Rozhovor s Miroslavom Abrahámom

Sobota, 28 august 2010

Miroslav Abrahám mladší sedlá pretekárske štvorkolky i automobily. Približne pred týždňom pred pretekmi o Cenu Slovenska sme s ním pohovorili o pretekárskych plánoch Abraham Racing Teamu, za ktorý jazdí.

Miroslav Abrahám
Miroslav Abrahám mladší presedlal zo štvorkoliek na cestné pretekárske automobily. Ani na štvorkolky však nezanevrel a aj s nimi má veľké plány.

Donedávna ste jazdili na štvorkolkách, potom ste presedlali na cestné automobily. Čo vás k tomu viedlo?

Mal som zranenú ruku, nemohol som jazdiť na štvorkolke, a keďže ma to stále ťahá na pretekárske dráhy, obstaral som si auto a mohol som opäť pretekať.

Mohli by ste nám predstaviť svoj pretekársky stroj?

Škoda Fabia 2000, továrenský automobil s dvojlitrovým motorom. Karoséria je z kevlaru, teda celý automobil je poriadne odľahčený, váži približne 700 kilogramov, výkon motora je 262 koní.

Nadchádzajúce preteky na Cene Slovenska sú po pretekoch na Pezinskej Babe vaše prvé na okruhu s týmto automobilom.

V tejto sezóne som to skúsil na pretekoch do vrchu na Dobšinskom kopci. To ešte na požičanom Fiate Seicento. Aj ďalšie preteky boli opäť do vrchu - na Pezinskej Babe, to už na Škode 2000. Neboli pre mňa príliš vydarené, v prvej jazde mi nesadli pneumatiky. Druhá jazda sa išla na vode, to už bolo lepšie, ale na dobré umiestnenie to však nestačilo.

Teraz ste pred prvými vážnejšími pretekmi, Cenou Slovenska. Čo si od nich sľubujete?

Cena Slovenska je pre mňa veľká výzva. Prvé veľké preteky na perfektne pripravenom aute. Uvidím, na čo máme.

Aké ďalšie preteky vás ešte v tomto roku čakajú?

Najbližšie sú v Maďarsku na Pannóniaringu koncom augusta ako ďalšie preteky majstrovstiev Slovenska. Do tohto seriálu sú zaradené aj preteky v Brne na Masarykovom okruhu. Ak by obe tieto podujatia dopadli podľa očakávania, potom by som si možno išiel zajazdiť DMV Touringcup Championship na taliansku Monzu.

Na aké umiestnenia si trúfate v tejto sezóne?

V jednotlivých pretekoch do piateho miesta medzi jazdcami zo Slovenska vo svojej kategórii a celkovo do desiateho miesta.

S akými ambíciami budete vstupovať do novej sezóny?

Náš tím by sa mal zúčastniť európskeho seriálu DMV Touringcup Championship. Okrem toho odjazdíme aj kompletný seriál majstrovstiev Slovenska cestných automobilov. Nechcem vynechať ani preteky štvorkoliek a v pláne mám spolu s Ramonom Malovcom absolvovať celý európsky seriál Baja Championship Race.

Spomenuli ste štvorkolky a Ramona Malovca. Aké ciele si dávate tu?

S Ramonom Malovcom budeme tvoriť dvojicu a máme nemalé ciele. Mali by sme tvoriť dobrý tím. Cieľom je účasť na seriáli Baja a vidinou Dakar. Tu však bude všetko závisieť od toho, či sa nám podarí získať na Dakar potrebné finančné krytie. Dakar je pre náš tím jednou veľkou výzvou. Verím, že ho raz aj s Ramonom absolvujeme.

Pozn. autora: Prvý z cieľov, ktoré si Miroslav Abrahám ml. dal na túto sezónu – umiestniť sa v jednotlivých pretekoch do piateho miesta – sa mu podarilo splniť pred pár dňami na pretekoch o Cenu Slovenska na Slovakia Ringu, keď v kategórii šprint do 2000 cm³ skončil medzi jazdcami zo Slovenska piaty.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.