Rozhovor s Miroslavom Abrahámom

Sobota, 28 august 2010

Miroslav Abrahám mladší sedlá pretekárske štvorkolky i automobily. Približne pred týždňom pred pretekmi o Cenu Slovenska sme s ním pohovorili o pretekárskych plánoch Abraham Racing Teamu, za ktorý jazdí.

Miroslav Abrahám
Miroslav Abrahám mladší presedlal zo štvorkoliek na cestné pretekárske automobily. Ani na štvorkolky však nezanevrel a aj s nimi má veľké plány.

Donedávna ste jazdili na štvorkolkách, potom ste presedlali na cestné automobily. Čo vás k tomu viedlo?

Mal som zranenú ruku, nemohol som jazdiť na štvorkolke, a keďže ma to stále ťahá na pretekárske dráhy, obstaral som si auto a mohol som opäť pretekať.

Mohli by ste nám predstaviť svoj pretekársky stroj?

Škoda Fabia 2000, továrenský automobil s dvojlitrovým motorom. Karoséria je z kevlaru, teda celý automobil je poriadne odľahčený, váži približne 700 kilogramov, výkon motora je 262 koní.

Nadchádzajúce preteky na Cene Slovenska sú po pretekoch na Pezinskej Babe vaše prvé na okruhu s týmto automobilom.

V tejto sezóne som to skúsil na pretekoch do vrchu na Dobšinskom kopci. To ešte na požičanom Fiate Seicento. Aj ďalšie preteky boli opäť do vrchu - na Pezinskej Babe, to už na Škode 2000. Neboli pre mňa príliš vydarené, v prvej jazde mi nesadli pneumatiky. Druhá jazda sa išla na vode, to už bolo lepšie, ale na dobré umiestnenie to však nestačilo.

Teraz ste pred prvými vážnejšími pretekmi, Cenou Slovenska. Čo si od nich sľubujete?

Cena Slovenska je pre mňa veľká výzva. Prvé veľké preteky na perfektne pripravenom aute. Uvidím, na čo máme.

Aké ďalšie preteky vás ešte v tomto roku čakajú?

Najbližšie sú v Maďarsku na Pannóniaringu koncom augusta ako ďalšie preteky majstrovstiev Slovenska. Do tohto seriálu sú zaradené aj preteky v Brne na Masarykovom okruhu. Ak by obe tieto podujatia dopadli podľa očakávania, potom by som si možno išiel zajazdiť DMV Touringcup Championship na taliansku Monzu.

Na aké umiestnenia si trúfate v tejto sezóne?

V jednotlivých pretekoch do piateho miesta medzi jazdcami zo Slovenska vo svojej kategórii a celkovo do desiateho miesta.

S akými ambíciami budete vstupovať do novej sezóny?

Náš tím by sa mal zúčastniť európskeho seriálu DMV Touringcup Championship. Okrem toho odjazdíme aj kompletný seriál majstrovstiev Slovenska cestných automobilov. Nechcem vynechať ani preteky štvorkoliek a v pláne mám spolu s Ramonom Malovcom absolvovať celý európsky seriál Baja Championship Race.

Spomenuli ste štvorkolky a Ramona Malovca. Aké ciele si dávate tu?

S Ramonom Malovcom budeme tvoriť dvojicu a máme nemalé ciele. Mali by sme tvoriť dobrý tím. Cieľom je účasť na seriáli Baja a vidinou Dakar. Tu však bude všetko závisieť od toho, či sa nám podarí získať na Dakar potrebné finančné krytie. Dakar je pre náš tím jednou veľkou výzvou. Verím, že ho raz aj s Ramonom absolvujeme.

Pozn. autora: Prvý z cieľov, ktoré si Miroslav Abrahám ml. dal na túto sezónu – umiestniť sa v jednotlivých pretekoch do piateho miesta – sa mu podarilo splniť pred pár dňami na pretekoch o Cenu Slovenska na Slovakia Ringu, keď v kategórii šprint do 2000 cm³ skončil medzi jazdcami zo Slovenska piaty.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.