S Fiestou R2 na Rallye Tribeč

Streda, 18 máj 2011

Na Slovensku pribudlo nové športové náradie, keď sa Ford Team RS Slovakia rozhodol spestriť svoje aktivity. Popri účasti na pretekoch do vrchu sa tento rok zúčastní aj súťaže Rallye Tribeč, ktorá sa koná už počas najbližšieho víkendu – v sobotu 21. mája v Topoľčanoch.

Ford Fiesta R2
Nová "ostrá" Fiesta sa v rallye úprave predstaví už tento víkend na Rallye Tribeč

Ford Team RS Slovakia prinesie na Slovensko v premiére špeciálne upravenú verziu Ford Fiesta R2, ktorú im požičiava a poskytuje aj servis tím z Poľska. Postavená je na báze sériového modelu s agregátom 1,6 Ti VCT, pričom jej štandardných 120 koní sa úpravami podarilo zvýšiť na 163 koní.

Motor Fiesty R2 má zmenené výfukové potrubie, prevodovka je päťstupňová sekvenčná kombinovaná s diferenciálom so zvýšenou svornosťou. Odolnejšie sú hnacie hriadele a spojka. Podvozok dostal komponenty z Focusu RS WRC, konkrétne vpredu nastaviteľné tlmiče Reiger a pružiny Eibach. Zadná napráva je zhodná so sériovým modelom, ale má spevnené niektoré časti. Predné brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi sú nové, zadné pochádzajú z Focusu. Ručná brzda je hydraulicky ovládaná pre jazdu šmykom. Karoséria bola odľahčená, takže auto váži len 1030 kg.

Pretekársku verziu Ford Fiesta R2 vyvíjala, podobne ako ostatné súťažné špeciály Fordu, firma M-Sport. Cena prestavbovej sady je približne 22 000 eur, pričom záujemca si úpravu môže vykonať sám, alebo si môže kúpiť od M-Sportu hotové auto. Športové vybavenie interiéru dodala firma Sparco. V súčasnosti sa na Fieste Ford Teamu RS Slovakia vykonávajú úpravy na vonkajšom dizajne.

Ford Fiesta R2 je pravidelným účastníkom národných šampionátov a zúčastňuje sa seriálu Fiesta SportTrophy International, ktorý sa jazdí v rámci podujatí WRC.

Sériová Fiesta, ktorá je základom ostrej Fiesty R2, slúži slovenskému jazdcovi Martinovi Koišovi ako tréningové auto. Za spolujazdca si vybral Miroslava Reľovského. S traťou Rallye Tribeč sa posádka zoznámi vo štvrtok 19. mája, v piatok sa slávnostne predstavia na štartovacej rampe a v sobotu 21. mája budú naplno bojovať v deviatich rýchlostných skúškach topoľčianskej rallye.

Tríbečská súťaž mala dlhú prestávku – naposledy sa jazdila pred 24 rokmi. Ide o jednodňové podujatie s celkovou dĺžkou rýchlostných skúšok približne sto kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.