SEAT Sport Slovakia má titul z ČR

Pondelok, 08 november 2010

Na posledný diel seriálu vytrvalostných pretekov sezóny 2010, Invicta Epilog na Masarykovom okruhu v Brne, rozhodoval o tom, ktorý tím získa titul majstra Českej republiky. V hre bol aj SEAT Sport Slovakia s jazdcami Vladimír Hybáček, Michal Matějovský, Karel Abrahám a Patrik Nemec. Bude útok slovenského tímu na titul úspešný?

SEAT Sport Slovakia
Získať titul majstra ČR pre tím SEAT Sport Slovakia nebolo v silnej konkurencii jednoduché

Pred pretekmi sa vedelo, že jedine umiestnenie pred bratmi Foukalovcami a jazdcami IP Racing Shop, zabezpečí posádke SEATu Leon titul majstra ČR. Po piatkovej kvalifikácii bolo zrejmé, že SEAT Sport Slovakia má poriadne našliapnuté na zisk titulu. Dôkazom bolo druhé miesto v kvalifikácii. Pred štartom šesťhodinových vytrvalostných pretekov bol jazdec tímu Michal Matějovský optimisticky naladený a veril, že bratov Foukalových porazia a že už s Hybáčkom vytvoria pre Karla Abraháma a Patrika Nemca, ktorí ich budú striedať, dobrú pozíciu na to, aby tím zvíťazil.

Najväčším ťahákom pre novinárov bol štart Karla Abraháma, inak účastníka majstrovstiev sveta motocyklov triedy Moto2, ktorý v budúcej sezóne štartuje v seriáli v najsilnejšej triede MotoGP.

Preteky začínal Hybáček. Striedal ho Matějovský na druhej pozícii. Náskok na posádku Foukal-Foukal bol značný. Po troch hodinách prešiel Matějovský cieľom a v celkovom hodnotení s časom 3:03:51,676 s odjazdenými 76 kolami, dosiahol celkovo 2. miesto v triede do 2000 cm³ a zisk titulu majstra ČR v triede do 2000 cm³.

SEAT Sport Slovakia
Za volantom úspešného tímu sa striedali V. Hybáček, M. Matějovský, K. Abrahám a P. Nemec

Preteky však pokračovali a z druhej pozície preberal auto Karel Abrahám, ktorý sa po veľmi vyrovnanej a rýchlej jazde dokázal prebiť prvú pozíciu, kde potom preberal auto Patrik Nemec. Vzhľadom na to, že SEAT SPORT štartoval so štyrmi jazdcami a teda 3 zástavkami v boxoch pričom konkurencia iba s tromi jazdcami a dvoma zástavkami v boxoch, bola aj vynikajúca stíhacia jazda Patrika Nemca málo a so stratou 13 sekúnd v cieli 6 hodinových pretekov obsadil tím SEAT Sport Slovakia s vozidlom SEAT Leon TDI druhé miesto v triede do 2000 cm³ a 13. miesto v absolútnom hodnotení.

Celkovo hodnotí posádka tímu SEAT SPORT Slovakia tohtoročnú sezónu ako veľmi úspešnú. Napriek malým zaváhaniam sa jej podarilo to, čo už dávno žiadnemu Slovenskému tímu - získať titul majstra ČR.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.