SEAT Sport Slovakia má titul z ČR

Pondelok, 08 november 2010

Na posledný diel seriálu vytrvalostných pretekov sezóny 2010, Invicta Epilog na Masarykovom okruhu v Brne, rozhodoval o tom, ktorý tím získa titul majstra Českej republiky. V hre bol aj SEAT Sport Slovakia s jazdcami Vladimír Hybáček, Michal Matějovský, Karel Abrahám a Patrik Nemec. Bude útok slovenského tímu na titul úspešný?

SEAT Sport Slovakia
Získať titul majstra ČR pre tím SEAT Sport Slovakia nebolo v silnej konkurencii jednoduché

Pred pretekmi sa vedelo, že jedine umiestnenie pred bratmi Foukalovcami a jazdcami IP Racing Shop, zabezpečí posádke SEATu Leon titul majstra ČR. Po piatkovej kvalifikácii bolo zrejmé, že SEAT Sport Slovakia má poriadne našliapnuté na zisk titulu. Dôkazom bolo druhé miesto v kvalifikácii. Pred štartom šesťhodinových vytrvalostných pretekov bol jazdec tímu Michal Matějovský optimisticky naladený a veril, že bratov Foukalových porazia a že už s Hybáčkom vytvoria pre Karla Abraháma a Patrika Nemca, ktorí ich budú striedať, dobrú pozíciu na to, aby tím zvíťazil.

Najväčším ťahákom pre novinárov bol štart Karla Abraháma, inak účastníka majstrovstiev sveta motocyklov triedy Moto2, ktorý v budúcej sezóne štartuje v seriáli v najsilnejšej triede MotoGP.

Preteky začínal Hybáček. Striedal ho Matějovský na druhej pozícii. Náskok na posádku Foukal-Foukal bol značný. Po troch hodinách prešiel Matějovský cieľom a v celkovom hodnotení s časom 3:03:51,676 s odjazdenými 76 kolami, dosiahol celkovo 2. miesto v triede do 2000 cm³ a zisk titulu majstra ČR v triede do 2000 cm³.

SEAT Sport Slovakia
Za volantom úspešného tímu sa striedali V. Hybáček, M. Matějovský, K. Abrahám a P. Nemec

Preteky však pokračovali a z druhej pozície preberal auto Karel Abrahám, ktorý sa po veľmi vyrovnanej a rýchlej jazde dokázal prebiť prvú pozíciu, kde potom preberal auto Patrik Nemec. Vzhľadom na to, že SEAT SPORT štartoval so štyrmi jazdcami a teda 3 zástavkami v boxoch pričom konkurencia iba s tromi jazdcami a dvoma zástavkami v boxoch, bola aj vynikajúca stíhacia jazda Patrika Nemca málo a so stratou 13 sekúnd v cieli 6 hodinových pretekov obsadil tím SEAT Sport Slovakia s vozidlom SEAT Leon TDI druhé miesto v triede do 2000 cm³ a 13. miesto v absolútnom hodnotení.

Celkovo hodnotí posádka tímu SEAT SPORT Slovakia tohtoročnú sezónu ako veľmi úspešnú. Napriek malým zaváhaniam sa jej podarilo to, čo už dávno žiadnemu Slovenskému tímu - získať titul majstra ČR.

Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.