Sebastien Loeb: Prišiel, videl, nezvíťazil

Utorok, 20 august 2013

Celé motoristické Slovensko sa tešilo na deväťnásobného majstra sveta rallye Sebastiena Loeba, ktorý prišiel na Slovakia Ring predviesť svoje jazdecké schopnosti. Skôr ako ho v nedeľu popoludní mohol slovenským divákom ukázať, dostal sa do nevinnej kolízie, jeho auto začalo horieť a pre Sebastiena sa ukážka jeho umenia skončila.

Sebastien Loeb
Sebastien Loeb prišiel na Slovensko a chcel tu vyhrať. Preteky sa pre neho skončili už v prvej zákrute, kde došlo ku kolízii viacerých áut a jeho McLaren zasiahli plamene.

V sobotu popoludní na stretnutí s novinármi si sympatický Francúz pochvaľoval okruh pri Orechovej Potôni. Na Slovensko priletel vrtuľníkom a dobre naladený. Okruh podľa neho nie je jednoduchý, páčil sa mu, aj jeho dlhé a tiahle zákruty. Na preteky sa veľmi tešil, pretože cestné automobily si ho plne získali. Aj napriek tomu, že myslí aj na automobilové súťaže, kde ho už onedlho čaká posledná rallye - VC Francúzska.

Predpoludňajšie kvalifikačné preteky Sebastien Loeb s Alvarom Parentem na McLarene MP4-12C vyhrali, s tým bol spokojný. Popoludňajšie hlavné preteky FIA GT Series na Slovakia Ringu však už Loebovi nevyšli. Už v prvej zákrute po štarte sa dostal do ním nezavinenej kolízie viacerých áut, jeho auto zasiahli plamene a preteky sa tak pre neho veľmi skoro skončili.

Ďalším automobilom v kolízii bolo Lamborghini Štefana Rosinu, za volantom ktorého sedel v tej chvíli Rosinov spolujazdec Holanďan Kox. Aj pre nich sa preteky pre poškodený záves predného kolesa predčasne skončili.

Hlavné popoludňajšie preteky, štvrtý diel seriálu FIA GT Series na Slovakia Ringu priniesli veľa drámy a aj nečakané výsledky. Hodinové vytrvalostné preteky vyhral nemecký tím s Andreasom Simonsenom a Sergejom Afanasievom na Mercedese SLS AMG GT3. Druhý skončil nemecký tím s jazdcami Proczykom a Baumannom na Lamborghini LP560-4. Tretie miesto v cieli patrilo britskému tímu v sedle s jazdcami Reipom a Buncombom na Nissane GT-R Nismo GT3.

Sebastien Loeb Havária Loeb S. Loeb - SlovRing
Autor: J. Goldberger
Foto: SR
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.