Seriál GT Sprint mení názov i obsah

Sobota, 08 február 2014

Preteky seriálu GT Sprint vstúpia tento rok do svojej piatej sezóny s novým názvom Euro GT Sprint. Okrem zmeny názvu bude mať seriál aj mnoho športových noviniek, z ktorých najpodstatnejšou je návrat k svojej predchádzajúcej podobe. Tá pozostáva z dvoch 40minútových pretekov, ktoré sa uskutočnia vždy počas víkendu.

1 GT Sprint
Nemec Thomas Schöffler na Audi R8 Le Mans (na druhej pozícii), víťaz ročníka 2013

Tímy budú mať možnosť dvoch 45-minútových tréningových jázd a dvoch 15-minútových individuálnych, ktoré sa budú rátať ako kvalifikačné. Preteky sa uskutočnia bez zastávok v boxoch. V prípade tímov s dvoma jazdcami budú sa jazdci povinne striedať počas oficiálnych tréningov i počas pretekov.

Seriál pod hlavičkou FIA bude pozostávať zo siedmich pretekov, z ktorých otváracie sa uskutočnia 6. apríla v Monze. Druhé kolo sa bude konať 4. mája na okruhu Hungaroring a tretie v Mugelle 18. mája. Ďalšie potom v Brne 22. júna. Nasledovať budú preteky v Portimao 20. júla. Predposledné kolo Euro GT Sprintu bude na okruhu Magny-Cours 7. septembra. Finále bude 12. októbra v Imole.

Všetky preteky novej GT Sprint série budú partnerom špičkových pretekárskych šampionátov ako WTCC, Ferrari Challenge, GT Tour – GT Championship Francúzska a majstrovstiev Talianska Gran Turismo.

2 Thomas-Schoeffler
Víťaz ročníka 2013 seriálu GT Sprint, mladý nemecký jazdec Thomas Schöffler

V seriáli sa od jeho vzniku v roku 2010 uskutočnilo spolu 56 pretekov. Prvý ročník vyhrala dvojica Median-Bonetti na Ferrari, Ciro-Ardagna Perez zvíťazili v roku 2011. Nové Ferrari 458 Italia GT2 v sedle s Andreou Palma zasa v roku 2012. Nemecký mladík Thomas Schöffler priviedol svoje Audi R8 LMS k titulu v sezóne 2013.

Euro GT Sprint sezóna bude opäť mať výhodu kompletného televízneho pokrytia spoločnosťou Wige Media.

Autor: P. Teplanský
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.