Seriál GT Sprint mení názov i obsah

Sobota, 08 február 2014

Preteky seriálu GT Sprint vstúpia tento rok do svojej piatej sezóny s novým názvom Euro GT Sprint. Okrem zmeny názvu bude mať seriál aj mnoho športových noviniek, z ktorých najpodstatnejšou je návrat k svojej predchádzajúcej podobe. Tá pozostáva z dvoch 40minútových pretekov, ktoré sa uskutočnia vždy počas víkendu.

1 GT Sprint
Nemec Thomas Schöffler na Audi R8 Le Mans (na druhej pozícii), víťaz ročníka 2013

Tímy budú mať možnosť dvoch 45-minútových tréningových jázd a dvoch 15-minútových individuálnych, ktoré sa budú rátať ako kvalifikačné. Preteky sa uskutočnia bez zastávok v boxoch. V prípade tímov s dvoma jazdcami budú sa jazdci povinne striedať počas oficiálnych tréningov i počas pretekov.

Seriál pod hlavičkou FIA bude pozostávať zo siedmich pretekov, z ktorých otváracie sa uskutočnia 6. apríla v Monze. Druhé kolo sa bude konať 4. mája na okruhu Hungaroring a tretie v Mugelle 18. mája. Ďalšie potom v Brne 22. júna. Nasledovať budú preteky v Portimao 20. júla. Predposledné kolo Euro GT Sprintu bude na okruhu Magny-Cours 7. septembra. Finále bude 12. októbra v Imole.

Všetky preteky novej GT Sprint série budú partnerom špičkových pretekárskych šampionátov ako WTCC, Ferrari Challenge, GT Tour – GT Championship Francúzska a majstrovstiev Talianska Gran Turismo.

2 Thomas-Schoeffler
Víťaz ročníka 2013 seriálu GT Sprint, mladý nemecký jazdec Thomas Schöffler

V seriáli sa od jeho vzniku v roku 2010 uskutočnilo spolu 56 pretekov. Prvý ročník vyhrala dvojica Median-Bonetti na Ferrari, Ciro-Ardagna Perez zvíťazili v roku 2011. Nové Ferrari 458 Italia GT2 v sedle s Andreou Palma zasa v roku 2012. Nemecký mladík Thomas Schöffler priviedol svoje Audi R8 LMS k titulu v sezóne 2013.

Euro GT Sprint sezóna bude opäť mať výhodu kompletného televízneho pokrytia spoločnosťou Wige Media.

Autor: P. Teplanský
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.