Šikyňa i Novocký vicemajstrami ČR

Pondelok, 22 október 2012

Slovenský žiacky a juniorský motokros patrí na Slovensku medzi disciplíny, v ktorej máme zdatných pretekárov nastupujúcej generácie. Úspechy žnú doma na slovenských majstrovstvách, svoju výkonnosť dokazujú však aj v zahraničí. Medzi 14ročnými máme skupinu jazdcov ako Richard Šikyna, Tomáš Kohút a Jaroslav Antalič, ktorá úspešne reprezentuje Slovensko v českom majstrovskom motokrosovom seriáli. V kategórii 16ročných je to najmä Michal Novocký.

Michal Novocky
Michal Novocký získal titul medzinárodného vicemajstra ČR v motokrose 16ročných

Po titule medzinárodného majstra Slovenska a rovnakom prvenstve v majstrovstvách ČR sa nádej slovenského motokrosu, 14-ročný slovenský jazdec Richard Šikyna stal vicemajstrom Českej republiky v triede MX 80, ktorý organizuje Český svaz motocyklového sportu, keď útok na majstrovský titul mu nevyšiel. V posledných pretekoch seriálu v českej Třemošnici obsadil v oboch jazdách druhé miesta. V budúcom roku bude mladý Šikyna jazdiť o kategóriu vyššie, v juniorskej triede 125 cm3.

V motokrosovom seriáli v Českej republike jazdil aj ďalší nádejný slovenský jazdec, minuloročný aj súčasný medzinárodný majster Slovenska v motokrose v juniorskej triede MX2 2T, 16-ročný Michal Novocký. V záverečnom podujatí majstrovstiev ČR, tiež na trati v Třemošnici, mal cieľ úspešne zaútočiť v záverečnom hodnotení seriálu na celkové druhé miesto. V prvej jazde aj napriek pádu obsadil tretiu priečku a druhú jazdu suverénne vyhral. Splnil tak svoj cieľ a patrí mu titul vicemajstra Českej republiky.

V Třemošnici jazdili aj ďalší dvaja mladí Slováci z tímu MX Slovakia. Tomáš Kohút obsadil v prvej jazde ôsme miesto a v druhej mu nevyšiel štart, navyše aj spadol a skončil dvanásty. Ďalší Slovák, Jaroslav Antalič bol v prvej jazde dvanásty a druhú jazdu nedokončil pre poruchu na motore svojho motocykla.

Michal Novocky Michal Novocky Michal Novocky Richard Šikyna Tomáš Kohut Jaroslan Antalic
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.