Šikyňa v portugalskej Aguede

Streda, 18 apríl 2018

Piate podujatie 20dielneho seriálu majstrovstiev sveta v motokrose bolo na programe v Portugalsku na trati v Agueda.

1 Šikyna v Aguede
Slovák Richard Šikyňa na rozmočenej a bahnitej trati v portugalskej Aguede

Zúčastnil sa ho aj mladý slovenský reprezentant Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia, ktorý jazdí s podporou českého tímu JD KTM Gunnex Racing. Dážď pred pretekmi rozmočil trať pretekov a poriadne preveril jazdecké a fyzické schopnosti jazdcov a zabrať dostali aj tímoví mechanici.

Trať bola po daždi poriadne premočená a povrch veľmi náročný. V sobotu v kvalifikačných pretekoch náš jazdec na začiatku jazdy nasadil vysoké tempo, ale mal menší pád. Potom mu v polovici jazdy, ako sám povedal, úplne stvrdli ruky a v cieli kvalifikácie skončil na 28. priečke.

V nedeľu slovenský jazdec na svojej KTM 250 SX-F jazdil v prvej jazde na 22.-23. mieste, celkom isto a cítil sa pomerne komfortne. Potom sa mu však vo vysokej rýchlosti pár kôl pred koncom "zatvorili" riadidlá a vo vyjazdených koľajach mal pomerne tvrdý pád. V cieli bol spomedzi 35 štartujúcich jazdcov na 26. priečke.

V druhej jazde mal dobrý štart, no dosť ho obmedzovali veľké bolesti nohy po páde v prvej jazde a tak vlastne celú jazdu bojoval skôr sám so sebou. V cieli skončil rovnako a v prvej jazde na 26. mieste.

"Nazbieral som na veľmi náročnej trati ďalšie cenné skúsenosti, ktoré dúfam v krátkej budúcnosti na nejakých ďalších pretekoch využijem a dosiahnem lepšie umiestnenia," povedal po pretekoch Richard Šikyňa.

"Aj keď výkonnostný rast je u Riša zjavný s každými pribúdajúcimi pretekmi, ani v Portugalsku sa nevyhol niekoľkým chybám a zaváhaniam, ktoré ho v silnej konkurencii a na obzvlášť náročnej trati pripravili o pár miest. Je ale bojovník a nepochybujem, že nám všetkým svojimi výkonmi bude robiť radosť," ohodnotil výkon mladého Slováka jeho manažér Peter Kolek.

Najbližší víkend je síce v seriáli majstrovstiev sveta týždňová pauza, ale potom seriál pokračuje prvými pretekmi 28. a 29. apríla v Nemecku v rámci seriálu ADAC-u, a to na piesku v Drehne, na ktoré sa náš jazdec veľmi teší.

1 Šikyna v Aguede 2 Šikyna v Aguede 3 Šikyna v Aguede
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.