Škoda má titul z IRC

Pondelok, 15 november 2010

Značka Škoda sa stala víťazom šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Továrenský jazdec tímu Škoda Juho Hänninen so spolujazdcom Mikkom Markkulom sa stali víťazmi šampionátu IRC v hodnotení jazdcov pre rok 2010. Škoda tak ukončila trojročnú nadvládu Peugeotu v tomto šampionáte. Úspech celého tímu potvrdila druhým miestom druhá továrenská posádka Jan Kopecký – Petr Starý. Ako tretí v šampionáte IRC skončil minuloročný víťaz seriálu Kris Meek na Peugeote. Pohár pre víťazov značiek bol prevziať šéf továrenského tímu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.

Škoda Fabia S2000
Škoda Fabia S2000 vyzrela a titul z druhého najväčšieho seriálu rallye putuje do Čiech

Továrenský tím sa v tomto roku zúčastnil 11 z celkovo 12 súťaží kalendára IRC a na siedmich z nich zvíťazil. Okrem týchto prvenstiev obsadili posádky Škoda aj ďalších 17 pódiových umiestnení. Hänninen s Markkulom zvíťazili v Argentíne, na Sardínii a v Škótsku. Loix s Miclottom v Belgicku, na Madeire a v Českej republike a Kopecký so Starým na Kanárskych ostrovoch.

Ku skvelým výsledkom prispeli aj aktivity a výsledky privátnych tímov podporovaných importérmi značky Škoda, obzvlášť britského tímu Škoda UK Motorsport. Úspech vozidiel Fabia Super 2000 v sezóne 2010 korunovali v národných šampionátoch triumfy jazdcov v Nemecku (Matthias Kahle), Rakúsku (Raimund Baumschlager), Českej republike (Pavel Valoušek), Španielsku (Alberto Hevia), Libanone (Roger Feghali) a na Slovensku (Jozef Béreš).

Ako to videli šéf tímu a jazdci? Tu sú ich vyjadrenia.

Michal Hrabánek, šéf tímu Škoda Motorsport: "Chcel by som sa poďakovať všetkým, ktorí za týmto historickým úspechom značky Škoda stoja. Obrovská vďaka patrí vedeniu automobilky Škoda, členom tímu Škoda Motorsport, kolegom z technického vývoja a externým spolupracovníkom. Každý z nich prispel svojím dielom k zisku pohára šampionátu IRC."

Juho Hänninen: "Úroveň IRC bola tento rok vysoká, svoj prvý veľký medzinárodný titul si veľmi vážim. Celý tím odviedol perfektnú prácu, nemali sme počas celej sezóny ani jeden technický problém, a to bol podstatný základ nášho úspechu."

Jan Kopecký: "Chcel by som sa poďakovať celej Škode za možnosť byť súčasťou projektu. Úsilie všetkých členov tímu bolo zúročené fantastickým výsledkom pre značku. Druhé miesto našej posádky na IRC je pekné, samozrejme sme pomýšľali na titul, ale svojimi chybami sme sa o víťazstvo pripravili."

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.