Slovakia Ring: GT1 pre BMW

Utorok, 21 august 2012

Nedeľňajšie preteky renomovaného seriálu majstrovstiev sveta GT1 na Slovakia Ringu pred početnou, takmer 22 tisícovou diváckou kulisou vyhrala dvojica Yelmer Buurman a Michael Bartels na automobile BMW Z4 z tímu Vita 4one Racing Team. Buurman a Bartels vyhrali aj sobotňajšie preteky seriálu GT1 a potvrdili tak momentálnu dominanciu automobilov BMW v tomto seriáli.

BMW na Slov Ringu
Posádka Buurman a Bartels na BMW Z4 vyhrali preteky seriálu GT1 na Slovakia Ringu

Druhý v cieli boli Marc Basseng a Markus Winkelhock z tímu All-inkl.com Munnich Motorsport na vozidle Mercedes-Benz SLS AMG GT3. Tretí skončili Nikolaus Mayr-Melnhof s Mathiasom Laudom na druhom BMW Z4.

Záver nedeľňajších pretekov sa niesol v dramatickom duchu, keď na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo po tom, čo McLaren tímu Hexis nechal po nezdarenom výjazde zo spomaľovacej šikany na trati kusy karosérie. Jazdci tak napokon mali len jedno posledné ostré kolo na predbiehanie. Markus Winkelhock odvážnym manévrom predbehol Mathiasa Laudu a do cieľa tak došiel na druhom mieste tesne pred Laudom.

Slovenský jazdec Štefan Rosina sa v pretekoch za volant Lamborghini nedostal, keďže jeho tímový kolega Albert von Thurn und Taxis dostal na ich Lamborghini Gallardo LP 560-4 pomalý defekt a vozidlo musel odstaviť ešte pred plánovanou výmenou jazdcov.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.