Slovakia Ring: Pozvánka na špičkové motocyklové šampionáty

Piatok, 11 máj 2018

Jedno z vrcholných podujatí motoristického športu, majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov motocyklov a majstrovstvá sveta sajdkár, bude tento víkend na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Osemhodinové preteky dvoj až trojčlenných tímov a dvojhodinové preteky kapotovaných motocyklov s postranným vozíkom patria medzi divácky veľmi atraktívne podujatia.

1 DSC 0068
Manažér tímu Martin Kuzma (vľavo) a slovenský tím Motomaxx Racing Teamu

Po štvrtkových voľných tréningoch a kvalifikáciách kategórie motocyklov sajdkár pokračujú v piatok kvalifikačné boje jazdcov vytrvalostných 8hodinových pretekov. Piatkový program sa začína o 9,00 hodine pokračujúcou kvalifikáciou posádok kategórie sajdkár, 0 10,30 h začína kvalifikácia tímov na 8hodinové nedeľňajšie preteky.

Po zoznamovacom a zahrievacom kole od 12,30 h je potom o 12,45 h ostrý štart pretekov disciplíny Šprint motocyklov s postranným vozíkom sajdkár , ktoré budú vrcholom piatkového programu. Po ich skončení program piatkového dňa uzavrie autogramiáda s jazdcami.

Sobotňajší program na Slovakia Ringu sa začne o 9,40 hodine warmupmi (zahrievacími kolami) kategóriou sajdkár a hneď po nich jazdcov vytrvalostných 8hodinových pretekov svetového šampionátu. Potrvajú do 10,55 hodiny. Program potom pokračuje pretekmi Gold Race motocyklov s postranným vozíkom, ktoré sú tiež zaradené do seriálu majstrovstiev sveta. Preteky sú vypísané na 13 okruhov.

Po nich príde na rad zlatý klinec programu – štart osemhodinových pretekov majstrovstiev sveta vytrvalostných motocyklov. Štart týchto pretekov je v štýle 24h Le Mans (takto tu štartovali autá naposledy v roku 1969). Jazdci zoradení na opačnej strane ako sú motocykle na povel štartéra bežia k svojim motocyklom, naštartujú ich bez pomoci mechanika a vyrážajú na trať.

2 DSC 0070
Francúzsky tím GMT 94 Yamaha, víťaz seriálu 2017, najväčší favorit pretekov

Štartové pole jazdcov 8hodinových pretekov seriálu majstrovstiev sveta pozostáva zo špičkových pretekárov celého sveta. Na štarte pretekárskeho okruhu dlhého 5922 metrov bude spolu 33 tímov. Štartujú na motocykloch triedy Superstock, ktoré majú pôvod v sériovej výrobe, povolené sú však úpravy podľa platnej homologácie FIM.

V hlavných 8hodinových pretekoch štartujú aj dva slovenské tímy manažéra Martina Kuzmu (alias Maco), ktorého tím Maco Racing Team skončil v seriáli minuloročných majstrovstiev sveta na celkovom šiestom mieste. Prvý tím má troch špičkových zahraničných jazdcov, druhý troch jazdcov zo Slovenska – Vladimír Ruža, Juraj Knezovič a Peter Duchyňa a tvoria tím Totomaxx Racing Team. Ďalší Slovák, Jaroslav Černý, štartuje vo farbách poľského tímu RLP Poland.

Takže – hurá na Slovakia Ring do Orechovej Potôni, kde na návštevníkov čakajú dva špičkové svetové motocyklové šampionáty!

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover