Slovakia Ring: Pozvánka na špičkové motocyklové šampionáty

Piatok, 11 máj 2018

Jedno z vrcholných podujatí motoristického športu, majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov motocyklov a majstrovstvá sveta sajdkár, bude tento víkend na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Osemhodinové preteky dvoj až trojčlenných tímov a dvojhodinové preteky kapotovaných motocyklov s postranným vozíkom patria medzi divácky veľmi atraktívne podujatia.

1 DSC 0068
Manažér tímu Martin Kuzma (vľavo) a slovenský tím Motomaxx Racing Teamu

Po štvrtkových voľných tréningoch a kvalifikáciách kategórie motocyklov sajdkár pokračujú v piatok kvalifikačné boje jazdcov vytrvalostných 8hodinových pretekov. Piatkový program sa začína o 9,00 hodine pokračujúcou kvalifikáciou posádok kategórie sajdkár, 0 10,30 h začína kvalifikácia tímov na 8hodinové nedeľňajšie preteky.

Po zoznamovacom a zahrievacom kole od 12,30 h je potom o 12,45 h ostrý štart pretekov disciplíny Šprint motocyklov s postranným vozíkom sajdkár , ktoré budú vrcholom piatkového programu. Po ich skončení program piatkového dňa uzavrie autogramiáda s jazdcami.

Sobotňajší program na Slovakia Ringu sa začne o 9,40 hodine warmupmi (zahrievacími kolami) kategóriou sajdkár a hneď po nich jazdcov vytrvalostných 8hodinových pretekov svetového šampionátu. Potrvajú do 10,55 hodiny. Program potom pokračuje pretekmi Gold Race motocyklov s postranným vozíkom, ktoré sú tiež zaradené do seriálu majstrovstiev sveta. Preteky sú vypísané na 13 okruhov.

Po nich príde na rad zlatý klinec programu – štart osemhodinových pretekov majstrovstiev sveta vytrvalostných motocyklov. Štart týchto pretekov je v štýle 24h Le Mans (takto tu štartovali autá naposledy v roku 1969). Jazdci zoradení na opačnej strane ako sú motocykle na povel štartéra bežia k svojim motocyklom, naštartujú ich bez pomoci mechanika a vyrážajú na trať.

2 DSC 0070
Francúzsky tím GMT 94 Yamaha, víťaz seriálu 2017, najväčší favorit pretekov

Štartové pole jazdcov 8hodinových pretekov seriálu majstrovstiev sveta pozostáva zo špičkových pretekárov celého sveta. Na štarte pretekárskeho okruhu dlhého 5922 metrov bude spolu 33 tímov. Štartujú na motocykloch triedy Superstock, ktoré majú pôvod v sériovej výrobe, povolené sú však úpravy podľa platnej homologácie FIM.

V hlavných 8hodinových pretekoch štartujú aj dva slovenské tímy manažéra Martina Kuzmu (alias Maco), ktorého tím Maco Racing Team skončil v seriáli minuloročných majstrovstiev sveta na celkovom šiestom mieste. Prvý tím má troch špičkových zahraničných jazdcov, druhý troch jazdcov zo Slovenska – Vladimír Ruža, Juraj Knezovič a Peter Duchyňa a tvoria tím Totomaxx Racing Team. Ďalší Slovák, Jaroslav Černý, štartuje vo farbách poľského tímu RLP Poland.

Takže – hurá na Slovakia Ring do Orechovej Potôni, kde na návštevníkov čakajú dva špičkové svetové motocyklové šampionáty!

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.