Slovakia Ring: pozvánka od Rosinu, Ortelliho a Chandhoka

Sobota, 17 august 2013

Na pretekárskom okruhu Slovakia Ring pri Orechovej Potôni sa túto sobotu a nedeľu koná štvrté podujatie automobilových pretekov zaradených do šesťdielneho seriálu FIA GT Series. Slovenským divákom a fanúšikom motoristického športu sa predstavia viacerí pretekári zvučných mien, vrátane bývalého pilota formule jeden.

Rosina-Chandhok-Ortelli
Rosina, Chandhok a Ortelli, trojica jazdcov na stretnutí s novinármi. Loeb v tomto čase ešte na Slovensku nebol, ale najväčšou hviezdou pretekov má byť práve on.

Ozdobou pretekov, ktoré sa konajú tento víkend 17. a 18. augusta, bude deväťnásobný majster sveta z rallye Francúz Sebastien Loeb, ale aj Karun Chandhok, nedávno ešte pilot formuly jeden, a aj monacká legenda cestných automobilových pretekov Stephane Ortelli. Hviezdou podujatia bude však aj slovenský automobilový pretekár Štefan Rosina, ktorý v tohtoročnom seriáli FIA GT Series už jedny preteky vyhral a v Orechovej Potôni bude jedným z favoritov na víťazstvo.

Deň pred významným podujatím sa Rosina, Chandhok i Ortelli stretli v Bratislave s motoristickými novinármi. Všetci sa tešia na nadchádzajúce preteky na jednom z najkrajších okruhov seriálu a svojimi výkonmi chcú uspokojiť slovenského diváka.

Štefan Rosina by na Slovakia Ringu rád zopakoval svoju víťaznú jazdu z posledných tohtoročných pretekov seriálu v belgickom Zolderi, kde so svojím Lamborghini LP560-4 a tímovým spolujazdcom Peterom Koxom zvíťazili. Ako však povedal, každé preteky sú iné, ale o víťazstvo na domácom okruhu bude bojovať. Obzvlášť preto, že to budú jeho posledné preteky na domácej pôde v role profesionálneho jazdca, keďže jeho životná kariéra sa začína uberať aj iným smerom.

Karun Chandhok z Indie sedlal formulu jeden v dvadsiatich pretekoch v tímoch F1 HRT a Lotus, naposledy v tomto roku. Na Slovakia Ringu ešte neštartoval, ale počas iných pretekov v Budapešti si okruh bol pozrieť a veľmi sa mu páčil. Prvé jazdy na okruhu ho však čakajú až dnes. Povedal, že veľmi sa teší na horizont a skok na ňom, ktorý je pre Slovakia Ring povestný. To ešte nevedel, že rýchlosť tu bude zmiernená spomaľovacím retardérom, takže extrémne skoky sa tentoraz konať nebudú.

A čo monacký veterán Stephane Ortelli? Vo svojich 43 rokoch ho motoristický šport stále naplno zamestnáva ako profesionálneho jazdca tímu Audi. Jeho najväčším úspechom je víťazstvo na 24-hodinových pretekoch Le Mans v roku 1998. V tomto roku stál Ortelli už trikrát na stupni víťazov, v kvalifikáciách na preteky bol dvakrát druhý a verí, že jeho tím bude tým, ktorý tohtoročný seriál vyhrá. Na Slovakia Ringu chce uspieť, rád by vyhral, aj keď vie, že po víťazstve najviac túži Štefan Rosina.

Rosina-Chandhok-Ortelli Šfetan Rosina Karun Chandhok Stephane Ortelli SlovRing
Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.