Slovakia Ring prilákal svetovú elitu

Utorok, 01 máj 2012

Na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni sa konali významné automobilové preteky zaradené do seriálu majstrovstiev sveta WTCC (World Touring Car Championship). Uskutočnili sa premiérovo a zaradili sa medzi najvýznamnejšie podujatie v histórii motoristického športu na Slovensku.

WTCC Slovakia Ring
Jeden z mnohých dramatických momentov na trati Slovakia Ringu v Orechovej Potôni

Hlavné preteky na Slovakia Ringu prebiehali v sobotu a nedeľu, pričom prvý deň bol vyhradený tréningom a kvalifikácii, v nedeľu sa potom konali dvoje preteky, presne tak ako to predpisuje reglement seriálu WTCC. Najmä na ne sa sústredila pozornosť početnej návštevy okolo štyridsaťtisíc divákov, ktorí do Orechovej Potôni si prišli pozrieť špičkových svetových pilotov plechových áut.

Hlavná pozornosť sa upierala na tri továrenské Chevrolet Cruze, ktoré patria v seriáli WTCC medzi favoritov v každých pretekoch, ale aj na Seaty Leon a súkromné BMW, ktoré im robia zdatného konkurenta. Práve tak to vyzeralo aj na okruhu Slovakia Ringu. Hlavné roly však napínavé športové podujatie neprisúdilo vedúcemu pretekárovi seriálu Francúzovi Yvanovi Mullerovi, ale dvom iným jazdcom – Gabrielovi Tarquinimu na Seate Leon, ktorý vyhral prvé nedeľňajšie popoludňajšie preteky a Robertovi Huffovi na Chevrolete Cruze, víťazovi druhých pretekov.

Talian Tarquini ani Brit Huff v tejto sezóne ešte nevyhrali žiadne zo šiestich doterajších pretekov a tak ich víťazstvá na Slovensku sú premiérové. V prvých pretekoch využil Tarquini dobré postavenie na štarte a premenil ho na víťazstvo. Druhý v cieli so stratou takmer 2 a pol sekundy bol Rus Dudukalo. Tretí Švajčiar Menu prešiel cieľom s odstupom vyše štyroch sekúnd.

Iný obraz poskytli druhé nedeľňajšie preteky. Najlepšie odštartoval Brit Huff. Jazdec Chevroletu Cruze Huff a líder priebežného poradia seriálu Muller nedovolili víťazovi prvých pretekov Tarquinimu zopakovať víťazstvo z prvých pretekov. Udržali ho za sebou až do cieľa. Náskok víťaza Huffa v cieli bol niečo cez dve sekundy, druhý v cieli Muller získal na tretieho Tarquiniho len pol sekundy. Medzi týmito jazdcami došlo v pretekoch aj ku kontaktu, obaja to však "ustáli" a udržali si aj svoje pozície.

Ďalšie dvojkolo seriálu WTCC je na programe už v závere tohto týždňa. Jazdiť sa bude 5. a 6. mája na Hungaroringu v susednom Maďarsku.

Výsledky WTCC

Prvé preteky

1. TarquiniTal./Seat Leon22:42,275 min
2. DudukaloRus./Seat Leon+ 2,484 s
3. MenuŠvaj./Chvrolet Cruze+ 4,194

Druhé preteky

1. HuffV. Brit./Chevrolet Cruze22:38,101 min
2. MullerFranc./Chevrolet Cruze+2,029 s
3. TarquiniTal./Seat Leon+2,555

Priebežné poradie jazdcov (po 8. pretekoch)

1. Yvan MULLER149 bodov
2. Rob HUFF122
3. Alain MENU121
4. Tom CORONEL89
5. Gabriele TARQUINI87
6. Stefano D'ASTE55
7. Pepe ORIOLA53
8. Norbert MICHELISZ47
9. Franz ENGSTLER34
10. Aleksei DUDUKALO22

Priebežné poradie tímov

1. Chevrolet337 bodov
2. SEAT219
3. BMW208

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.