Slovenský moto tím v osemhodinovke piaty

Utorok, 30 august 2016

Záverečné podujatie tohtoročných majstrovstiev sveta vytrvalostných motocyklových pretekov Endurance sa konalo ako osemhodinové preteky v nemeckom Oscherslebene.

Osemhodinovka v Oscherslebene
Slovenský Yamaha Maco Racing Team úspešne bojoval na osemhodinovke v Nemecku

O body do šampionátu bojoval aj slovenský tím Yamaha Maco Racing s trojicou pretekárov. Na tímovom motocykli Yamaha sa v Nemecku predstavila osvedčená trojica Marko Jerman (Slov.), Gregory Junod (Švajč.) a Anthony Dos Santos (Franc).

Po výbornom desiatom mieste na 24-hodinovke v Le Mans a odstúpení z piateho miesta po technických problémoch v portugalskom Portimau vynechal slovenský tím 8-hodinové preteky v zdialenej japonskej Suzuke a pred poslednými pretekmi sezóny v Nemecku bol na 19. mieste priebežného poradia.

Slovenský tím po úspešnej kvalifikácii štartoval z jedenásteho miesta. Po výbornom a sústredenom výkone obsadil v osemhodinových pretekoch výborné piate miesto ako najúspešnejší súkromný tím. V hodnotení šampionátu patrí slovenskému Yamaha Maco Racing Teamu tímu po posledných pretekoch seriálu dvanásta priečka.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.