Slovenský pohár: dážď motocyklistom nesedel

Utorok, 31 júl 2012

Výdatný dážď sprevádzal šieste podujatie cestných pretekov motocyklov o Slovenský pohár, ktoré sa konalo na okruhu Slovakia ring pri Orechovej Potôni. Mokrá trať spôsobila, že organizátori podujatia po prvýkrát siahli v seriáli po variante trate číslo jeden. Ten je o viac ako dva kilometre kratší a tak počet kôl rozšírili na desať.

Slovenský pohár moto
Triedu do 600 cm³ na Slovakia ringu vyhral maďarský jazdec György Pelyhe

Predpoludním v deň pretekov prestalo pršať, začalo sa vyjasnievať a trať schnúť. Taktizovanie s prezúvaním pneumatík určených na sucho však prerušovali občasné kvapky dažďa a na trati sa objavili aj jazdci, ktorí pôvodne štartovať na mokrej trati nechceli.

Najmokrejšiu trať mala trieda do 125 cm³. V nej si dobre počínala trojica Slovákov. Vladimír Petrovič skončil tretí, druhý bol Martin Janega a víťazom sa stal Jozef Oravský. Pre nízku účasť jazdcov sa v tejto triede body do priebežného hodnotenia nezapočítavali.

Kategóriu do 600 cm³ obsadili najmä jazdci z Maďarska, ktorí majú zrejme s jazdou za mokra viac skúseností, alebo sa mokrej trate menej obávajú. Tretíkrát v sezóne stál na najvyššom stupni víťazov György Pelyhe. S aktuálnym počtom bodov má víťazstvo v seriáli už isté, aj keby sa do konca sezóny nezúčastnil ani jedného podujatia. Zo Slovákov skončil štvrtý Martin Klimit, ktorý stratil na víťaza viac ako minútu.

V triede nad 600 cm³ sa odohrával súboj medzi najväčšími favoritmi kráľovskej triedy. Slovák Ladislav Miklánek však ani tentoraz nestačil na maďarského jazdca Szabolcsa Rékasiho a jazdec z Maďarska jasne zvíťazil. Dobre si viedol aj ďalší náš jazdec Pavol Grman, ktorý po vyhratej kvalifikácii štartoval z prvej pozície. V pretekoch však skončil až tretí.

Medzi veteránmi chýbal Jaroslav Kamenický, ktorého na stupni víťazov nahradil Gábor Kapetz. Pre nízku účasť sa jazdcom body do priebežného hodnotenia ani v tejto kategórii nezapočítavali.

Výsledky Slovenského pohára (6. kolo seriálu)

Trieda do 125 cm3

1. Jozef OravskýSVK20:41,158 min
2. Martin JanegaSVK21:00,171
3. Vladimír PetrovičSVK21:00,610

Trieda do 600 cm3

1. György PelyheHUN16:43, 82 min
2. Tamás BencsikHUN16:59,199
3. Imre OldalHUN17:17,801

Trieda nad 600 cm3

1. Szabolcs RékasiHUN16:39,616 min
2. Ladislav MiklánekSVK16:47,506
3. Pavol GrmanSVK16:53,571

Trieda nad 600 cm3 Veterán

1. Gábor KapetzHUN18:03,740 min
2. Juraj KnezovičSVK18:08,291

Kalendár najbližších podujatí SP CPM 2012

30.08.2012Slovakiaring
16.09.2012Slovakiaring

Slovenský pohár moto Slovenský pohár moto Slovenský pohár moto
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.