Superšport K1-Attack R4 v Assene

Štvrtok, 12 august 2010

Slovenský tím Race4Slovakia štartoval uplynulý víkend v holandskom Assene na automobilových pretekoch Rizla Racing Days. Dostal sa tam vďaka "divokej karte", ktorá umožnila jazdcovi tímu Dickovi Kvetňanskému zúčastniť sa pretekov na známom okruhu.

K1-Attack R4
Superšport K1-Attack R4 a jazdec Kvetňanský úspešne reprezentovali v Holandsku

Už v tréningu zajazdil slovenský jazdec niekoľko najrýchlejších kôl. V sobotu, v prvých oficiálnych pretekoch, dosiahol potom v ostrej konkurencii 70 špičkových európskych jazdcov piate miesto. A tak sa so záujmom očakávali nedeľňajšie hlavné preteky a v nich vystúpenie nášho jazdca.

Na hlavné preteky sa v nedeľu v Assene prišli pozrieť desaťtisíce divákov. Po výborných časoch zo sobotňajších prvých pretekov štartoval slovenský jazdec z piatej priečky. Kolízia hneď na štarte spôsobila, že sa dostal mimo trať a tak preteky začínal z poslednej priečky. Bola to však zároveň príležitosť na to, aby predviedol svoje jazdecké kvality i výkon čisto slovenského superšportu K1-Attack R4.

Náš jazdec sa potom skvelou jazdou postupne prepracovával dopredu. Zajazdil niekoľko najrýchlejších časov. Smola ho však ani tentoraz neopustila. V samotnom závere pretekov, keď sa postupne prepracoval na skvelé priebežné štvrté miesto, malá technická porucha tri minúty pred koncom pretekov spôsobila, že Dick Kvetňanský musel z pretekov odstúpiť.

Napriek tomu možno vystúpenie slovenského jazdca na významných pretekoch európskeho formátu hodnotiť v ostrej konkurencii špičkových európskych jazdcov ako dôstojné nielen z pohľadu tímu Race4Slovakia, ale celého slovenského motoristického športu.

Celkové prvenstvo si v nedeľňajších pretekoch vyjazdil Peter Versluis na Ferrari F430, druhý skončil Rick Abresch na Corvette Z06 a tretí René Snelom na Porsche 911.

Autor: J. Goldberger
Foto: Race4Slovakia Team
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.