Surtees radil Alonsovi ako vyhrať v Spa

Štvrtok, 25 august 2011

John Surtees je mimoriadny typ motocyklového a automobilového pretekára, keď okrem štyroch titulov majstra sveta v najsilnejšej triede cestných motocyklov do 500 cm³ v rokoch 1956 a 1958-60 sa stal v roku 1964 majstrom sveta aj na štyroch kolesách formuly 1. Je jediným pretekárom v histórii, ktorý získal tituly na dvoch i štyroch kolesách. V tomto roku sa John Surtees dožil 77 rokov a stále patrí k aktívnym pozorovateľom diania v motoristickom športe.

Surtees a Alonso
John Surtees a Fernando Alonso, bývalý a nedávny majster sveta za volantom Ferrari

Dvaja legendárni piloti Scuderie Ferrari, Fernando Alonso a John Surtees sa na stretnutí, ktoré zorganizovala spoločnosť Shell, podelili pred nedeľňajšími pretekmi na okruhu Spa-Francorchamps o svoje skúsenosti s týmto okruhom.

Obaja piloti, bývalý i súčasný, sa zhodli na tom, že Spa je jedinečný okruh, na ktorom si každý pilot želá vyhrať. Johnovi Surteesovi sa to podarilo s Ferrari 312 F1-66 za hustého dažďa v roku 1966. Fernando Alonso na svoje víťazstvo v Spa, známom svojimi zákrutami Eau Rouge, Blanchimont alebo La Source, zatiaľ len čaká.

Fernando Alonso, najmladší dvojnásobný majster sveta F1 a víťaz 27 Veľkých cien, o Spa hovorí: "Sú tu aj pomalé aj rýchle zákruty, veľké prevýšenia. Myslím si, že Spa je v súčasnosti najkomplexnejším okruhom." A John Surtees, ambasádor značky Shell a jediný majster sveta na dvoch aj štyroch kolesách k tomu dodáva: "Okruh v Spa bol vždy veľmi výnimočný."

Popri dlhých rovinkách a rýchlych zákrutách je Spa známe aj svojim nevyspytateľným počasím, ktoré sa môže značne líšiť v jednotlivých častiach okruhu. Na jednej časti môže pršať a na druhej byť sucho. "Odštartujete a nemôžete si byť istí tým, čo vás vlastne čaká. Myslím, že práve to je charakter Spa," hovorí Surtees.

A napriek tomu, že je medzi týmito legendami generačný rozdiel, v jednom sa Alonso a Surtees zhodnú – na zvláštnom pocite, keď pretekajú v Spa. "Zvíťaziť na tratiach ako je Spa alebo Monaco je niečo mimoriadne. Všetci chceme vyhrať každé preteky, ale na týchto okruhoch do toho dávame ešte niečo viac, pretože cítime, že je to jedinečný víkend," argumentuje Alonso. A Surtees dodáva: "Keď prechádzate všetkými zákrutami v Spa, cítite isté uspokojenie. A keď prejdete cieľom, je to bonus."

Od roku 1952 slávili Scuderia Ferrari a Shell spoločne v Spa celkom 12 triumfov. Pribudne počas najbližšieho víkendu ďalší?

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.