Surtees radil Alonsovi ako vyhrať v Spa

Štvrtok, 25 august 2011

John Surtees je mimoriadny typ motocyklového a automobilového pretekára, keď okrem štyroch titulov majstra sveta v najsilnejšej triede cestných motocyklov do 500 cm³ v rokoch 1956 a 1958-60 sa stal v roku 1964 majstrom sveta aj na štyroch kolesách formuly 1. Je jediným pretekárom v histórii, ktorý získal tituly na dvoch i štyroch kolesách. V tomto roku sa John Surtees dožil 77 rokov a stále patrí k aktívnym pozorovateľom diania v motoristickom športe.

Surtees a Alonso
John Surtees a Fernando Alonso, bývalý a nedávny majster sveta za volantom Ferrari

Dvaja legendárni piloti Scuderie Ferrari, Fernando Alonso a John Surtees sa na stretnutí, ktoré zorganizovala spoločnosť Shell, podelili pred nedeľňajšími pretekmi na okruhu Spa-Francorchamps o svoje skúsenosti s týmto okruhom.

Obaja piloti, bývalý i súčasný, sa zhodli na tom, že Spa je jedinečný okruh, na ktorom si každý pilot želá vyhrať. Johnovi Surteesovi sa to podarilo s Ferrari 312 F1-66 za hustého dažďa v roku 1966. Fernando Alonso na svoje víťazstvo v Spa, známom svojimi zákrutami Eau Rouge, Blanchimont alebo La Source, zatiaľ len čaká.

Fernando Alonso, najmladší dvojnásobný majster sveta F1 a víťaz 27 Veľkých cien, o Spa hovorí: "Sú tu aj pomalé aj rýchle zákruty, veľké prevýšenia. Myslím si, že Spa je v súčasnosti najkomplexnejším okruhom." A John Surtees, ambasádor značky Shell a jediný majster sveta na dvoch aj štyroch kolesách k tomu dodáva: "Okruh v Spa bol vždy veľmi výnimočný."

Popri dlhých rovinkách a rýchlych zákrutách je Spa známe aj svojim nevyspytateľným počasím, ktoré sa môže značne líšiť v jednotlivých častiach okruhu. Na jednej časti môže pršať a na druhej byť sucho. "Odštartujete a nemôžete si byť istí tým, čo vás vlastne čaká. Myslím, že práve to je charakter Spa," hovorí Surtees.

A napriek tomu, že je medzi týmito legendami generačný rozdiel, v jednom sa Alonso a Surtees zhodnú – na zvláštnom pocite, keď pretekajú v Spa. "Zvíťaziť na tratiach ako je Spa alebo Monaco je niečo mimoriadne. Všetci chceme vyhrať každé preteky, ale na týchto okruhoch do toho dávame ešte niečo viac, pretože cítime, že je to jedinečný víkend," argumentuje Alonso. A Surtees dodáva: "Keď prechádzate všetkými zákrutami v Spa, cítite isté uspokojenie. A keď prejdete cieľom, je to bonus."

Od roku 1952 slávili Scuderia Ferrari a Shell spoločne v Spa celkom 12 triumfov. Pribudne počas najbližšieho víkendu ďalší?

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.