Suzuki zbrojí: z SX4 má WRC

Streda, 09 január 2008

K šialene rýchlym autám na úzkych a neupravených kamenistých či štrkovitých tratiach pribudne v sezóne 2008 nová značka – japonská Suzuki.

Suzuki SX4 WRC Suzuki SX4 WRC

Japonská automobilka Suzuki sa veľmi usilovne pripravovala na sezónu 2008, na vstup do seriálu majstrovstiev sveta v rallye. Ako základ pre svoje WRC má model SX4, ktorý aj v sériovej podobe má pohon oboch náprav. Rúško tajomstva automobilka poodhalila v týchto dňoch, keď vypustila do sveta oficiálne fotografie a definitívnu podobu modelu s nových dizajnom, ktorý bude v ročníku 2008 bojovať na svetových tratiach automobilových súťaží.

Suzuki SX4 WRC Suzuki SX4 WRC

Z dostupných informácií vieme, že Suzuki SX4 WRC je o málo dlhšie ako Fabia WRC, ale rázvor náprav má menší – len 2525 mm. Motor s objemom necelých dvoch litrov s turbodúchadlom má výkon približne 320 koní. Použilo sa zavesenie náprav typu McPhersom. Lídrom Suzuki World Rally Team-u v sezóne 2008 za volantom nového automobilu bude Toni Gardemeister, sedadlo spolujazdca mu bude zohrievať Tomi Tuominen.

Suzuki SX4 WRC

Fotografie ukazujú model Suzuki SX4 WRC zo všetkých strán, takže si možno o ostrej verzii WRC urobiť dostatočne presný obraz. Automobil budeme vídať na tratiach majstrovstiev sveta v žlto-bielych farbách, ako je to na našich snímkach. Nová značka by mala byť a zrejme aj bude spestrením svetových rallye, takže jej zaželajme úspešný štart.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.