Svitok vymenil Ducati za Kawasaki

Utorok, 19 marec 2013

Blíži sa jar a s ňou je tu aj začiatok motoristickej sezóny. Motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa aj v nadchádzajúcej sezóne predstaví so slovenským tímom SK Energy vo svetovom pohári cestných motocyklov v triede Superstock 1000. Podstatnou zmenou je však v jeho prípade nová značka motocykla.

Tomáš Svitok
Tohtoročný seriál v katagórii Superstoch absolvuje Tomáš Svitok na stroji Kawasaki

Svoje plány predstavil tím SK Energy na práve skončenej bratislavskej výstave Motocykel 2013. Aj v nadchádzajúcej sezóne budú tím opäť reprezentovať český pretekár Ondřej Ježek a práve Slovák Tomáš Svitok.

Ešte nedávno sa musel mladý slovenský pretekár zamýšľať nad svojou budúcnosťou, keď pre nedostatok finančných prostriedkov bola jeho účasť vo svetovom seriáli ohrozená. Po sérii rokovaní sa však dohodol so silným partnerom, poľskou strojárenskou spoločnosťou Zarmen, vďaka ktorej sa nakoniec postaví na štart. Podmienkou partnera však je, aby Svitok, ktorý doteraz jazdil na motocykli značky Ducati, používal stroj Kawasaki. Druhý pretekár tímu, Ondřej Ježek, bude štartovať na motocykli Ducati Panigale.

Tomáš Svitok:"Som šťastný, že po dlhých týždňoch plných neistoty nakoniec prišlo k dohode so sponzorom, vďaka ktorému môžem absolvovať celý seriál svetového pohára. Nový motocykel ešte je len na ceste na Slovensko, tak verím, že si naňho počas testov čo najrýchlejšie zvyknem a na prvé preteky bude pripravený. Som vďačný všetkým, ktorí mi pomohli. Verím, že ich dôveru nesklamem."

Miroslav Svitok, manažér pretekára:"Teší ma, že to takto dopadlo a preto chcem vyjadriť vďačnosť tým, ktorí sa o to pričinili, či už ide o spoločnosť Zarmen, ktorá nás doslova vytrhla z veľmi zlej situácie, alebo o Ľuboša Gréča, v ktorého tíme máme výborné zázemie. Dúfam, že nadchádzajúca sezóna bude pre Tomáša úspešná."

Ľuboš Gréč, majiteľ tímu SK Energy:"Veľmi mi záležalo na tom, aby Tomáš mohol pokračovať vo svojej kariére a keďže situácia bola veľmi ťažká a naskytla sa takáto príležitosť, akceptujem variant nasadenia dvoch značiek motocyklov v našom tíme. Verím, že ako Ondra Ježek, tak aj Tomáš Svitok majú na to, aby dosiahli vo Svetovom pohári na popredné miesta."

Tomáš Svitok Tím SK Energy
Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.