Ťahače na Slovakia Ringu

Nedeľa, 16 júl 2017

Na pretekárskom okruhu Slovakia Ring sa počas tohto víkendu po prvý raz konali preteky ťahačov seriálu majstrovstiev Európy.

1 Tahace na SlovRingu

Prvé preteky v sobotu vyhral maďarský jazdec Norbert Kiss na mercedese. Využil najlepšiu pozíciu na štarte a zaplneným tribúnam Slovakia Ringu predviedol bezchybnú jazdu, vzdialil sa svojim súperom a bezpečne zvíťazil.

Maďarský jazdec najmä v technickom druhom sektore 5922 metrov dlhého okruhu bol jednoznačne najrýchlejší a v cieli mal pred druhým Čechom Adamom Lackom na Freightlineri náskok piatich sekúnd. Tretí v cieli bol obhajca titulu európskeho šampióna Nemec Jochen Hahn na ťahači značky MAN.

V druhých pretekoch štartovali prví ôsmi jazdci v obrátenom poradí, čo predznamenávalo veľkú drámu hneď po štarte. Ťahače s hmotnosťou 5,3 tony a s výkonom 1100 konských síl predviedli divákom dramatické momenty.

Po štarte sa na prvé miesto dostal skúsený Španiel Antonio Albacete na ťahači MAN, niekdajší dvojnásobný majster Európy. Tesne za ním bola počas celých pretekov Nemka Steffi Halmová a skončila druhá. Na tretiu priečku sa dokázal prepracovať Adam Lacko, ktorý si tak upevnil svoje vedenie v šampionáte.

Nedeľa: víťazstvá Kissa a Halmovej

Sobotňajšie víťazstvo sa Maďarovi Norbertovi Kissovi podarilo zopakovať aj v prvých nedeľňajších pretekoch, keď jeho mercedes prešiel cieľom ako prvý. V druhých pretekoch pretavila vo svoje druhé tohtoročné víťazstvo Nemka Steffi Halmová na ťahači MAN.

Z pole position štartoval do tretích pretekov víkendu úradujúci európsky šampión Jochen Hahn (Iveco), ale už v prvej zákrute prišiel o vedenie, kde ho vystriedal maďarský jazdec Kiss, ktorý potom s prehľadom vyhral. Druhý s odstupom 5,5 sek bol Španiel Antonio Albacete (MAN) a tretí Nemec Hahn. Líder priebežného poradia Adam Lacko (Freightliner) skončil na 4. mieste.

Do druhých pretekov sa poradie prvej osmičky otáčalo, z pole position sa tak mohol tešiť Gerhard Körber (Iveco). No už do prvej zákruty sa rútila na prvom mieste Nemka Steffanie Halmová, jediná žena v štartovom poli a hneď si vybudovala nedostihnuteľný náskok. Jochen Hahn bol druhý so stratou 2,7 sekundy. Norbert Kiss bol tesne za ním a skončil tretí. Adam Lacko bol opäť štvrtý v seriálu vedie so 182 bodmi. Druhý je Norbert Kiss so 139 bodmi a tretí Jochen Hahn má 135 bodov.

Preteky na Slovakia Ringu počas dvojdňového víkendu sledovalo 25 tisíc divákov.

1 Tahace na SlovRingu 2 Tahace na SlovRingu 3 Tahace na SlovRingu 4 Tahace na SlovRingu
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.