Tomáš Svitok: S novým tímom na 24hodinovky

Štvrtok, 06 marec 2014

Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa po štyroch rokoch pôsobenia vo Svetovom pohári triedy Superstock 1000 predstaví vo vytrvalostných majstrovstvách sveta (Endurance World Championship) so slovenským tímom Maco Racing, ktorý vlani v tomto seriáli vybojoval vynikajúce siedme miesto v konečnom hodnotení svetového šampionátu.

1 Tomáš Svitok
Motocyklový pretekár Tomáš Svitok po rokoch v majstrovstvách sveta Superstock presedláva na 24hodinové vytrvalostné preteky Endurance World Championship

Príchod slovenského pretekára do slovenského tímu je dobrou správou pre jeho fanúšikov. Tomáša však čaká náročná príprava, veď v majstrovstvách sveta sa naostro predstaví hneď na náročných 24-hodinových pretekoch Bol d'Or na francúzskom okruhu Magny Cours. Pozná ho síce zo svetového pohára, ale skúsenosti s nočnou jazdou na pretekoch nemá. Navyše s viac hodín trvajúcim nasadením, kedy sa na motocykli striedajú len traja jazdci, bude preňho nové.

"Po skončení vlaňajšej sezóny to vyzeralo tak, že sa v roku 2014 na pretekárskom okruhu neukážem. Po rokovaniach s Martinom Kuzmom a partnermi sa nám nakoniec podarilo zvládnuť situáciu tak, že budem štartovať v majstrovstvách sveta. Moje pôsobenie vo svetovom pohári a v tíme SK Energy teda končí a chcem vyjadriť vďačnosť pánovi Ľubovi Gréčovi a celému tímu za krásne štyri roky. Teraz sa teším na novú spoluprácu s tímom Maco Racing. Vytrvalostné 24hodinové preteky sú pre mňa veľkou výzvou," zhodnotil posledné udalosti Tomáš Svitok.

"Do nášho tímu opäť prichádza slovenský pretekár. Pre Tomáša to nebude jednoduché, s vytrvalostnými pretekmi nemá žiadne skúsenosti, ale za roky pôsobenia vo svetovom pohári triedy Superstock 1000 spoznal množstvo okruhov, jazdil na rôznych typoch motocyklov, nazbieral mnoho skúseností a má predpoklady, že sa dokáže vytrvalostným pretekom rýchlo prispôsobiť. Hneď na úvod ho čaká náročná previerka na najťažšom podujatí Bol d'Or. Verím, že sa dokáže rýchlo aklimatizovať. Bude mať náš najlepší materiál a plnú podporu tímu," – to sú slová Martina Kuzmu, majiteľa tímu Maco Racing.

1 Tomáš Svitok 2 Tomáš Svitok
Autor: R. Karnok
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.