Tradičný prvomájový motokros v Myjave

Pondelok, 04 máj 2015

Dejiskom prvého podujatia seriálu medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose jednotlivcov bola Myjava. V triede MX2 suverénne vyhral obidve jazdy sedemnásťročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia a so ziskom 50 bodov začal domácu sezónu na jednotku.

1 Šikyna
Nádejný slovenský motokrosový jazdec Richard Šikyňa pri jednom zo skokov v Myjave

Motokros na prvého mája už tradične patrí k Myjave. Piatkový motokrosový sviatok však poznačila veľmi nízka účasť jazdcov vo všetkých triedach. Najviac to bolo vidieť v mládežníckych kategóriách MX85 a MX2 Junior, keď sa malá hŕstka jazdcov doslova stratila na motokrosovej trati.

Richard Šikyňa, jazdec tímu MX Slovakia sa pretekov zúčastnil v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F. Po druhom najrýchlejšom čase v kvalifikácii vo svojej triede v pretekoch nezaváhal, vyhral obidve jazdy a stal sa so ziskom 50 bodov celkovým víťazom triedy MX2.

Víťaz Richard Šikyňa bol po pretekoch so svojim výsledkom spokojný:"Do prvej jazdy som nemal dobrý štart, musel som sa prebojovávať dopredu a to ma stálo nejaký čas. Nakoniec som skončil v prvej jazde na 5. mieste v spoločnej jazde tried MX1 a MX2, ale v MX2 som bol prvý. V druhej jazde som už mal lepší štart. Počas jazdy nám trochu pršalo a dosť sa šmýkalo. Na začiatku jazdy som chytil dobré tempo, rýchlo som sa usadil na celkovom 4. mieste a rovnako ako v prvej jazde som vyhral svoju triedu MX2. S pretekmi som spokojný, jazdilo sa mi fajn."

Manažér tímu MX Slovakia Peter Kolek:"Richard nastúpil na preteky v Myjave s bolestivým ramenom, ktoré si zranil v Taliansku na majstrovstvách Európy. Zaťal však zuby a s prehľadom vyhral obidve jazdy triedy MX2. S výsledkom sme veľmi spokojní, ale mňa najviac potešilo, že dokázal aj napriek svojmu handicapu odjazdiť rovnocennú jazdu s jazdcami triedy MX1, ktorí na Slovensku štartujú spoločne s triedou MX2."

2 Šikyna
Pretekárska trať v Myjave bola po daždi v druhej jazde rozbahnená a šmykľavá

Úspech nádejného mladého slovenského motokrosára Richarda Šikyňu je o to väčší, že v celkovom poradí skončili pred ním len starší a skúsenejší českí jazdci zvučných mien ako Sukup, Žerava, či Čepelák a v prvej jazde ešte Votroubek, všetci na silnejších strojoch s objemom 450 cm³.

Mladý Šikyňa sa v nedeľu zúčastnil aj prvých pretekov majstrovstiev Čiech. Celkové piate miesto je pri početnej a kvalitnej medzinárodnej konkurencii veľmi povzbudivé. Veď získal 31 bodov, rovnako ako napríklad výborný Francúz Jaulin Sulivan.

Výsledky triedy MX2 (po dvoch jazdách)

1. R. ŠikyňaSR/KTM50 bodov
2. D. PolášSR/KTM44
3. Z. KratochvílSR/Honda36
4. M. NovockýSR/Husqvarna34
5. M. HaviarSR/KTM33
6. M. VodákČR/Kawasaki31

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.