Úspech Slovákov na Šesťdňovej v Chile

Streda, 21 november 2007

S jedinečným úspechom sa vrátili z Chile dva slovenské klubové enduro tímy – na Šesťdňovej motocyklovej súťaží skončili na druhom a treťom mieste.

Slovakia Club Team

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž sa v tomto roku uskutočnila v polovici novembra v Chile, v okolí mesta La Serena. Zúčastnilo sa jej viac než 550 jazdcov, no v hlavnej súťaži šesťčlenných družstiev sa z finančných dôvodov nezúčastnil národný trophy tím Slovenska. Zato v klubových tímoch sme mali zastúpenie hneď dvoma družstvami.

Slovakia Club Team bol zložený z ostrieľaných enduro jazdcov. Tvorili ho Jaroslav Katriňák, Ivan Jakeš a Radek Matoška. Manažérom tímu bol Ján Hrehor, skúsený jazdec zo šesťdňových. Katriňák a Jakeš štartovali na motocykloch KTM, Matoška s Yamahou. V silnej konkurencii špičkových klubových tímov z celého sveta obsadili medailové tretie miesto.

Druhý slovenský tím Slovakia Young Team tvorili Zlatko Novosád, Juraj Dozsa a Peter Králik. Práve toto mladé družstvo skončilo po vynikajúcich výkonoch všetkých členov družstva na prekrásnom druhom mieste, pred "Katriňákovcami". Nad sily oboch slovenských klubových tímov boli len vynikajúci Španieli z tímu RFME.

Druhá a tretia priečka slovenských tímov v klubovej súťaži je druhým historicky najväčším úspechom slovenského súťažného motocyklového športu v šesťdňovej. V roku 1994 na Šesťdňovej v Oklahome tím Jaroslav Katriňák, Ján Hrehor a Radek Matoška v klubovej súťaži zvíťazil.

Naši jazdci sa presadili aj v jednotlivých triedach, keď si vybojovali tri medailové pozície. Juraj Dozsa v triede C3 obsadil 2. miesto, Novosad skončil o priečku nižšie a v triede C2 Katriňák obsadil v triede C3 3. miesto. V C1 obsadil Matoška 5. miesto, v C2 bol Jakeš piaty a v C3 Peter Králik deviaty.

"Bolo to ťažké, preto sme radi, že sme došli bez vážnejšej ujmy na zdraví," povedal najúspešnejší zo slovenských jazdcov Jaroslav Katriňák. Veľký obdiv si zasluhuje Ivan Jakeš, ktorý napriek viacerým pádom bojoval ďalej a napriek bolestiam došiel do cieľa.

Výsledky

Svetová trofej

  • 1. Taliansko
  • 2. Francúzsko
  • 3. Švédsko

Juniori

  • 1. Španielsko
  • 2. Francúzsko
  • 3. Fínsko

FIM pohár žien

  • 1. USA
  • 2. Francúzsko
  • 3. Švédsko

Klubové družstvá

  • 1. Club RFME - Španielsko
  • 2. Slovakia Young Team - Slovensko
  • 3. Slovakia Team - Slovensko

Poradie jazdcov trophy tímov podľa tried

E1:

  • 1. J. Mattila - Fín.
  • 2. C. Guerrero - Špan.
  • 3. A. Salvini - Tal.

E2:

  • 1. J. Aubert - Franc.
  • 2. A. Belometti - Tal.
  • 3. J. Ljunggren - Švéd.

E3:

  • 1. K. Caselli - USA
  • 2. M. Tarkkala - Fín.
  • 3. F. Planet - Franc.

Poradie klubových jazdcov podľa tried

C1:

  • 1. V. Guerrero - Špan.
  • 2. G. Branco - Austr.
  • 3. G. Balue - Chile
  • 4. M. Gerini - Tal.
  • 5. R. Matoška - Slov.

C2:

  • 1. X. Galindo - Špan.
  • 2. B. Israel - Chile
  • 3. J. Katriňák - Slov.
  • 4. X. Agra - Špan.
  • 5. I. Jakeš - Slov.

C3:

  • 1. A.Paoli - Tal.
  • 2. J. Dozsa - Slov.
  • 3. Z. Novosád - Slov.
  • ...
  • 9. P. Králik - Slov.
Foto: SMF
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.