V Brne Abrahám v šprinte tretí

Štvrtok, 07 október 2010

Na Masarykovom okruhu v Brne sa počas uplynulého víkendu konala Podzimní cena Brna, ktorej súčasťou boli aj preteky automobilov v šprinte zaradené do seriálu majstrovstiev Slovenska. V nich jazdec Abraham Racing Teamu (ART) Miroslav Abrahám obsadil pekné tretie miesto.

Honda Civic Type-R

Vyvrcholením Podzimní ceny Brna boli sobotňajšie trojhodinové preteky automobilov, ktorých sa zúčastnili aj slovenskí jazdci. Pre posádku ART M. Abrahám – B. Ludvig, ktorá štartovala s automobilom Honda Civic Type-R v kategórii D-2000, boli preteky veľkým sklamaním po tom, ako ich diskvalifikovali z priebežného tretieho miesta. Posádka doplatila na malé skúsenosti z vytrvalostných pretekov. Dopustila sa chyby počas tankovania v boxoch a následne nesprávne reagoval jazdec na signalizáciu na prejazd boxovou uličkou. Neúspech je pre posádku skúsenosťou, ale aj trpkým sklamaním.

Jazdec ART Miroslav Abrahám jun. si po neúspešnom účinkovaní vo vytrvalostných pretekoch všetko vynahradil v nedeľňajšom šprinte na 10 kôl, kde v kategórii D4-2000 obsadil v klasifikácii majstrovstiev Slovenska tretie miesto. Preteky vyhral M. Sedlák, druhý v cieli bol M. Ďurovkin, tretí M. Abrahám.

Preteky v šprinte mali otestovať schopnosti Miroslava Abraháma vo vytrvalostnej disciplíne, pretože pravidelná účasť na vytrvalostných pretekoch je jedným z cieľov tímu ART pre budúcoročnú sezónu. Pri účasti na piatich z celkového počtu 13 pretekov v majstrovstvách SR tím ART nielen splnil, no dokonca prekročil cieľ, ktorý si v tíme dali na sezónu 2010. Prispeli k tomu hlavne dve tretie miesta, vďaka ktorým M. Abrahám jun. obsadil 6. priečku z celkového počtu 20 klasifikovaných jazdcov v kategórii D-2000. Branislav Ludvig, druhý jazdec tímu ART, obsadil v majstrovstvách SR 9. miesto.

Výsledky

Šprint, trieda D-2000

1.M. Sedlák
2.M. Ďurovkin
3.M. Abrahám
4.B. Ludvig
5.K. Malchárek
6.M. Rajnoha

Vytrvalostné trojhodinové preteky

1.A. Charouz, Lamy, Kiesan(ČR/Portug./Dán./Mercedes Benz DTM)3:01:10,628
2.Daniš, Lichtnerhoyer, Kostka(SR/Rak./ČR/Mercedes Benz DTM)–24,519
3.J. Mičánek, T. Mičánek(ČR/Porsche 997 RSR)–4 kola
4.Malchárek, Želinský, Vorba(SR/ČR/ČR/Ferrari 430)–5 kol
5.Machánek, Rosina, Sládeček(všichni SR/Porsche 911)–5 kol
6.Fried, Dolák(oba ČR/BMW M3)–5 kol.

Autor: J. Goldberger
Foto: ilustračné, internet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.