V Rožňave víťazmi Béreš s Müllerom

Piatok, 02 máj 2008

Druhým podujatím seriálu majstrovstiev Slovenska bola v posledný aprílový víkend IVECO Rally Rožňava. Po víťazstve v Egeri sa posádka Béreš-Müller chystala s Fiatom Grande Punto S2000 zaútočiť na najvyššiu priečku aj na východe Slovenska.

Béreš s Müllerom Béreš s Müllerom

K ich najväčším konkurentom patril Poliak Grzyb na identickom aute a Drotár so Škodou Octavia WRC. Bolo preto zaujímavé, ako sa v okolí Rožňavy, na trati známej svojou mimoriadnou náročnosťou, ktorú v tomto roku ešte sťažilo množstvo zradného zimného posypu, bude vyvíjať boj o prvenstvo. Súťaž odštartovali za pekného slnečného a teplého počasia v piatok popoludní štyrmi rýchlostnými skúškami. Už úvodný deň druhej súťaže seriálu Tempus BECEP Rally 2008 naznačil, že súboj o prvenstvo bude dramatický a mimoriadne tvrdý.

Po prvom dni viedol s náskokom Béreš, na druhom mieste sa usadil Grzyb, tretí bol Drotár. V sobotu ráno vyrazila posádka Béreš-Müller na trať s náskokom 3,4 sekundy na svojich prenasledovateľov. Po vydarenej RS5 si Béreš s Müllerom poistili vedúce miesto v priebežnom hodnotení a zvýšili náskok na Poliaka Grzyba na 6,2 sekundy. Béreš bol rýchlejší aj na RS Uhorná a zvýšil svoj náskok na Poliaka. Súboj Fiatov sledoval s väčším odstupom tretí Drotár.

Na divácky atraktívnom mestskom okruhu, ktorý je pre svoj šmykľavý povrch každoročne miestom vypadnutia viacerých posádok, zvolil Béreš opatrnejšie tempo a tak zvíťazil Drotár pred Gavlákom, Béreš bol tretí. Jeho najväčší súper Grzyb v snahe udržať sa v hre o najvyššie priečky po kontakte s obrubníkmi poškodil zavesenie kolies a musel zo súťaže odstúpiť. Z dramatického a divácky atraktívneho súboja potom profitoval Drotár, ktorý sa po odstúpení poľskej posádky prepracoval na druhú priečku. Tretie miesto si vyrovnaným výkonom držal Gavlák.

Béreš si výhrou niekoľkých ďalších rýchlostných skúšok poistil vedenie a nenechal nič na náhodu. Dal jasne najavo, že na svoje prvé víťazstvo v Rožňave už nemieni ďalej čakať. Drotár obsadil so stratou 32,9 sekundy druhé miesto a po vyrovnanom výkone si tretiu priečku na IVECO Rally Rožňava vybojoval Gavlák. Béreš s Müllerom si po víťazstve v Rožňave upevnili vedúcu pozíciu v priebežnom poradí.

Výsledky

1. Béreš-MüllerFiat Grande Punto S20001:11:10,5 hod
2. Drotár-BánociŠkoda Octavia WRC+ 32,9 s
3. Gavlák-HůlkaMitsubishi Lancer Evo IX+1:29,0 min
4. Riečica-HorniačekSubaru Impreza+4:23,9
5. Trnovec-KárníkMitsubishi Lancer Evo IX+4:34,1
6. Rzeznik-BrowinskiSuzuki Swift S1600+6:36,4

Priebežné poradie majstrovstiev Slovenska po dvoch súťažiach

1. Béreš60 bodov
2. Drotár46
3. Gavlák38
4. Bessenyey26
5. Orsák25
6. Ballay21

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.