Veľká cena Slovenskej republiky: Vorba pred Rosinom

Pondelok, 26 august 2013

Tradičná Veľká cena Slovenskej republiky cestných automobilov ukončila bohatý športový augustový program na Slovakia Ringu. Po pretekoch seriálu FIA GT Series, ktoré sa tu konali pred týždňom, priniesla aj VC Slovenskej republiky krásne súboje jazdcov zvučných mien na špičkových pretekárskych automobiloch.

Štefan Rosina
Veľká cena Slovenskej republiky na Slovakia Ringu poskytla divákom zaujímavé boje

V najsilnejšej divízii 4 nad 2000 cm3 štartoval aj slovenský jazdec Štefan Rosina. So svojím Lamborghini Gallardo LP560-4 vyhral kvalifikáciu na prvé preteky a hoci po treste štartoval až z 11. miesta, predsa dokázal vyhrať. Druhý v cieli bol Miroslav Konôpka na Saleene S7-R. Tretí skončil Antonín Herbeck na Pagani Zonda.

Slabšiu divíziu 4 do 2000 cm3vyhral srbský jazdec Milovan Vesnić na aute Opel Vectra. Druhý v cieli bol Maďar Csaba Gáspár, tretí Miroslav Horňák na Škode Fabia, ktorý sa po roku opäť vrátil na pretekárske okruhy a bol zo slovenských jazdcov najúspešnejší.

V sobotu večer sa jazdili vytrvalostné preteky. Od začiatku bojovali o prvenstvo dve Ferrari 458 Italia GT3 tímov Dino&Co Racing s jazdcami Patrikom Tkáčom a Andrejom Studeničom a RPD Racing s Ľubomírom Jakubíkom a Michaelom Vorbom. Po dvoch hodinách a 55 kolách bol v cieli prvý Studenič pred Vorbom s tesným náskokom len 216 tisícin sekundy. Tretie miesto patrilo tímu ARC Bratislava s posádkou Miroslav Konôpka/Matej Konôpka na Porsche 997 GT3 R.

V nedeľu mal Štefan Rosina v kvalifikácii o dvoch rýchlych súperov viac. Vo Ferrari sa na štart postavili aj Michael Vorba a Andrej Studenič. Po štarte sa do vedenia dostal Vorba nasledovaný Čech Waszekom na Ferrari F430 GT3 a Mirom Konôpkom na Saleene. Rosina a Studenič jazdili na ďalších priečkach. V spomaľovacom retardéri pred druhým horizontom havarovali štyri autá. Najhoršie na tom bol Poliak Lewandowski, keď do jeho Porsche narazili tri ďalšie autá..

Preteky potom na viac ako hodinu prerušili. Po reštarte Vorba nedal šancu Waszekovi a zaslúžene vyhral. Konôpka v zostávajúcich troch kolách neodolal tlaku Rosinu. Rosina si potom poradil aj s Waszekovým Ferrari a skončil druhý. Tretí bol český jazdec Waszek, Studenič štvrtý, Konôpka piaty a Sládečka šiesty.

V dvojlitroch viedol Srb Milovan Vesnić. V siedmom kole začal horieť Friedov Lotus. Preteky najprv prerušili, neskôr zastavili. V tej chvíli bol prvý Vesnić pred Maďarom Gáspárom a Čechom Mandelíkom. Preteky nakoniec vyhral Maďar Gáspár na Alfe Romeo, druhý bol Mandelík, tretí Major.

Výsledky pretekov na Veľkej cene Slovenska (nedeľa)

Divízia 4 nad 2000 cm³

1. Michael Vorba (ČR)25:06,070 min
2. Štefan Rosina (SR)+0,802
3. Dennis Waszek (ČR)+1,557
4. Andrej Studenič (SR)+2,061
5. Miroslav Konôpka (SR)+6,404

Divízia 4 do 2000 cm³ - Lotus Cup

1. Csaba Gáspar (Maď.)19:46,623 min
2. Petr Mandelík (ČR)+0,997
3. Benedek Major (Maď.)+34,109

Porsche GT3 Cup

1. Christopher Ramirez (Mex.)23:51,426 min
2. Andrzej Lewandowski (Poľ.)+4,556
3. Vladimír Hladík (ČR)+39,367

Štefan Rosina VC SR Vítaz Vorba Stupen vítazov VC SR VC SR
Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.