Veľká cena SR: pestrosť i kvalita

Utorok, 23 august 2011

Veľká cena Slovenskej republiky cestných automobilov vyvrcholila nedeľňajšími pretekmi. Na nich sa rozhodovalo o víťazoch v kategóriách D4 do 2000, D4 nad 2000 a vo dvoch formulových kategóriách. Rozhodlo sa aj o víťazoch pohára R-Cup v kategórii Radical. Najatraktívnejšími pretekmi v posledný deň VCSR bol seriál FIA GT3 European Championship – Admiral GT3 Racing Weekend. Slovenským posádkam sa však nepodarilo zopakovať úspechy zo soboty.

Mercedes SLS AMG GT3
Mercedes SLS AMG GT3 boli hlavnými favoritmi najprestížnejších pretekov a nesklamali

Štart z pole position a dobre rozbehnuté preteky GT3 Antona Kiabau so Štefanom Rosinom naznačovali lepšie umiestnenie, no kvôli defektu, ktorý poškodil aj ďalšie komponenty, nakoniec preteky nedokončili, podobne ako Filip Sládečka s Patrickom Hirschom. Najlepšie zo Slovákov obstáli Ján Daniš so Zdenom Mikuláškom, ktorých klasifikovali na 18. priečke. Víťazstvo 10. pretekov majstrovstiev GT3 si napokon vyjazdila švajčiarsko-francúzska posádka Philippe Giauque, Mike Parisy z tímu Graff Racing na aute Mercedes-Benz SLS AMG GT3.

"Trať Slovakia Ringu je výborná, čomu nasvedčuje aj dosiahnutá rýchlosť. Nebyť defektu, možno by som dosiahol aj lepšie umiestnenie ako včera. Môjmu tímu sa to páčilo, prisľúbili mi ponuku na spoluprácu," povedal po pretekoch slovenský jazdec Štefan Rosina.

Na adrenalínový víkend bolo zvedavých vyše sedemnásťtisíc divákov. Spokojný s podujatím bol aj výkonný riaditeľ Slovakia Ringu Ing. Tomáš Vranka: "Máme za sebou zaujímavý víkend plný adrenalínových momentov. Považoval som za úspech, keď sa nám podarilo dostať preteky FIA GT3 na Slovakia Ring, ale teraz som spokojnejší o to viac, že sme ich aj úspešne zvládli."

Pre návštevníkov Slovakia Ringu sa organizátori snažili okrem automobilových lahôdok pripraviť aj pestrý sprievodný program. Domov potom odchádzali s dobrými zážitkami. Organizátori chcú aj v budúcich rokoch pripravovať podobné podujatia. Dúfajú, že latku, ktorú teraz nastavili, budú schopní posúvať ešte vyššie. Tento rok okrem najlepších tímov, špičkových jazdcov a silných áut bol pre nich pripravený aj bohatý sprievodný program s množstvom atrakcií a zábavy, okrem iného predviedli tu svoje akrobatické kúsky The Flying Bulls piloty letky Red Bull.

Výsledky

Druhé preteky FIA GT3 European Championship

  1. P. Giauque/M. Parisy – Graff Racing – Mercedes-Benz SLS AMG GT3
  2. L. Machitski/J. Janis – Gravity Charouz Racing – Mercedes-Benz SLS AMG GT3
  3. C. Walter/C. Huertgenová – Need for Speed Team Schubert – BMW Z4 GT3

Kategória D4-2000 - Zóna strednej Európy

  1. V. Vitver – SVC Nachod Motorsport – Lotus WR
  2. V. Ostasevsky – Vladimir Ostasevsky – Renault Clio RS
  3. A. Barčák – Prague Racing – Renault Clio 3 RS

Kategória D4-2000 - majstrovstvá SR

  1. V. Ostasevsky – Vladimir Ostasevsky – Renault Clio RS
  2. A. Barčák – Prague Racing – Renault Clio 3 RS
  3. M. Homola – Homola Motorsport – Alfa Romeo 156 GT S2000

Kategória D4+2000 - Zóna strednej Európy

  1. T. Kostka – Gravity-Charouz Racing – Mercedes-Benz C DTM
  2. P. Fulin – Bohemia Racing TEAM – Audi A4 DTM
  3. T. Liedl – AST Presskam – Audi TT-R

Kategória D4+2000 - majstrovstvá SR

  1. Š. Rosina – Gravity-Charouz Racing – Mercedes-Benz C DTM
  2. M. Konôpka – ARC Bratislava – Saleen S7R
  3. A. Barta – TRS VOR Racing – BMW 6 GT3

Kategória D2 + D3 - formula D2

  1. G. Jílková – Formulastar klub v ACR – Gloria C8F
  2. P. Trnka – AK ECCE HOMO – Gloria
  3. S. Antonín – Sus Antonin – Gloria C8F

Kategória Radical (R-Cup)

  1. Z. Passer – Geus Racing Team – Radical SR3 1500
  2. P. Fullin – Vekra Racing Team – Radical SR3 1500
  3. P. Abbott/J. Abbott – Radical Works – Radical SR3 1500

Autor: ts-jg
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.