Veľká cena SR už o necelé dva týždne

Utorok, 07 jún 2011

Azda najväčším sviatkom fanúšikov športového motorizmu na Slovensku bývala Cena Slovenska v Piešťanoch. Letecká doprava sa na pár dní prerušila a štartovacie a pristávacie dráhy ovládli pretekárske motocykle a automobily. Dnes si už na piešťanské preteky spomenie len málokto.

Lukáš Jesenský
Lukáš Jesenský rozbehol tohtoročnú sezónu vo veľkom štýle, na svojom konte má jedno víťazstvo a jedno druhé miesto v pretekoch seriálu Alpe Adria Cup

Úlohu lídra organizátorov pretekov na dvoch či štyroch kolesách prevzal nový moderný pretekársky okruh v Orechovej Potôni pri Dunajskej Strede. Práve tu sa po premiérových minuloročných pretekoch o Veľkú cenu Slovenskej republiky bude pokračovať v znovu začatej tradícií najväčšieho a najvýznamnejšieho motoristického podujatia na Slovensku. Piatok, sobota a nedeľa, od 17. do 19. júna, bude Slovakia Ring patriť motocyklovej Veľkej cene SR.

Minuloročné preteky sa vydarili. Na novom automotodróme sa pred hojnou diváckou kulisou predstavilo okolo dvesto pretekárov z celej Európy. S podobnou účasťou rátajú organizátori aj v tomto roku. Štartová listina ešte nie je uzavretá, ale už teraz je zrejmé, že kvalita jazdeckého pola bude minimálne na minuloročnej úrovni.

Preteky v Orechovej Potôni budú aj súčasťou viacerých národných šampionátov ako českého, poľského, maďarského, rakúskeho i ďalších. Aj tieto preteky pritiahnu na Slovakia Ring ďalších motocyklových pretekárov a určite aj divákov.

Svoje želiezka v ohni bude mať na okruhu Slovakia Ring aj Slovensko. Jedným z nich je Lukáš Jesenský, 19ročný mladík, inak študent hotelovej akadémie. Lukáš začínal na motokárach ako desaťročný. Neskôr chcel veľmi napodobniť staršieho brata, ktorý jazdil preteky motocyklov.

O tom, že v Lukášovi má Slovensko veľký talent, svedčia napríklad jeho tohtoročné výsledky v Alpe Adria Cupe. V troch pretekoch získal na svojej Yamahe v triede Superstock 600 dvakrát pole position, jedny preteky vyhral, v ďalších skončil druhý a v tretích mu len trest v podobe prejazdu boxovou uličkou zabránil zopakovať predošlé úspechy. V Orechovej Potôni by rád nadviazal na svoje predošlé úspechy. S podobnými úspechmi kalkuluje aj ďalší jazdec v slovenských farbách Michal Filla, ktorý bol už v roku 2006 vicemajstrom Európy.

Lukáš Jesenský a Michal Filla
Dvaja z tých, do ktorých sa vkladajú veľké nádeje nielen na Veľkej cene SR - Lukáš Jesenský a Michal Filla. Obaja jazdia Superstock, Lukáš (vľavo) triedu 600 a Michal 1000.

Diváci uvidia na Slovakia Ringu preteky v šiestich triedach – od najslabších tried do 125 cm³ cez triedy SuperStock 600 a 1000 po najsilnejšie Superbike. V piatok a sobotu sa jazdí od ôsmej hodiny ráno až do šiestej večer. Na programe sú kvalifikačné jazdy všetkých šiestich tried. V nedeľu potom od deviatej hodiny zahrievacie kolá a už desať minút pred dvanástou štartuje trieda 125 SP. Postupne potom triedy 125 GP, SSP 600 a 1000, SSP a na záver najsilnejšie "superbajky".

Blížiace sa podujatie bude v tomto roku v plnej réžii Slovakia Ringu. Aj preto sa organizátori rozhodli vytvoriť na tomto ročníku rodinnú atmosféru. "Nechceme zaujať len motocyklových nadšencov, ale aj mladých ľudí a rodiny s deťmi, pre ktorých sme pripravili bohatý sprievodný program", hovorí výkonný riaditeľ Slovakia Ringu Tomáš Vranka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.