Veľká cena SR už o necelé dva týždne

Utorok, 07 jún 2011

Azda najväčším sviatkom fanúšikov športového motorizmu na Slovensku bývala Cena Slovenska v Piešťanoch. Letecká doprava sa na pár dní prerušila a štartovacie a pristávacie dráhy ovládli pretekárske motocykle a automobily. Dnes si už na piešťanské preteky spomenie len málokto.

Lukáš Jesenský
Lukáš Jesenský rozbehol tohtoročnú sezónu vo veľkom štýle, na svojom konte má jedno víťazstvo a jedno druhé miesto v pretekoch seriálu Alpe Adria Cup

Úlohu lídra organizátorov pretekov na dvoch či štyroch kolesách prevzal nový moderný pretekársky okruh v Orechovej Potôni pri Dunajskej Strede. Práve tu sa po premiérových minuloročných pretekoch o Veľkú cenu Slovenskej republiky bude pokračovať v znovu začatej tradícií najväčšieho a najvýznamnejšieho motoristického podujatia na Slovensku. Piatok, sobota a nedeľa, od 17. do 19. júna, bude Slovakia Ring patriť motocyklovej Veľkej cene SR.

Minuloročné preteky sa vydarili. Na novom automotodróme sa pred hojnou diváckou kulisou predstavilo okolo dvesto pretekárov z celej Európy. S podobnou účasťou rátajú organizátori aj v tomto roku. Štartová listina ešte nie je uzavretá, ale už teraz je zrejmé, že kvalita jazdeckého pola bude minimálne na minuloročnej úrovni.

Preteky v Orechovej Potôni budú aj súčasťou viacerých národných šampionátov ako českého, poľského, maďarského, rakúskeho i ďalších. Aj tieto preteky pritiahnu na Slovakia Ring ďalších motocyklových pretekárov a určite aj divákov.

Svoje želiezka v ohni bude mať na okruhu Slovakia Ring aj Slovensko. Jedným z nich je Lukáš Jesenský, 19ročný mladík, inak študent hotelovej akadémie. Lukáš začínal na motokárach ako desaťročný. Neskôr chcel veľmi napodobniť staršieho brata, ktorý jazdil preteky motocyklov.

O tom, že v Lukášovi má Slovensko veľký talent, svedčia napríklad jeho tohtoročné výsledky v Alpe Adria Cupe. V troch pretekoch získal na svojej Yamahe v triede Superstock 600 dvakrát pole position, jedny preteky vyhral, v ďalších skončil druhý a v tretích mu len trest v podobe prejazdu boxovou uličkou zabránil zopakovať predošlé úspechy. V Orechovej Potôni by rád nadviazal na svoje predošlé úspechy. S podobnými úspechmi kalkuluje aj ďalší jazdec v slovenských farbách Michal Filla, ktorý bol už v roku 2006 vicemajstrom Európy.

Lukáš Jesenský a Michal Filla
Dvaja z tých, do ktorých sa vkladajú veľké nádeje nielen na Veľkej cene SR - Lukáš Jesenský a Michal Filla. Obaja jazdia Superstock, Lukáš (vľavo) triedu 600 a Michal 1000.

Diváci uvidia na Slovakia Ringu preteky v šiestich triedach – od najslabších tried do 125 cm³ cez triedy SuperStock 600 a 1000 po najsilnejšie Superbike. V piatok a sobotu sa jazdí od ôsmej hodiny ráno až do šiestej večer. Na programe sú kvalifikačné jazdy všetkých šiestich tried. V nedeľu potom od deviatej hodiny zahrievacie kolá a už desať minút pred dvanástou štartuje trieda 125 SP. Postupne potom triedy 125 GP, SSP 600 a 1000, SSP a na záver najsilnejšie "superbajky".

Blížiace sa podujatie bude v tomto roku v plnej réžii Slovakia Ringu. Aj preto sa organizátori rozhodli vytvoriť na tomto ročníku rodinnú atmosféru. "Nechceme zaujať len motocyklových nadšencov, ale aj mladých ľudí a rodiny s deťmi, pre ktorých sme pripravili bohatý sprievodný program", hovorí výkonný riaditeľ Slovakia Ringu Tomáš Vranka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.