Víkend na Slovakia Ringu: VC Slovenskej republiky

Sobota, 24 august 2013

Na Cenu Slovenska v Piešťanoch môžeme už len nostalgicky spomínať. Veľké podujatie lákalo slovenského diváka každoročne na letiskovú plochu uspôsobenú na preteky motocyklov i automobilov. František Srna, František Kročka, František Šťastný, Bohumil Staša, Peter Baláž, František Mitošinka, maďarský jazdec Jánoš Drápal, z mladších Pavol Dekánek, Marián Troliga či Imrich Majoroš a ďalší – to boli mená, ktoré do Piešťan lákali slovenských i českých divákov.

preteky SlovRing
Lákadlom na Slovakia Ringu budú tento víkend preteky áut o VC Slovenskej republiky

Podujatím, ktoré istým spôsobom nahrádza piešťanskú Cenu Slovenska je podujatie, ktoré sa aj tento víkend, 24. a 25. augusta, už po štvrtýkrát uskutoční na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni. Ide o najväčšie národné preteky – Veľkú cenu Slovenskej republiky cestných automobilov. A tak len týždeň po pretekoch seriálu FIA GT Series sa tu koná ďalšie významné podujatie.

Na Slovakia Ringu sa zíde slovenská, česká, poľská a maďarská špička cestných automobilových pretekárov. V hlavných pretekoch, v seriáli majstrovstiev Slovenska, to bude piate zo šiestich tohtoročných podujatí, keď doterajšie boli na maďarskom Hungaroringu, rakúskom Red Bull Ringu, v poľskej Poznani a českom Moste.

V ďalších pretekoch sa predstavia autá rôznych objemových a výkonových tried a pobijú sa o pohár ESET V4 Cup. Okrem krásnych a rýchlych Porsche, Ferrari, BMW a ďalších značiek sa v divízii 2 a 3 ukážu aj formuly, a to v rekordnom počte 24 monopostov.

Víkend je rozdelený do voľných tréningov, kvalifikácií, dvojíc šprintových pretekov a jedných vytrvalostných v divízii 4, ktorá je akousi nosnou kategóriou celého okruhového šampionátu. Napínavé dvojhodinové vytrvalostné preteky s výmenou jazdcov patria medzi najzaujímavejšie momenty celého víkendu. Ich štart je naplánovaný na sobotu o 17:20.

V najsilnejšej divízii 4 s objemom motorov nad 2000 cm3 vedie slovenské majstrovstvá viacnásobný majster SR Miroslav Konôpka so silným americkým superšportom Saleen S7-R. Priebežné druhé miesto patrí Poliakovi Piotrovi Krawczykovi na Mercedese SLS GT3.Do súbojov sa zapojí okrem iných aj tretí muž šampionátu – Patrik Tkáč na Ferrari 458 Italia.

Rovnakých jazdcov uvidia diváci aj vo vytrvalostných pretekoch. Navyše aj Andreja Studeniča, veterána Rudolfa Machánka s Porsche 997 GT3 RSR, alebo už na špičkovom Mercedese SLS GT3. Štartovať na Veľkej cene Slovenskej republiky bude aj Štefan Rosina na Lamborghini Gallardo GT3.

Súčasťou bohatého víkendového programu sú aj preteky Suzuki Swift Cup a GT3 Cup Challenge Central Europe.

preteky SlovRing preteky SlovRing preteky SlovRing
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.