WTCC v Brne: dvojité víťazstvo Chevroletu

Utorok, 21 jún 2011

Majstrovstvám sveta WTCC už dlhšie kraľujú Chevrolety Cruze. V ceste za ďalšími úspechmi pokračovali aj na Masarykovom okruhu v Brne, kde si vybojovali ďalšie dve víťazstvá a získali v dvoch pretekoch päť umiestnení na stupni víťazov zo šiestich možných.

Huff a Muller
Chevrolety Cruze dominovali v seriáli pretekov majstrovstiev sveta WTCC aj v Brne

V prvých pretekoch počas tohto víkendu obsadili Chevrolety Cruze prvé, druhé a tretie miesto. Úspešný v nich bol R. Huff, ktorý tak zaznamenal vo svojej kariére už tretí úspech na českej trati. Na svoje víťazstvo si pripravil pozíciu už v úvodnej časti pretekov, keď sa mu darilo dostať sa pred lídra priebežného poradia Yvana Mullera a cieľom prešiel ako víťaz. Druhú priečku obsadil Muller a na treťom mieste prešiel cieľom tretí ďalší z tímu Cruze Menu.

Druhé preteky sa už išli v réžii Mullera, ktorý sa po štarte musel prebojovávať dopredu až z ôsmeho miesta na štarte. Svoju vedúcu pozíciu už nikomu neprepustil a získal svoje druhé tohtoročné víťazstvo. Druhý so stratou viac ako štyroch sekúnd skončil Coronel na BMW 320 TC, avšak v tesnom závese za ním boli hneď dva Chevrolety Cruze. Tretí so stratou len 0,23 sekundy bol v cieli Menu a štvrtý Huff .

V Brne si jazdci tímu Chevroelt ešte viac vylepšili svoje postavenia v seriáli. Po úspechoch na Masarykovom okruhu majú na svojom konte 8. a 9. víťazstvo z desiatich pretekov a tím Chevrolet je v dobrej pozícii v hodnotení jazdcov i tímov v seriálu majstrovstiev sveta WTCC.

Najbližšie preteky sa pôjdu 2.-3. júla v Portugalsku na okruhu v Porto.

Výsledky

1. preteky

1. R HuffChevrolet Cruze21:59,5 min
2. Y MullerChevrolet Cruze+0,85 s
3. A MenuChevrolet Cruze+11,69
4. T CoronelBMW 320 TC+13,02
5. K PoulsenBMW 320 TC+14,35
7. D O'YoungChevrolet Cruze+27,28

2. preteky

1. Y MullerChevrolet Cruze22:8,2 min
2. T CoronelBMW 320 TC+4,18 s
3. A MenuChevrolet Cruze+4,41
4. R HuffChevrolet Cruze+5,03
5. M NykjaerSEAT León 1,6T+11,45

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 24 pretekov)

1. R HuffChevrolet187 bodov
2. Y MullerChevrolet162
3. A MenuChevrolet134
4. G TarquiniSEAT83
5. T CoronelBMW82

Priebežné poradie tímov

1. Chevrolet405 bodov
2. BMW231
3. Seat212
4. Volvo56

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.