Aj Portugalsko pre Loeba

Utorok, 07 apríl 2009

Portugalsko sľubovalo počas posledného víkendu dramatické boje o štvrtú sériu bodov do hodnotenia seriálu rallye WRC. Hirvonen i Latvala si to chceli rozdať S Loebom a predviesť mu, ako majstrovsky ovládajú Fíni jazdu na štrkovitých a kamenistých tratiach a po troch porážkach sa konečne postaviť na najvyšší stupienok v cieli.

S. Loeb

Portugalská rallye, štvrté podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, bola prvou súťažou bez asfaltu, zato celá na šotoline. Tam zvyčajne kraľovali v minulosti Fordy a štrkovité trate boli doménou predovšetkým bývalého dvojnásobného majstra sveta Marcusa Grönholma, ktorý po sezóne 2007 ukončil kariéru súťažného jazdca. A práve tento fínsky jazdec si znovu sadol za volant v Portugalsku, ale pre zmenu do sedadla Subaru. Že by si práve na štrkovitej trati naplánoval svoje znovuzrodenie a prerušil aj sériu troch tohtoročných víťazstiev Francúza Loeba, aktuálneho kráľa svetových rallye. Ukončiť v Portugalsku Loebovu víťaznú šnúru bol pripravený aj stále druhý Hirvonen, ďalší Fín, ktorému šotolina sedí ďaleko viac ako asfalt, na ktorom sa práve Loeb cíti najlepšie.

Začiatok rallye vyznel pre Fínov viac ako dobre, keď na čele sa usadil Latvala, na treťom mieste Grönholm a na štvrtom Hirvonen. Loeb vyšiel na chvíľku z trate a na lídra Latvalu strácal vyše 35 sekúnd. To však bolo asi všetko, čo dovolil svojim súperom, pretože potom začal ich náskok sťahovať. V štvrtej rýchlostnej skúške však bol Latvala už tak rýchly, že sa neudržal na ceste, ťažko havaroval (prerazil zábradlie, spadol do rokliny, kde urobil okolo dvadsať kotrmelcov – našťastie pre neho i spolujazdca vyviazli z hrozivej havárie len s menšími modrinami). Pozíciu lídra zaujal Hirvonen a na druhú priečku postúpil Grönholm. Na konci prvého dňa bol však už Loeb tretí a Grönholm najprv taktizoval kvôli lepšiemu štartovému poradiu a klesol na štvrté miesto, neskôr pre menšiu nehodu a následnú poruchu vzdal.

S. Loeb

Druhý deň, sobota bola už plne v réžii päťnásobného majstra sveta z Francúzska. Vyhral všetkých šesť rýchlostných testov a večerať išiel s náskokom takmer 27 sekúnd. Tretí deň, nedeľa, bola pre Loeba už len oddychová na udržanie si náskoku a získanie ďalších desiatich bodov do celkového hodnotenia. Až do cieľa ho nikto neprekonal a tak meno štvrtého víťaza je znovu Loeb. Po štyroch podujatiach má tak plný počet 40 bodov a je to nový zápis do histórie seriálu, keďže doteraz žiadny jazdec nevyhral prvé štyri podujatia za sebou. Hirvonen sa nevzdával, vyhral dve záverečné skúšky, ale to stačilo len na zníženie straty na Loeba na 24 sekúnd a zisk striebra. Bronz si z Portugalska odnáša Loebov tímoví spolujazdec Španiel Dani Sordo, súkromník Petter Solberg s postaršou Xsarou skončil štvrtý a jeho brat Henning Solberg piaty (Ford Focus). Do poltucta je tu ešte Švéd M. Ostberg na minuloročnom Subaru WRC.

Najbližším, v poradí piatym podujatím seriálu majstrovstiev sveta rallye bude Argentínska rallye v dňoch 24. až 26. apríla tohto roku.

Výsledky Portugalskej rallye

1. S. Loeb3:51:00,3 hod
2. M. Hirvonen+24,0 s
3. D. Sordo+1:48,1
4. P. Solberg+2:43,7
5. H. Solberg+5:50,3
6. M. Ostberg+6:19,2
7. F. Villagra+12:57,0
8. K. A. Qassimi+18:17,8
9. A. Araújo+22:08,5
10. E. Brynildsen+23:14,8
11. M. Prokop+23:16,3
12. H. G. Junior+30:03,6
13. S. Ogier+33:43,7

Priebežné poradie jazdcov (po 4. podujatiach)

1. S. Loeb40 bodov
2. M. Hirvonen30
3. D. Sordó23
4. P. Solberg14
5. H. Solberg14
6. M. Wilson8
7. J. Latvala6
8. F. Villagra4
9. C. Atkinson4
10. S. Ogier3
11. K. Al Qassimi3
12. C. Rautenbach3
13. M. Ostberg3
14. U. Aava1

Priebežné poradie tímov

1. Citroën64
2. Ford40
3. Stobart27
4. Citroën Junior11
5. Munchi's7

S. Loeb S. Loeb S. Loeb S. Loeb
Autor: J. Goldberger
Foto: Citröen
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.