Aj Portugalsko pre Loeba

Utorok, 07 apríl 2009

Portugalsko sľubovalo počas posledného víkendu dramatické boje o štvrtú sériu bodov do hodnotenia seriálu rallye WRC. Hirvonen i Latvala si to chceli rozdať S Loebom a predviesť mu, ako majstrovsky ovládajú Fíni jazdu na štrkovitých a kamenistých tratiach a po troch porážkach sa konečne postaviť na najvyšší stupienok v cieli.

S. Loeb

Portugalská rallye, štvrté podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, bola prvou súťažou bez asfaltu, zato celá na šotoline. Tam zvyčajne kraľovali v minulosti Fordy a štrkovité trate boli doménou predovšetkým bývalého dvojnásobného majstra sveta Marcusa Grönholma, ktorý po sezóne 2007 ukončil kariéru súťažného jazdca. A práve tento fínsky jazdec si znovu sadol za volant v Portugalsku, ale pre zmenu do sedadla Subaru. Že by si práve na štrkovitej trati naplánoval svoje znovuzrodenie a prerušil aj sériu troch tohtoročných víťazstiev Francúza Loeba, aktuálneho kráľa svetových rallye. Ukončiť v Portugalsku Loebovu víťaznú šnúru bol pripravený aj stále druhý Hirvonen, ďalší Fín, ktorému šotolina sedí ďaleko viac ako asfalt, na ktorom sa práve Loeb cíti najlepšie.

Začiatok rallye vyznel pre Fínov viac ako dobre, keď na čele sa usadil Latvala, na treťom mieste Grönholm a na štvrtom Hirvonen. Loeb vyšiel na chvíľku z trate a na lídra Latvalu strácal vyše 35 sekúnd. To však bolo asi všetko, čo dovolil svojim súperom, pretože potom začal ich náskok sťahovať. V štvrtej rýchlostnej skúške však bol Latvala už tak rýchly, že sa neudržal na ceste, ťažko havaroval (prerazil zábradlie, spadol do rokliny, kde urobil okolo dvadsať kotrmelcov – našťastie pre neho i spolujazdca vyviazli z hrozivej havárie len s menšími modrinami). Pozíciu lídra zaujal Hirvonen a na druhú priečku postúpil Grönholm. Na konci prvého dňa bol však už Loeb tretí a Grönholm najprv taktizoval kvôli lepšiemu štartovému poradiu a klesol na štvrté miesto, neskôr pre menšiu nehodu a následnú poruchu vzdal.

S. Loeb

Druhý deň, sobota bola už plne v réžii päťnásobného majstra sveta z Francúzska. Vyhral všetkých šesť rýchlostných testov a večerať išiel s náskokom takmer 27 sekúnd. Tretí deň, nedeľa, bola pre Loeba už len oddychová na udržanie si náskoku a získanie ďalších desiatich bodov do celkového hodnotenia. Až do cieľa ho nikto neprekonal a tak meno štvrtého víťaza je znovu Loeb. Po štyroch podujatiach má tak plný počet 40 bodov a je to nový zápis do histórie seriálu, keďže doteraz žiadny jazdec nevyhral prvé štyri podujatia za sebou. Hirvonen sa nevzdával, vyhral dve záverečné skúšky, ale to stačilo len na zníženie straty na Loeba na 24 sekúnd a zisk striebra. Bronz si z Portugalska odnáša Loebov tímoví spolujazdec Španiel Dani Sordo, súkromník Petter Solberg s postaršou Xsarou skončil štvrtý a jeho brat Henning Solberg piaty (Ford Focus). Do poltucta je tu ešte Švéd M. Ostberg na minuloročnom Subaru WRC.

Najbližším, v poradí piatym podujatím seriálu majstrovstiev sveta rallye bude Argentínska rallye v dňoch 24. až 26. apríla tohto roku.

Výsledky Portugalskej rallye

1. S. Loeb3:51:00,3 hod
2. M. Hirvonen+24,0 s
3. D. Sordo+1:48,1
4. P. Solberg+2:43,7
5. H. Solberg+5:50,3
6. M. Ostberg+6:19,2
7. F. Villagra+12:57,0
8. K. A. Qassimi+18:17,8
9. A. Araújo+22:08,5
10. E. Brynildsen+23:14,8
11. M. Prokop+23:16,3
12. H. G. Junior+30:03,6
13. S. Ogier+33:43,7

Priebežné poradie jazdcov (po 4. podujatiach)

1. S. Loeb40 bodov
2. M. Hirvonen30
3. D. Sordó23
4. P. Solberg14
5. H. Solberg14
6. M. Wilson8
7. J. Latvala6
8. F. Villagra4
9. C. Atkinson4
10. S. Ogier3
11. K. Al Qassimi3
12. C. Rautenbach3
13. M. Ostberg3
14. U. Aava1

Priebežné poradie tímov

1. Citroën64
2. Ford40
3. Stobart27
4. Citroën Junior11
5. Munchi's7

S. Loeb S. Loeb S. Loeb S. Loeb
Autor: J. Goldberger
Foto: Citröen
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."