Aj v Turecku kraľoval Loeb

Nedeľa, 18 apríl 2010

Francúz Sebastien Loeb vyhral zo štyroch tohtoročných rallye tri a víťazstvom poslednej v Turecku zaznamenal hatrik a celkom už 57. víťazstvo v kariére. Zvýšil svoj náskok v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta na 40 bodov. Jeho najväčšiemu súperovi Mikkovi Hirvonenovi z Fínska nevyšla ani turecká rallye podľa predstáv a skončil tretí. Druhý v cieli bol nórsky jazdec Petter Solberg, ktorý má konečne po viacerých sezónach konkurencieschopné auto a v tento sezóne už tretí raz po sebe vystúpil na stupeň víťazov. Hneď aj pripomenul, že takto plní svoje predsavzatie bojovať v tomto roku o titul majstra sveta.

Sebastien Loeb
Jeden z tých kratších skokov Sebastiena Loeba, ten najdlhší meral až 85 metrov

Aby naň dosiahol, musel by prekonať niekoľko prekážok. Určite najväčšou je šesťnásobný majster sveta Loeb, ktorý vyhráva jednu súťaž za druhov a s obhajobou titulu to myslí viac ako vážne. Titul by rád získal aj Hirvonen, ktorému k nemu chýbalo v minuloročnej sezóne skutočne málo, resp. trošku viac šťastia. Sú tu však aj ďalší "strelci", ako mladý Francúz Ogier, Fín Latvala, či Španiel Sordo. A je tu ešte niekto ďalší – Kimi Räikkönen, bývalý majster sveta z formuly 1, ktorého prvá sezóna v rallye začína naberať správny smer a ktorý v Turecku skončil piaty. Všetkým však chýbajú väčšie skúseností a aj účinnejšie brzdy pri krotení jazdeckých vášní. A tak nezvratným faktom ostáva, že Loeb, Hirvonen a Petter Solberg sú tí traja, z ktorých jeden by sa mal stať tohtoročným majstrom sveta.

V Turecku poradím dosť zamiešalo karty počasie. V noci na nedeľu lejak spôsobil, že dve úvodné rýchlostné skúšky museli organizátori vypustiť, ale aj ďalšie boli rozbahnené a nebezpečne šmykľavé. Doplatili na to Ogier i Sordo, ale ďalší jazdci. Obaja značne poškodili svoje vozy, ale Ogier mohol aspoň pokračovať, kým Sordo, ktorý útočil na Hirvonena, musel odstúpiť. Haváriám sa nevyhli ani ďalší jazdci, napríklad Fín Latvala, ktorý najmä preto bol v cieli až ôsmy. Nehode sa nevyhol ani Hirvonen, ktorému sa do cesty postavila skala a následne prerazil aj pneumatiku. Tureckej rallye však nechýbali ani krásne momenty. Jedným z naj bol určite Loebov skok na jednom z horizontov, keď doskočil do vzdialenosti skokana na lyžiach – letel vzduchom neuveriteľných 85 metrov. Takže – prečo sú rallye tak krásne?!

Piatou časťou trinásťdielneho seriálu bude Rallye Nový Zéland, a to už od 7. do 9. mája tohto roku.

Výsledky Rallye Turecka

1. Loeb/ElenaNem./Citroën C43:01:38,7 hod
2. P. Solberg/MillsNór./Citroën C4+54,5 s
3. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Focus+1:43,4 min
4. Ogier/IngrassiaFranc./Citroën C4+3:46,0
5. Räikkönen/LindströmFín./Citroën C4+6:44,3
6. Villagra/DiazArg./Ford Focus+7:56,7
7. Wilson/MartinV. Brit./Ford Focus+8:29,8
8. Latvala/AntillaFín./Ford Focus+19:44,2
9. Kuipers/MiclotteHol./Ford Fiesta+23:22,2
10. Burkart/KachelNem./Suzuki Swift+27:04,7

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. Loeb93 bodov
2. Petter Solberg53
3. Mikko Hirvonen52
4. Jari-Matti Latvala47
5. Sébastien Ogier45
6. Dani Sordó24
7. Matthew Wilson22
8. Federico Villagra20
9. Henning Solberg18
10. Kimi Räikkonën14

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën126 bodov
2. Ford111
3. Citroën Junior Team75
4. Stobart56
5. Munchi's26

Autor: J. Goldberger
Foto: rallybuzz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.