Aj v Turecku kraľoval Loeb

Nedeľa, 18 apríl 2010

Francúz Sebastien Loeb vyhral zo štyroch tohtoročných rallye tri a víťazstvom poslednej v Turecku zaznamenal hatrik a celkom už 57. víťazstvo v kariére. Zvýšil svoj náskok v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta na 40 bodov. Jeho najväčšiemu súperovi Mikkovi Hirvonenovi z Fínska nevyšla ani turecká rallye podľa predstáv a skončil tretí. Druhý v cieli bol nórsky jazdec Petter Solberg, ktorý má konečne po viacerých sezónach konkurencieschopné auto a v tento sezóne už tretí raz po sebe vystúpil na stupeň víťazov. Hneď aj pripomenul, že takto plní svoje predsavzatie bojovať v tomto roku o titul majstra sveta.

Sebastien Loeb
Jeden z tých kratších skokov Sebastiena Loeba, ten najdlhší meral až 85 metrov

Aby naň dosiahol, musel by prekonať niekoľko prekážok. Určite najväčšou je šesťnásobný majster sveta Loeb, ktorý vyhráva jednu súťaž za druhov a s obhajobou titulu to myslí viac ako vážne. Titul by rád získal aj Hirvonen, ktorému k nemu chýbalo v minuloročnej sezóne skutočne málo, resp. trošku viac šťastia. Sú tu však aj ďalší "strelci", ako mladý Francúz Ogier, Fín Latvala, či Španiel Sordo. A je tu ešte niekto ďalší – Kimi Räikkönen, bývalý majster sveta z formuly 1, ktorého prvá sezóna v rallye začína naberať správny smer a ktorý v Turecku skončil piaty. Všetkým však chýbajú väčšie skúseností a aj účinnejšie brzdy pri krotení jazdeckých vášní. A tak nezvratným faktom ostáva, že Loeb, Hirvonen a Petter Solberg sú tí traja, z ktorých jeden by sa mal stať tohtoročným majstrom sveta.

V Turecku poradím dosť zamiešalo karty počasie. V noci na nedeľu lejak spôsobil, že dve úvodné rýchlostné skúšky museli organizátori vypustiť, ale aj ďalšie boli rozbahnené a nebezpečne šmykľavé. Doplatili na to Ogier i Sordo, ale ďalší jazdci. Obaja značne poškodili svoje vozy, ale Ogier mohol aspoň pokračovať, kým Sordo, ktorý útočil na Hirvonena, musel odstúpiť. Haváriám sa nevyhli ani ďalší jazdci, napríklad Fín Latvala, ktorý najmä preto bol v cieli až ôsmy. Nehode sa nevyhol ani Hirvonen, ktorému sa do cesty postavila skala a následne prerazil aj pneumatiku. Tureckej rallye však nechýbali ani krásne momenty. Jedným z naj bol určite Loebov skok na jednom z horizontov, keď doskočil do vzdialenosti skokana na lyžiach – letel vzduchom neuveriteľných 85 metrov. Takže – prečo sú rallye tak krásne?!

Piatou časťou trinásťdielneho seriálu bude Rallye Nový Zéland, a to už od 7. do 9. mája tohto roku.

Výsledky Rallye Turecka

1. Loeb/ElenaNem./Citroën C43:01:38,7 hod
2. P. Solberg/MillsNór./Citroën C4+54,5 s
3. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Focus+1:43,4 min
4. Ogier/IngrassiaFranc./Citroën C4+3:46,0
5. Räikkönen/LindströmFín./Citroën C4+6:44,3
6. Villagra/DiazArg./Ford Focus+7:56,7
7. Wilson/MartinV. Brit./Ford Focus+8:29,8
8. Latvala/AntillaFín./Ford Focus+19:44,2
9. Kuipers/MiclotteHol./Ford Fiesta+23:22,2
10. Burkart/KachelNem./Suzuki Swift+27:04,7

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. Loeb93 bodov
2. Petter Solberg53
3. Mikko Hirvonen52
4. Jari-Matti Latvala47
5. Sébastien Ogier45
6. Dani Sordó24
7. Matthew Wilson22
8. Federico Villagra20
9. Henning Solberg18
10. Kimi Räikkonën14

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën126 bodov
2. Ford111
3. Citroën Junior Team75
4. Stobart56
5. Munchi's26

Autor: J. Goldberger
Foto: rallybuzz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.