Akropolis rallye priala Grönholmovi a zvýšil aj svoje šance na titul

Piatok, 06 júl 2007

Grécka rallye, v poradí ôsma súťaž seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, sú samé kamene. Väčšie a ostré sa zle znášajú s pneumatika rýchlych áut a tak defekty sú najčastejšou príčinou problémov jazdcov i áut na trati. Nebolo ich málo ani tento rok, našťastie existuje prostriedok na elimináciu následkov defektov v podobe systému Mousse, ktorý zacelí poškodené miesto a jazdec bez zdržania pokračuje v jazde.

Tvrdý a rýchly povrch rýchlostných skúšok v tomto roku najlepšie zvládol Focus RS WRC Fína Marcusa Grönholma a tak už po druhý raz v tejto sezóne zvíťazil a porazil úradujúceho majstra sveta Francúza Sebastiana Loeba na Citroene C4 WRC, a to dokonca s nezvyčajne vysokým náskokom takmer 39 sekúnd. Pred letnou prestávkou tak zvýšil svoj náskok práve pred Loebom na 9 bodov. Rozhodujúci náskok získal Fín v druhej etape súťaže, keď v najdlhšej 48,9 km dlhej RS pri jej druhom prejazde bol od Loeba rýchlejší až takmer o 29 sekúnd. Grönholm vyhral z celkových 23 rýchlostných skúšok päť a Loeb šesť (P. Solberg 3, Atkinson 2, Hirvonen 2 atď). Skvele si v Grécku viedol český jazdec Kopecký s Fabiou WRC, keď obsadil siedme miesto a pripísal si k dvom doterajším ďalšie dva svetové body.

Grönholm bol spokojný s gréckym výsledkom i tým, že v samotnej súťaži ho neprenasledovali prakticky žiadne problémy. Trúfa si aj naďalej v súboji s Francúzom a aj keď verejne o tom nehovorí, verí vo víťazstvo v boji o titul majstra sveta. Spokojný veľmi nebol však Loeb, ktorý tentoraz na šolotoline nestačil rýchlosťou na Fína a posťažoval si aj na hľadanie správneho nastavenia svojho auta.

V boji o titul môžu prehovoriť aj bývalý majster sveta Peter Solberg z Nórska, jeho tímový kolega Austrálčan Atkinson, keďže ich Subaru nachádza po dlhšom čase stratenú formu – avšak skôr s nádejou na čelné umiestnenie než na titul. Podobne aj Grönholmov kolega Hirvonen, Španiel Sordó, prípadne ďalší. Aj keď do skončenia seriálu chýba odjazdiť ešte osem súťaží, o titule sa však s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodne medzi Grönholmom a Loebom. Najbližšou súťažou bude fínska rallye v termíne od 3. do 5. augusta.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.