Akropolis rallye priala Grönholmovi a zvýšil aj svoje šance na titul

Piatok, 06 júl 2007

Grécka rallye, v poradí ôsma súťaž seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, sú samé kamene. Väčšie a ostré sa zle znášajú s pneumatika rýchlych áut a tak defekty sú najčastejšou príčinou problémov jazdcov i áut na trati. Nebolo ich málo ani tento rok, našťastie existuje prostriedok na elimináciu následkov defektov v podobe systému Mousse, ktorý zacelí poškodené miesto a jazdec bez zdržania pokračuje v jazde.

Tvrdý a rýchly povrch rýchlostných skúšok v tomto roku najlepšie zvládol Focus RS WRC Fína Marcusa Grönholma a tak už po druhý raz v tejto sezóne zvíťazil a porazil úradujúceho majstra sveta Francúza Sebastiana Loeba na Citroene C4 WRC, a to dokonca s nezvyčajne vysokým náskokom takmer 39 sekúnd. Pred letnou prestávkou tak zvýšil svoj náskok práve pred Loebom na 9 bodov. Rozhodujúci náskok získal Fín v druhej etape súťaže, keď v najdlhšej 48,9 km dlhej RS pri jej druhom prejazde bol od Loeba rýchlejší až takmer o 29 sekúnd. Grönholm vyhral z celkových 23 rýchlostných skúšok päť a Loeb šesť (P. Solberg 3, Atkinson 2, Hirvonen 2 atď). Skvele si v Grécku viedol český jazdec Kopecký s Fabiou WRC, keď obsadil siedme miesto a pripísal si k dvom doterajším ďalšie dva svetové body.

Grönholm bol spokojný s gréckym výsledkom i tým, že v samotnej súťaži ho neprenasledovali prakticky žiadne problémy. Trúfa si aj naďalej v súboji s Francúzom a aj keď verejne o tom nehovorí, verí vo víťazstvo v boji o titul majstra sveta. Spokojný veľmi nebol však Loeb, ktorý tentoraz na šolotoline nestačil rýchlosťou na Fína a posťažoval si aj na hľadanie správneho nastavenia svojho auta.

V boji o titul môžu prehovoriť aj bývalý majster sveta Peter Solberg z Nórska, jeho tímový kolega Austrálčan Atkinson, keďže ich Subaru nachádza po dlhšom čase stratenú formu – avšak skôr s nádejou na čelné umiestnenie než na titul. Podobne aj Grönholmov kolega Hirvonen, Španiel Sordó, prípadne ďalší. Aj keď do skončenia seriálu chýba odjazdiť ešte osem súťaží, o titule sa však s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodne medzi Grönholmom a Loebom. Najbližšou súťažou bude fínska rallye v termíne od 3. do 5. augusta.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.