Akropolis: víťaz Hirvonen, Loeb v priekope

Štvrtok, 25 jún 2009

Rallye Akropolis, siedme podujatie majstrovstiev sveta, neprialo aktuálnemu majstrovi sveta Sébastienovi Loebovi, ktorý havaroval a zo súťaže musel odstúpiť. Naopak, konečne sa uchytil vicemajster sveta Mikko Hirvonen na Forde Focus, ktorý v Grécku vyhral. Druhý skončil Sébastien Ogier z juniorskeho tímu Citroën, tretie miesto obsadil druhý pilot Fordu Jari-Matti Latvala.

M. Hirvonen

Náročná grécka súťaž bola plná zvratov a dala posádkam poriadne zabrať. Vysoké teploty, tvrdá kamenistá a prašná trať boli všade. Doplatilo na to viacero posádok, nevynímajúc ani Loeba, ktorý sa dopustil chyby, urobil pár kotrmelcov a pokračovať už nemohol. Hirvonen, naopak, jazdil bez chýb a vyhral. Je to jeho prvé tohtoročné víťazstvo v seriáli. Po Sardínii, kde sa z víťazstva tešil Latvala, je prvenstvo Hirvonena druhým tohtoročným víťazstvom Fordu v seriáli majstrovstiev sveta. Ford si v Grécku prvým a tretím miestom vylepšil aj pozíciu v súťaži tímov, keď na vedúci Citroën stráca už len 14 bodov.

Hirvonen po víťazstve na Rallye Akropolis znížil bodovú stratu na Loeba na sedem bodov a je znovu v hre o titul tohtoročného majstra sveta. Hirvonen jazdil isto, spoľahlivo a s prehľadom, postupne zvyšoval svoj náskok, ktorý v cieli narástol na takmer jeden a štvrť minúty. Veľmi dobre jazdil v Grécku mladý Francúz Ogier na Citroëne C4, keď skončil druhý. Tretiu priečku obsadil Hirvonenov tímový kolega Latvala. Ďalšie bodované miesta obsadili netradične Villagra, Rautenbach, Qassimi, Ostber a Athanassoulas, ktorý štartoval na Škode Fabia S2000 a vyhral triedu produkčných áut.

Výsledky Rallye Akrpolis

1. M. Hirvonen4:09:42,5 hod
2. S. Ogier+1:12,9 min
3. J. Latvala+1:45,0
4. F. Villagra+3:48,3
5. C. Rautenbach+3:59,8
6. K. A. Qassimi+7:04,3
7. M. Ostber+12:24,9
8. L. Athanassoulas+12:47,6
9. N. AL-Attyah+13:09,9
10. A. Araujo+15:04,5
11. T. Arai+16:0,5
12. D. Sordo+18:41,0
13. M. Prokop+18:46,4
14. M. Wilson+19:19,3
15. H. Solberg+20:07,7
16. E. Novikov+21:18,1

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb55 bodov
2. M. Hirvonen48
3. D. Sordó31
4. J. Latvala25
5. H. Solberg21
6. P. Solberg20
7. M. Wilson15
8. F. Villagra14
9. S. Ogier13
10. M. Ostberg7
11. C. Rautenbach7
12. K. Al Qassimi6
13. J. Novikov4
14. C. Atkinson4
15. U. Aava1
16. L. Athanassoulas1
17. N. Al-Attiyah1

Priebežné poradie tímov

1. Citroën93 bodov
2. Ford79
3. Stobart49
4. Citroën Junior26
5. Munchi's18

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.