Akropolis: víťaz Hirvonen, Loeb v priekope

Štvrtok, 25 jún 2009

Rallye Akropolis, siedme podujatie majstrovstiev sveta, neprialo aktuálnemu majstrovi sveta Sébastienovi Loebovi, ktorý havaroval a zo súťaže musel odstúpiť. Naopak, konečne sa uchytil vicemajster sveta Mikko Hirvonen na Forde Focus, ktorý v Grécku vyhral. Druhý skončil Sébastien Ogier z juniorskeho tímu Citroën, tretie miesto obsadil druhý pilot Fordu Jari-Matti Latvala.

M. Hirvonen

Náročná grécka súťaž bola plná zvratov a dala posádkam poriadne zabrať. Vysoké teploty, tvrdá kamenistá a prašná trať boli všade. Doplatilo na to viacero posádok, nevynímajúc ani Loeba, ktorý sa dopustil chyby, urobil pár kotrmelcov a pokračovať už nemohol. Hirvonen, naopak, jazdil bez chýb a vyhral. Je to jeho prvé tohtoročné víťazstvo v seriáli. Po Sardínii, kde sa z víťazstva tešil Latvala, je prvenstvo Hirvonena druhým tohtoročným víťazstvom Fordu v seriáli majstrovstiev sveta. Ford si v Grécku prvým a tretím miestom vylepšil aj pozíciu v súťaži tímov, keď na vedúci Citroën stráca už len 14 bodov.

Hirvonen po víťazstve na Rallye Akropolis znížil bodovú stratu na Loeba na sedem bodov a je znovu v hre o titul tohtoročného majstra sveta. Hirvonen jazdil isto, spoľahlivo a s prehľadom, postupne zvyšoval svoj náskok, ktorý v cieli narástol na takmer jeden a štvrť minúty. Veľmi dobre jazdil v Grécku mladý Francúz Ogier na Citroëne C4, keď skončil druhý. Tretiu priečku obsadil Hirvonenov tímový kolega Latvala. Ďalšie bodované miesta obsadili netradične Villagra, Rautenbach, Qassimi, Ostber a Athanassoulas, ktorý štartoval na Škode Fabia S2000 a vyhral triedu produkčných áut.

Výsledky Rallye Akrpolis

1. M. Hirvonen4:09:42,5 hod
2. S. Ogier+1:12,9 min
3. J. Latvala+1:45,0
4. F. Villagra+3:48,3
5. C. Rautenbach+3:59,8
6. K. A. Qassimi+7:04,3
7. M. Ostber+12:24,9
8. L. Athanassoulas+12:47,6
9. N. AL-Attyah+13:09,9
10. A. Araujo+15:04,5
11. T. Arai+16:0,5
12. D. Sordo+18:41,0
13. M. Prokop+18:46,4
14. M. Wilson+19:19,3
15. H. Solberg+20:07,7
16. E. Novikov+21:18,1

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb55 bodov
2. M. Hirvonen48
3. D. Sordó31
4. J. Latvala25
5. H. Solberg21
6. P. Solberg20
7. M. Wilson15
8. F. Villagra14
9. S. Ogier13
10. M. Ostberg7
11. C. Rautenbach7
12. K. Al Qassimi6
13. J. Novikov4
14. C. Atkinson4
15. U. Aava1
16. L. Athanassoulas1
17. N. Al-Attiyah1

Priebežné poradie tímov

1. Citroën93 bodov
2. Ford79
3. Stobart49
4. Citroën Junior26
5. Munchi's18

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.