Akropolis: víťaz Hirvonen, Loeb v priekope

Štvrtok, 25 jún 2009

Rallye Akropolis, siedme podujatie majstrovstiev sveta, neprialo aktuálnemu majstrovi sveta Sébastienovi Loebovi, ktorý havaroval a zo súťaže musel odstúpiť. Naopak, konečne sa uchytil vicemajster sveta Mikko Hirvonen na Forde Focus, ktorý v Grécku vyhral. Druhý skončil Sébastien Ogier z juniorskeho tímu Citroën, tretie miesto obsadil druhý pilot Fordu Jari-Matti Latvala.

M. Hirvonen

Náročná grécka súťaž bola plná zvratov a dala posádkam poriadne zabrať. Vysoké teploty, tvrdá kamenistá a prašná trať boli všade. Doplatilo na to viacero posádok, nevynímajúc ani Loeba, ktorý sa dopustil chyby, urobil pár kotrmelcov a pokračovať už nemohol. Hirvonen, naopak, jazdil bez chýb a vyhral. Je to jeho prvé tohtoročné víťazstvo v seriáli. Po Sardínii, kde sa z víťazstva tešil Latvala, je prvenstvo Hirvonena druhým tohtoročným víťazstvom Fordu v seriáli majstrovstiev sveta. Ford si v Grécku prvým a tretím miestom vylepšil aj pozíciu v súťaži tímov, keď na vedúci Citroën stráca už len 14 bodov.

Hirvonen po víťazstve na Rallye Akropolis znížil bodovú stratu na Loeba na sedem bodov a je znovu v hre o titul tohtoročného majstra sveta. Hirvonen jazdil isto, spoľahlivo a s prehľadom, postupne zvyšoval svoj náskok, ktorý v cieli narástol na takmer jeden a štvrť minúty. Veľmi dobre jazdil v Grécku mladý Francúz Ogier na Citroëne C4, keď skončil druhý. Tretiu priečku obsadil Hirvonenov tímový kolega Latvala. Ďalšie bodované miesta obsadili netradične Villagra, Rautenbach, Qassimi, Ostber a Athanassoulas, ktorý štartoval na Škode Fabia S2000 a vyhral triedu produkčných áut.

Výsledky Rallye Akrpolis

1. M. Hirvonen4:09:42,5 hod
2. S. Ogier+1:12,9 min
3. J. Latvala+1:45,0
4. F. Villagra+3:48,3
5. C. Rautenbach+3:59,8
6. K. A. Qassimi+7:04,3
7. M. Ostber+12:24,9
8. L. Athanassoulas+12:47,6
9. N. AL-Attyah+13:09,9
10. A. Araujo+15:04,5
11. T. Arai+16:0,5
12. D. Sordo+18:41,0
13. M. Prokop+18:46,4
14. M. Wilson+19:19,3
15. H. Solberg+20:07,7
16. E. Novikov+21:18,1

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb55 bodov
2. M. Hirvonen48
3. D. Sordó31
4. J. Latvala25
5. H. Solberg21
6. P. Solberg20
7. M. Wilson15
8. F. Villagra14
9. S. Ogier13
10. M. Ostberg7
11. C. Rautenbach7
12. K. Al Qassimi6
13. J. Novikov4
14. C. Atkinson4
15. U. Aava1
16. L. Athanassoulas1
17. N. Al-Attiyah1

Priebežné poradie tímov

1. Citroën93 bodov
2. Ford79
3. Stobart49
4. Citroën Junior26
5. Munchi's18

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.