Argentínska rallye: dážď, blato a hmla

Utorok, 01 apríl 2008

Loeb to za volantom svojho citroëna vie, ale tentoraz mal aj šťastie. V Argentíne štvornásobný majster sveta zvíťazil, už štvrtý raz vo svojej kariére. Víťazstvo na juhoamerickom kontinente je už jeho tretím v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta.

Sebastian Loeb

Svoju zbierku rozšíril tak štvornásobný majster sveta automobilových súťaží na 39. víťazstiev. Začiatok štvrtej tohtoročnej rallye nemal francúzsky pilot najlepší, skôr veľmi zlý, a na víťazstvo to rozhodne nevyzeralo. Hneď v prvej rýchlostnej skúške dlhej takmer 19 kilometrov "schytal" od vedúceho jazdca priebežného poradia Fína Mikko Hirvonena neuveriteľných takmer 51 sekúnd. Ani Hirvonenov tímový kolega a krajan Latvala však nevyšiel z tejto RS s oveľa väčšou cťou, keď na Hirvonena stratil 48 sekúnd. Hneď v ďalšej skúške však Latvala na ťažkej štrkovitej, mokrej a rozbahnenej trati vyšiel z cesty, urobil kotrmelec, stratil deväť minút a Loeb poskočil na druhú priečku. Malý "výlet" mimo trať v RS5 urobil aj Hirvonen, poškodil o kameň podvozok svojho auta a odstúpil.

Loeb bol už na koni a argentínskej rallye kraľoval do posledného 21. rýchlostného testu trojdňovej rallye. Jazdcom, ktorý takmer až do konca šliapal úradujúcemu majstrovi sveta na päty, bol nórsky pilot Petter Solberg. Majster sveta z roku 2003 už v Argentíne rok predtým vyhral a repete po piatich rokoch pri prípadnej chybe Francúza alebo poruche jeho Citroëna C4 by mu po dlhom pôste určite prišlo vhod. Porucha motora však v 19. RS urobila koniec nádejam na druhé miesto, na ktorom práve jazdil. Skvele ho však zastúpil v tíme Subaru jeho kolega Austrálčan Atkinson, ktorý po odstúpení P. Solberga prišiel do cieľa za Loebom na druhom mieste. Pre mladého Austrálčana je to druhé "striebro" v tohtoročnom seriáli a tretie na stupňoch víťazov.

O Sebastienovi Loebovi je známe, že rád jazdí náročné súťaže, o argentínskej však povedal, že podmienky na tejto súťaži boli pričinením neustáleho dažďa, blata a hmly najtvrdšie aké kedy zažil. Po tomto víťazstve sa Loeb vyšvihol na prvú priečku priebežného poradia s 30 bodmi pred doteraz vedúceho Hirvonena, ktorý sa po oprave svojho Fordu Focus vrátil do súťaže, skončil piaty a má spolu 25 bodov. Tretí celkovo je Atkinson, štvrtý Latvala a piaty skvelý taliansky veterán "Gigi" Galli.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta v Jordánsku v dňoch 24.-27. apríla.

Výsledky

1. Loeb-Elena Franc./Mon., Citroën C45:05:48,6 hod
2. Atkinson-Prévot Austr./Belg., Subaru Impreza+2:33,2 min
3. Sordo-Martí Špan., Citroën C4+4:04,7
4. Rautenbach-Senior Zimb./Brit., Citroën C4+20:03,5
5. Hirvonen-Lehtinen Fín., Ford Focus+25:15,3
6. Villagra-Pérez-Companc Arg., Ford Focus+27:42,0
7. Galli-Bernacchini Tal., Ford Focus+27:51,8
8. Signet-Wicha Rak./Nem., Mitsubishi Lancer+28:59,3

15. Prokop-Tománek - ČR - Mitsubishi Lancer - +47:19,2

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb30 b
2. M. Hirvonen25
3. Ch. Atkinson22
4. J. Latvala16
5. G. Galli11
6. D. Sordo9
7. P. Solberg9
8. C. Rautenbach5
9. F. Duval5
10.F. Villagra5
11. H. Solberg4
12.A. Mikkelsen4

Priebežné poradie tímov

1. Ford44
2. Citroën41
3. Subaru33
4. Stobart22
5. Munchi's10
6. Suzuki6

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.