Argentínska rallye: dážď, blato a hmla

Utorok, 01 apríl 2008

Loeb to za volantom svojho citroëna vie, ale tentoraz mal aj šťastie. V Argentíne štvornásobný majster sveta zvíťazil, už štvrtý raz vo svojej kariére. Víťazstvo na juhoamerickom kontinente je už jeho tretím v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta.

Sebastian Loeb

Svoju zbierku rozšíril tak štvornásobný majster sveta automobilových súťaží na 39. víťazstiev. Začiatok štvrtej tohtoročnej rallye nemal francúzsky pilot najlepší, skôr veľmi zlý, a na víťazstvo to rozhodne nevyzeralo. Hneď v prvej rýchlostnej skúške dlhej takmer 19 kilometrov "schytal" od vedúceho jazdca priebežného poradia Fína Mikko Hirvonena neuveriteľných takmer 51 sekúnd. Ani Hirvonenov tímový kolega a krajan Latvala však nevyšiel z tejto RS s oveľa väčšou cťou, keď na Hirvonena stratil 48 sekúnd. Hneď v ďalšej skúške však Latvala na ťažkej štrkovitej, mokrej a rozbahnenej trati vyšiel z cesty, urobil kotrmelec, stratil deväť minút a Loeb poskočil na druhú priečku. Malý "výlet" mimo trať v RS5 urobil aj Hirvonen, poškodil o kameň podvozok svojho auta a odstúpil.

Loeb bol už na koni a argentínskej rallye kraľoval do posledného 21. rýchlostného testu trojdňovej rallye. Jazdcom, ktorý takmer až do konca šliapal úradujúcemu majstrovi sveta na päty, bol nórsky pilot Petter Solberg. Majster sveta z roku 2003 už v Argentíne rok predtým vyhral a repete po piatich rokoch pri prípadnej chybe Francúza alebo poruche jeho Citroëna C4 by mu po dlhom pôste určite prišlo vhod. Porucha motora však v 19. RS urobila koniec nádejam na druhé miesto, na ktorom práve jazdil. Skvele ho však zastúpil v tíme Subaru jeho kolega Austrálčan Atkinson, ktorý po odstúpení P. Solberga prišiel do cieľa za Loebom na druhom mieste. Pre mladého Austrálčana je to druhé "striebro" v tohtoročnom seriáli a tretie na stupňoch víťazov.

O Sebastienovi Loebovi je známe, že rád jazdí náročné súťaže, o argentínskej však povedal, že podmienky na tejto súťaži boli pričinením neustáleho dažďa, blata a hmly najtvrdšie aké kedy zažil. Po tomto víťazstve sa Loeb vyšvihol na prvú priečku priebežného poradia s 30 bodmi pred doteraz vedúceho Hirvonena, ktorý sa po oprave svojho Fordu Focus vrátil do súťaže, skončil piaty a má spolu 25 bodov. Tretí celkovo je Atkinson, štvrtý Latvala a piaty skvelý taliansky veterán "Gigi" Galli.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta v Jordánsku v dňoch 24.-27. apríla.

Výsledky

1. Loeb-Elena Franc./Mon., Citroën C45:05:48,6 hod
2. Atkinson-Prévot Austr./Belg., Subaru Impreza+2:33,2 min
3. Sordo-Martí Špan., Citroën C4+4:04,7
4. Rautenbach-Senior Zimb./Brit., Citroën C4+20:03,5
5. Hirvonen-Lehtinen Fín., Ford Focus+25:15,3
6. Villagra-Pérez-Companc Arg., Ford Focus+27:42,0
7. Galli-Bernacchini Tal., Ford Focus+27:51,8
8. Signet-Wicha Rak./Nem., Mitsubishi Lancer+28:59,3

15. Prokop-Tománek - ČR - Mitsubishi Lancer - +47:19,2

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb30 b
2. M. Hirvonen25
3. Ch. Atkinson22
4. J. Latvala16
5. G. Galli11
6. D. Sordo9
7. P. Solberg9
8. C. Rautenbach5
9. F. Duval5
10.F. Villagra5
11. H. Solberg4
12.A. Mikkelsen4

Priebežné poradie tímov

1. Ford44
2. Citroën41
3. Subaru33
4. Stobart22
5. Munchi's10
6. Suzuki6

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."