Argentínska rallye: Loeb kraľuje ďalej

Sobota, 02 máj 2009

Víťazné ťaženie Sebastiena Loeba neprerušila ani Argentínska rallye. Jeho neuveriteľná séria pokračuje: vyhral všetkých päť tohtoročných súťaží seriálu majstrovstiev sveta a v kariére zaznamenal 52. víťazstvo. Nájde sa niekto, kto päťnásobného majstra sveta porazí?

Argentínska rallye

Už úvod na štadióne v Cordobe vyšiel najlepšie úradujúcemu majstrovi sveta Francúzovi Loebovi s Citroënom C4. V prológu 2,4 km dlhom porazil o jednu desatinu sekundy svojho najväčšieho rivala v boji o titul Fína Hirvonena na Focuse a dal tak najavo, že aj z Argentíny by chcel odchádzať ako víťaz a v tejto sezóne neporazený. Druhý test prvého dňa však vyhral druhý jazdec Fordu, Latvala. Do výsledkovej listiny sa ako víťaz zapísal aj Dani Sordo s druhým Citroënom C4. Po prvom dni sa ustálilo poradie Sordo, Hirvonen a tretí Loeb so stratou vyše 16 sekúnd na prvého Sorda.

Na kamenistej, prašnej a veľmi náročnej trati sa v druhej etape očakávaný nápor Hirvonena nedostavil, aj keď 142 km a deväť rýchlostných skúšok malo patriť viac jemu ako Loebovi, ktorému viac sedí asfalt. Loeb to však myslel inak, vyhral prvé štyri rýchlostné skúšky a dostal sa na čelo priebežnej klasifikácie pred Hirvonena. Potom však zasiahla vyššia moc, motor Hirvonenovho Focusa sa začal prehrievať a dohode so šéfom tímu Hirvonen zo súťaže odstúpil. Druhú priečku tak zaujal Sordo. Od tohto momentu bolo nad slnko jasné, že Sordo bude kryť Loebovi chrbát a víťazom Argentínskej rallye, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, bude práve Loeb.

Argentínska rallye
Starší z bratov Solbergovcov, Henning, si prišiel do Argentíny po prvé pódiové umiestnenie

V nedeľu, tretí a záverečný deň rallye už čakalo na jazdcov posledných 48 km meraných testov. Loeb nič neriskoval a jazdil v pohode. Problémy s motorom začal mať druhý pilot Fordu Latvala. Keď potom mechanici problém Latvalovho auta zažehnali, začal mladý Fín zrýchľovať, na lepšie ako šieste miesto to však už nebolo. A tak Citroëny Loeba a Sorda pohodlne išli za prvým a druhým miestom. Tretí skončil Henning Solberg. Na tom už nič nezmenil ani záverečný krátky rýchlostný test pred naplneným štadiónom. Loeb vystúpil na najvyšší stupienok v Argentíne v tomto roku už piaty raz za sebou.

Citroën odchádzal z Argentíny spokojný. V tabuľke priebežného poradia vedie Loeb s 50 bodmi pred Sordom, ktorý má 31 bodov a Hirvonenom, ktorý napriek jednej nedokončenej súťaži získal 30 bodov a je tretí. Citroën si polepšil aj v Pohári konštruktérov, kde vedie priebežné poradie s 82 bodmi. Druhý Ford má 39 bodov, tretí Stobart má o dva body menej.

Nespokojný bol bývalý majster sveta Petter Solberg, súkromník z Nórska, ktorý približne dvadsať kilometrov pred cieľom musel zo súťaže odstúpiť z úžasného tretieho miesta, keď jeho postaršia Xsara stratila tlak v palivovom systéme. Radoval sa však jeho starší brat Henning, ktorý svojho Focusa doviedol na stupeň víťazov, ktoré mal už takmer isté jeho brat. Šťastný bol aj domáci matador Villagra, keď skončil štvrtý a získal najlepšie umiestnenie v kariére.

Argentínska rallye
Malcom Wilson skončil v Argentíne piaty, pri troche šťastia mohol byť o stupienok vyššie

Piaty v cieli, Brit Wilson, sa síce tešil z piateho miesta, ale práve v Argentíne mieril o stupienok vyššie, v čom mu zabránili problémy s tlmičom jeho Focusa a klesol zo štvrtej priečky na piatu. Veľa šťastia nestretlo v Argentíne ani dvojku továrenského Fordu Fína Latvalu. Napriek tomu prispel svojej značke do Pohára konštruktérov tromi bodmi. V sobotu mu "uletela" kapota, pichol pneumatiku a v nedeľu, pár desiatok kilometrov pred cieľom mu vypovedal poslušnosť motor. Stratil pódiové tretie miesto, ale aj tak bol rád, že sa mu podarilo vymazať nešťastný úvod sezóny, keď pre vlastné chyby a havárie nedovidel do cieľa.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta v rallye pokračuje šiestym podujatím na Sardínii 20. až 24. mája.

Výsledky Argentínskej rallye

1. S. Loeb 3:57:40,3 hod
2. D. Sordo +1:13,1 min
3. H. Solberg +4:04,1
4. F. Villagra +5:59,7
5. M. Wilson +6:10,9
6. J. Latvala +9:50,0
7. S. Ogier +20:55,1
8. N. Al-Attiyaah +23:11,6
9. J. Marchetto +23:34,3
10. M. Ligato +25:24,5

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb 50 bodov
2. D. Sordo 31
3. M. Hirvonen 30
4. H. Solberg 20
5. P. Solberg 14
6. M. Wilson 12
7. J. Latvala 9
8. F. Villagra 9
9. S. Ogier 5
10. C. Atkinson 4
11. C. Rautenbach 3
12. K. Al Qassimi 3

Priebežné poradie tímov

1. Citroën 82 bodov
2. Ford 43
3. Stobart 37
4. Citroën Junior 13
5. Munchi's 12

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.