Argentínska rallye: Loeb kraľuje ďalej

Sobota, 02 máj 2009

Víťazné ťaženie Sebastiena Loeba neprerušila ani Argentínska rallye. Jeho neuveriteľná séria pokračuje: vyhral všetkých päť tohtoročných súťaží seriálu majstrovstiev sveta a v kariére zaznamenal 52. víťazstvo. Nájde sa niekto, kto päťnásobného majstra sveta porazí?

Argentínska rallye

Už úvod na štadióne v Cordobe vyšiel najlepšie úradujúcemu majstrovi sveta Francúzovi Loebovi s Citroënom C4. V prológu 2,4 km dlhom porazil o jednu desatinu sekundy svojho najväčšieho rivala v boji o titul Fína Hirvonena na Focuse a dal tak najavo, že aj z Argentíny by chcel odchádzať ako víťaz a v tejto sezóne neporazený. Druhý test prvého dňa však vyhral druhý jazdec Fordu, Latvala. Do výsledkovej listiny sa ako víťaz zapísal aj Dani Sordo s druhým Citroënom C4. Po prvom dni sa ustálilo poradie Sordo, Hirvonen a tretí Loeb so stratou vyše 16 sekúnd na prvého Sorda.

Na kamenistej, prašnej a veľmi náročnej trati sa v druhej etape očakávaný nápor Hirvonena nedostavil, aj keď 142 km a deväť rýchlostných skúšok malo patriť viac jemu ako Loebovi, ktorému viac sedí asfalt. Loeb to však myslel inak, vyhral prvé štyri rýchlostné skúšky a dostal sa na čelo priebežnej klasifikácie pred Hirvonena. Potom však zasiahla vyššia moc, motor Hirvonenovho Focusa sa začal prehrievať a dohode so šéfom tímu Hirvonen zo súťaže odstúpil. Druhú priečku tak zaujal Sordo. Od tohto momentu bolo nad slnko jasné, že Sordo bude kryť Loebovi chrbát a víťazom Argentínskej rallye, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, bude práve Loeb.

Argentínska rallye
Starší z bratov Solbergovcov, Henning, si prišiel do Argentíny po prvé pódiové umiestnenie

V nedeľu, tretí a záverečný deň rallye už čakalo na jazdcov posledných 48 km meraných testov. Loeb nič neriskoval a jazdil v pohode. Problémy s motorom začal mať druhý pilot Fordu Latvala. Keď potom mechanici problém Latvalovho auta zažehnali, začal mladý Fín zrýchľovať, na lepšie ako šieste miesto to však už nebolo. A tak Citroëny Loeba a Sorda pohodlne išli za prvým a druhým miestom. Tretí skončil Henning Solberg. Na tom už nič nezmenil ani záverečný krátky rýchlostný test pred naplneným štadiónom. Loeb vystúpil na najvyšší stupienok v Argentíne v tomto roku už piaty raz za sebou.

Citroën odchádzal z Argentíny spokojný. V tabuľke priebežného poradia vedie Loeb s 50 bodmi pred Sordom, ktorý má 31 bodov a Hirvonenom, ktorý napriek jednej nedokončenej súťaži získal 30 bodov a je tretí. Citroën si polepšil aj v Pohári konštruktérov, kde vedie priebežné poradie s 82 bodmi. Druhý Ford má 39 bodov, tretí Stobart má o dva body menej.

Nespokojný bol bývalý majster sveta Petter Solberg, súkromník z Nórska, ktorý približne dvadsať kilometrov pred cieľom musel zo súťaže odstúpiť z úžasného tretieho miesta, keď jeho postaršia Xsara stratila tlak v palivovom systéme. Radoval sa však jeho starší brat Henning, ktorý svojho Focusa doviedol na stupeň víťazov, ktoré mal už takmer isté jeho brat. Šťastný bol aj domáci matador Villagra, keď skončil štvrtý a získal najlepšie umiestnenie v kariére.

Argentínska rallye
Malcom Wilson skončil v Argentíne piaty, pri troche šťastia mohol byť o stupienok vyššie

Piaty v cieli, Brit Wilson, sa síce tešil z piateho miesta, ale práve v Argentíne mieril o stupienok vyššie, v čom mu zabránili problémy s tlmičom jeho Focusa a klesol zo štvrtej priečky na piatu. Veľa šťastia nestretlo v Argentíne ani dvojku továrenského Fordu Fína Latvalu. Napriek tomu prispel svojej značke do Pohára konštruktérov tromi bodmi. V sobotu mu "uletela" kapota, pichol pneumatiku a v nedeľu, pár desiatok kilometrov pred cieľom mu vypovedal poslušnosť motor. Stratil pódiové tretie miesto, ale aj tak bol rád, že sa mu podarilo vymazať nešťastný úvod sezóny, keď pre vlastné chyby a havárie nedovidel do cieľa.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta v rallye pokračuje šiestym podujatím na Sardínii 20. až 24. mája.

Výsledky Argentínskej rallye

1. S. Loeb 3:57:40,3 hod
2. D. Sordo +1:13,1 min
3. H. Solberg +4:04,1
4. F. Villagra +5:59,7
5. M. Wilson +6:10,9
6. J. Latvala +9:50,0
7. S. Ogier +20:55,1
8. N. Al-Attiyaah +23:11,6
9. J. Marchetto +23:34,3
10. M. Ligato +25:24,5

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb 50 bodov
2. D. Sordo 31
3. M. Hirvonen 30
4. H. Solberg 20
5. P. Solberg 14
6. M. Wilson 12
7. J. Latvala 9
8. F. Villagra 9
9. S. Ogier 5
10. C. Atkinson 4
11. C. Rautenbach 3
12. K. Al Qassimi 3

Priebežné poradie tímov

1. Citroën 82 bodov
2. Ford 43
3. Stobart 37
4. Citroën Junior 13
5. Munchi's 12

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
mini-vision-urbanaut
Pri predstavovaní virtuálnej štúdie Mini Vision Urbanaut v novembri 2020 odhalila značka MINI úplne novú interpretáciu mobility prostredníctvom inovatívnej vízie využitia priestoru. Spoločnosť BMW, ktorej súčasťou Mini je, teraz predstavuje fyzický model automobilu, ktorý záujemcom umožní intenzívnejší kontakt s priestorovým konceptom a použitými trvalo udržateľnými materiálmi. Model zažije svoju svetovú premiéru 1. júla 2021 na konferencii DLD Summer. Nový Mini Vision Urbanaut bližšie predstavíme spolu s fotogalériou obrázkov v najbližších dňoch.
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.