Britská rallye: štvrtý titul Loeba, štvrté víťazstvo Hirvonena

Utorok, 04 december 2007

Grönholmovi, ktorý takmer celý šampionát viedol, ostali len oči pre plač.

Britská rallye

Veľmi sa chcel stať majstrom sveta v poslednej sezóne svojej žiarivej kariéry. Nestalo sa, a tak do športového dôchodku odchádza fínsky majster volantu "len" ako dvojnásobný majster sveta.

Zato o to väčšiu radosť v cieli Britskej rallye mal obhajca titulu Francúz Loeb. Pred poslednou súťažou seriálu mal práve pred Grönholmom náskok šiestich bodov. Fín potreboval vyhrať a Francúz by nesmel skončiť v tejto poslednej rallye lepšie ako šiesty. Potom by sa víťazom celého seriálu stal Grönholm na forde. Matematika sa však do hry o titul nedostala. Loeb na citroene skončil tretí za oboma jazdcami fordu, Hirvonenom a Grönholmom, to mu však stačilo na zisk štvrtého titulu v rade.

Britská rallye Britská rallye

Karty mohol zamiešať však iný Fín – Latvala, a mohol pomôcť Gronholmovi. Zo sedemnásť rýchlostných skúšok vyhral Latvala až neuveriteľných desať, mal však už v prvý deň haváriu a dostal aj 10minútovú penalizáciu. Nebyť toho, možno by bol vyhral, Loeb by musel bojovať pod tlakom, možno aj riskovať a kto vie ako by sa to bolo skončilo. To vtedy, keby nebolo keby.

Markus Grönholm prišiel o titul už v Írsku, na predposlednom podujatí seriálu, kde havaroval a do cieľa neprišiel. Loeb získal rozhodujúci náskok a ten si na poslednej súťaži ustrážil. Markus bol z neúspešného, ale veľmi urputného boja o titul s Loebom sklamaný, bol to však on, kto Francúzovi gratuloval k titulu medzi prvými. Ford sa však stal majstrom sveta v tímoch, keď modré ovály s Grönholmom a Hirvonenom vyhrali Pohár konštruktérov.

Britská rallye

Sklamanie Grönholma iba málo zmiernilo double na Britskej rallye, kde jeho a Hirvonenov ford obsadili prvé dve miesta a až za nimi skončil staronový majster sveta. Zmienku si zasluhuje aj celková bronzová pozícia Subaru v tímovom hodnotení Pohára konštruktérov. Prispel k nemu najmä Peter Solberg, ktorý na poslednej súťaži skončil štvrtý a celkove sa umiestnil na piatej priečke.

Poradie v cieli

1. M. Hirvonen 3:22:50,9 hod
2. M. Grönholm 15,2 s
3. S. Loeb 1:33,0 min
4. P. Solberg 2:57,3
5. D. Sordo 3:14,3
6. M.Wilson 7:32,9
7. C. Atkinson 8:29,5
8. M. Stohl 8:54,6
9. X. Pons 9:48,8
10. J. Latvala 10:42,4
11. M. Ostberg 10:43,9
12. J. Kopecký 12:46,6

Konečné poradie jazdcov

1. S. Loeb 116 bodov
2. M. Grönholm 112
3. M. Hirvonen 99
4. D. Sordo 65
5. P. Solberg 47
6. H. Solberg 34
7. Ch. Atkinson 31
8. J. Latvala 30
9. M. Stohl 13
10. F.Duval 12
11. M.Wilson
12. J. Kopecký 10
13. T. Gardemeister 10
14. D. Carlsson 9
15. G. Galli 5

Konečné poradie Pohára konštruktérov

1. Ford 212 bodov
2. Citroën 183
3. Subaru 86
4. Sobart 83
5. OMV Kronos 44
6. Munchi's 14
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.