Britská rallye: víťaz Latvala, Loeb majstrom

Pondelok, 14 november 2011

Záverečné podujatie seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, Wales rallye Veľkej Británie, vyhral Fín Jari-Matti Latvala pred Madsom Ostbergom a Nórom Henningom Solbergom, všetci na Forde Fiesta.

Sebastien Loeb
Dnes už osemnásobný majster sveta. Aj keď vo Veľkej Británii nevyhral, titul obhájil.

Dvaja najväčší favoriti, Francúz Sebastien Loeb i Fín Mika Hirvonen vypadli pre poruchy po haváriách. Loeb v posledný deň rallye, Hirvonen o deň skôr. Potvrdil sa tak stav spred troch týždňov, keď v Španielsku vyhral Loeb práve pred Hirvonenom. Dovtedajšiu bodovú rovnosť, keď obaja mali po 196 bodov, "narušil" Francúz a odskočil Fínovi na rozdiel 8 bodov.

Aby Hirvonen získal svoj prémiový titul, musel vo V. Británii vyhrať a Loeb by musel skončiť horšie ako na druhom mieste. Pri rovnosti bodov by totiž rozhodoval fakt, že Loeb vyhral v tohtoročnom seriáli päťkrát, kým Hirvonen len dvakrát. Nakoniec sa predsa len rozhodlo na trati. Najprv v sobotu Hirvonen po tom, čo vyšiel z trate, poškodil svoje auto natoľko, že v súťaži už nemohol pokračovať. V tej chvíli už titul majstra sveta patril Loebovi. Napriek tomu, že cieľ neuvidel ani on, keď o deň neskôr po havárii musel zo súťaže odstúpiť.

Víťaz britskej rallye, Fín Latvala, vyhral v tejto sezóne po prvý raz, celkove v seriáli majstrovstiev sveta je to jeho piate víťazstvo. Smoliar Hirvonen na titul ani tento rok nedosiahol. Podobne ani ďalší veľký adept na titul, Francúz Sebastien Ogier.

Mladší Sebastien Ogier mal na titul veľký apetít, keď však Citroën potvrdil, že podporuje Loeba, akoby rezignoval a navyše neprialo mu ani šťastie, keď ani na britskej rallye nebojoval o víťazstvo a skončil až jedenásty so stratou viac ako 17 minút.

Rallye Wales
Radosť po skončení rallye, veď Sebastien Loeb s Danielom Elenom majú už ôsmy titul

Nedarilo sa ani minuloročnému partnerovi v tíme Citroën Dani Sordovi. Tento Španiel, ktorý spolu s Britom Meekeom testuje šance Mini WRC v seriáli MS, obsadil v britskej rallye až 20. miesto.

Náročnú britskú rallye zo 74 štartujúcich dokončilo 40 posádok. Medzi jazdcami, ktorí nepreťali pomyselnú cieľovú čiaru, boli napríklad Petter Solberg či Kimi Räikkönnen. Obaja vypadli počas druhého súťažného dňa.

Výsledky Wales rallye Veľkej Británie

1. Jari-Matti LatvalaFín./Ford3:27:03,5 hod
2. Mads OstbergNór./Ford+ 3:42,9 min
3. Henning SolbergNór./Ford+ 7:05,1
4. Kris MeekeV. Brit./Mini+ 7:12,3
5. Matthew WilsonV. Brit./Ford+ 8:57,3

Konečné poradie

1. Sebastien LoebFranc./Citroen222 bodov
2. Mikko HirvonenFín./Ford214
3. Sebastien OgierFranc./Citroen196
4. Jari-Matti LatvalaFín./Ford172
5. Petter SolbergNór./Stobart Ford110

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroen403 bodov
2. Ford376
3. Stobart Ford178
4. Petter Solberg Team98
5. FERM Power Tools54

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.