Dakar 2014: dakarské peklo sa skončilo (13. etapa)

Nedeľa, 19 január 2014

Konečne v cieli, povedali si tí, čo včera dokončili poslednú trinástu etapu Rallye Dakar 2014. Zo 472 štartujúcich prešlo cieľom len 205. Vyše polovica, presne 267 ich odpadlo počas trinástich etáp, ktorých celková dĺžka bola približne deväť tisíc kilometrov.

Marc Coma - Cyril Despres
Francúzi Peterhansel a Despres, jedenásť a päťnásobní víťazi Dakatu sa tento rok nepostavili na najvyšší stupienok. Ich pozície zaujali Španieli Nani Roma a Marc Coma.

Z našich prišli do cieľa motocyklisti Štefan Svitko a Ivan Jakeš na skvelých pozíciách, keď obsadili deviate a jedenáste priečky.

Do cieľa prišli aj ďalší dvaja Slováci – Jaroslav Miškolci a Róbert Kasák, ktorí štartovali v zmiešaných medzinárodných posádkach.

Víťazom v kategórii motocyklov je Španiel Marc Coma, ktorý štartoval na motocykli KTM. Druhý skončil ďalší Španiel, Comov tímoví partner Jordi Viladoms (KTM). Tretí bol Francúz Olivier Pain na Yamahe.

V kategórii štvorkoliek je víťazom Čiľan Ignacio Casale na Yamahe. Druhý skončil Poliak Rafal Sonik (Yamaha) a tretí Holanďan Sebastian Husseini (Honda).

Automobily po zásahu tímovej réžie vedenia Mini vyhral Španiel Nani Roma pred Stephane Peterhanselom a Dakarčanom Nasserom Al-Attiyahom. Tri Mini na prvých troch miestach! Štvrtý skončil Juhoafričan Giniel de Villiers na Toyote Hilux a piata priečka patrila ďalšiemu Mini, ktoré sedlal Argentínčan Terranova.

Kamióny Kamaz si znovu odnášajú do Ruska ďalšie víťazstvo, keď túto kategóriu vyhral Andrej Karginov pred Gerardom de Rooyom (Iveco) a Eduardom Nikolajevom, ktorý tiež sedel v sedadle Kamazu.

Podrobnejšie spravodajstvo pripravujeme a prinesieme ho v priebehu dnešného dňa.

Výsledky – 13. etapa
La Serena (Čile) - Valparaíso (Čile), meraný úsek: 157 km

Motocykle

1. Joan Barreda BortŠpan./Honda1:59:44 hod
2. Olivier PainFranc./Yamaha+ 0:40 s
3. Helder RodriguesPortug./Honda+ 1:23 min
4. Juan PedreroŠpan./Sherco+ 1:35
5. Cyril DespresFranc./Yamaha+ 2:30
6. Jordi VoladomsŠpan./KTM+ 3:31
...
11. Ivan JakešSR/KTM+ 8:05
12. Štefan SvitkoSR/KTM+ 8:18
...
18. Marc ComaŠpan./KTM+ 10:53

Konečné poradie po 13. etape

1. Marc ComaŠpan./KTM54:50:53 hod
2. Jordi ViladomsŠpan./KTM+ 1:52:27
3. Olivier PainFranc./Yamaha+ 2:00:03
4. Cyril DespresFranc./Yamaha+ 2:05:38
5. Helder RodriguesPortug./Honda+ 2:11:09
6. Jakub PrzygoňskiPoľ./KTM+ 2:31:46
7. Joan Barreda BortŠpan./Honda+ 2:54:01
8. Daniel GouetČile/Honda+ 3:10:34
9. Štefan SvitkoSR/KTM+ 3:50:10
10. David CasteuFranc./KTM+ 3:58:09
11. Ivan JakešSR/KTM+ 4:19:35

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.