Dakar 2015, 7. etapa: Víťazmi Terranova a Loprais

Nedeľa, 11 január 2015

Siedma etapa Rallye Dakar bola len pre kategórie áut a kamiónov prvá z dvoch tohtoročných maratónskych etáp, počas ktorých sa museli zaobísť bez svojho sprievodného servisu. Motocyklisti a štvorkolkári mali voľný deň.

1 Nani Roma
Španiel Nani Roma po minuloročnom víťazstve už na nové môže zabudnúť. Aj keď jazdí na čelných pozíciách, porucha v prvej etape ho odsunula s veľkým meškaním dozadu.

Štart etapy bol v čílskom Iquique a cieľ v Uyuni v Bolívii. Meraný úsek pre autá meral 321 kilometrov, pre kamióny 335 kilometrov. V kategórii áut zvládol trať 321 kilometrov meraného úseku najrýchlejšie Argentínčan Orlando Terranova na Mini, druhý skončil Alrajhí (Toyota) zo Saudskej Arábie a tretí Holanďan Ten Brinke (Toyota).

V autách naďalej bez prekvapení

Poliak Holowczyc jazdí už viac etáp na špičke štartového pola, včera bol v cieli štvrtý a to ho vynieslo aj v priebežnom poradí na štvrtú priečku. Minuloročný víťaz Španiel Roma po katastrofálnom úvode zavinenom poruchou svojho Mini jazdí teraz vyrovnane a v cieli bol piaty.

Ašpirant na celkové víťazstvo Juhoafričan De Villiers (Toyota) bol šiesty. Líder priebežného poradia Katarčan Al-Attiyah (Mini) nič neriskoval, stráži si svoju pozíciu a skončil siedmy. Hneď za ním prišiel do cieľa Francúz Peterhansel (Peugeot), ktorý si pred štartom brúsil zuby na dvanásty dakarský triumf. Dobre sa drží Američan Robby Gordon (Gordini), keď vo včerajšej etape bol deviaty, podobne aj Rus Vasiliev, víťaz piatej etapy, ktorý bol desiaty.

2 Yazeed Alrajhí
Alrajhí zo Saudskej Arábie je priebežne tretí a môže zaútočiť aj na celkové prvenstvo

Kamióny

Po prvý raz v tomto ročníku vyhral etapu v kategórii kamiónov Čech Aleš Loprais (MAN) a vďaka víťazstvu sa posunul v priebežnom poradí zo šiesteho miesta na piate. Druhý v cieli bol Holanďan de Rooy (Iveco) a tretí Rus Karginov (Kamaz). Aj na ďalších dvoch miestach boli Rusi, tentoraz Sotnikov a Mardejev. Vedie Mardejev pred Karginovom, tretí je Sotnikov. Slovák Miškolci v zostave českej posádky s vodičom Vrátným (Tatra) bol v cieli etapy 21. a Kasák ako vodič ďalšej českej Tatry na 30. mieste.

Priebežne na prvých štcroch miestach sú samé Kamazy.Vedie Mardejev pred minuloročným víťazom Karginovom. Tretí je Sotnikov, štvrtý Nikolajev a na piatej priučke český jazdec Loprais. Česko-slovenská posádka Vrátný-Lohán-Miškolci je 11. a slovensko-česká Kasák-Kolář na 29. mieste.

Výsledky 7. etapy

Automobily

1. Orlando TerranovaArg./Mini3:31:18 hod
2. Yazeed AlrajhiS. Arab./Toyota+2:20 min
3. Bernhard ten BrinkeHol./Toyota+2:28
4. Krzysztof HolowczycPoľ./Mini+2:57
5. Nani RomaŠpan./Mini+4:02
6. Giniel de VilliersJAR/Toyota+6:50

Priebežné poradie

1. Nasser Al-AttiyahKat./Mini23:11:50 hod
2. Giniel de VilliersJAR/Toyota+8:14
3. Yazeed AlrajhíS. Aráb./Toyota+21:16
4. Krzysztof HolowczycPoľ./Mini+54:02
5. Bernhard ten BrinkeHol./Toyota+57:03
6. Erik van LoonHol./Mini+1:15:11 hod

Kamióny

1. LopraisČR/MAN4:02:54 hod
2. De RooyHol./Iveco+5:39 min
3. KarginovRus./Kamaz+5:49
...
21. Vrátný (Miškolci)ČR/Tatra+1:11:56 hod
...
30. Kasák/KolářSR/ČR/Tatra+4:05:44

Priebežné poradie

1. MardejevRus./Kamaz22:35:22 hod
2. KarginovRus./Kamaz+22:13 min
3. SotnikovRus./Kamaz+44:06
4. NikolajevRus./Kamaz+44:35
5. LopraisČR/MAN+1:11:20 hod

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.