Dakar 2015, 7. etapa: Víťazmi Terranova a Loprais

Nedeľa, 11 január 2015

Siedma etapa Rallye Dakar bola len pre kategórie áut a kamiónov prvá z dvoch tohtoročných maratónskych etáp, počas ktorých sa museli zaobísť bez svojho sprievodného servisu. Motocyklisti a štvorkolkári mali voľný deň.

1 Nani Roma
Španiel Nani Roma po minuloročnom víťazstve už na nové môže zabudnúť. Aj keď jazdí na čelných pozíciách, porucha v prvej etape ho odsunula s veľkým meškaním dozadu.

Štart etapy bol v čílskom Iquique a cieľ v Uyuni v Bolívii. Meraný úsek pre autá meral 321 kilometrov, pre kamióny 335 kilometrov. V kategórii áut zvládol trať 321 kilometrov meraného úseku najrýchlejšie Argentínčan Orlando Terranova na Mini, druhý skončil Alrajhí (Toyota) zo Saudskej Arábie a tretí Holanďan Ten Brinke (Toyota).

V autách naďalej bez prekvapení

Poliak Holowczyc jazdí už viac etáp na špičke štartového pola, včera bol v cieli štvrtý a to ho vynieslo aj v priebežnom poradí na štvrtú priečku. Minuloročný víťaz Španiel Roma po katastrofálnom úvode zavinenom poruchou svojho Mini jazdí teraz vyrovnane a v cieli bol piaty.

Ašpirant na celkové víťazstvo Juhoafričan De Villiers (Toyota) bol šiesty. Líder priebežného poradia Katarčan Al-Attiyah (Mini) nič neriskoval, stráži si svoju pozíciu a skončil siedmy. Hneď za ním prišiel do cieľa Francúz Peterhansel (Peugeot), ktorý si pred štartom brúsil zuby na dvanásty dakarský triumf. Dobre sa drží Američan Robby Gordon (Gordini), keď vo včerajšej etape bol deviaty, podobne aj Rus Vasiliev, víťaz piatej etapy, ktorý bol desiaty.

2 Yazeed Alrajhí
Alrajhí zo Saudskej Arábie je priebežne tretí a môže zaútočiť aj na celkové prvenstvo

Kamióny

Po prvý raz v tomto ročníku vyhral etapu v kategórii kamiónov Čech Aleš Loprais (MAN) a vďaka víťazstvu sa posunul v priebežnom poradí zo šiesteho miesta na piate. Druhý v cieli bol Holanďan de Rooy (Iveco) a tretí Rus Karginov (Kamaz). Aj na ďalších dvoch miestach boli Rusi, tentoraz Sotnikov a Mardejev. Vedie Mardejev pred Karginovom, tretí je Sotnikov. Slovák Miškolci v zostave českej posádky s vodičom Vrátným (Tatra) bol v cieli etapy 21. a Kasák ako vodič ďalšej českej Tatry na 30. mieste.

Priebežne na prvých štcroch miestach sú samé Kamazy.Vedie Mardejev pred minuloročným víťazom Karginovom. Tretí je Sotnikov, štvrtý Nikolajev a na piatej priučke český jazdec Loprais. Česko-slovenská posádka Vrátný-Lohán-Miškolci je 11. a slovensko-česká Kasák-Kolář na 29. mieste.

Výsledky 7. etapy

Automobily

1. Orlando TerranovaArg./Mini3:31:18 hod
2. Yazeed AlrajhiS. Arab./Toyota+2:20 min
3. Bernhard ten BrinkeHol./Toyota+2:28
4. Krzysztof HolowczycPoľ./Mini+2:57
5. Nani RomaŠpan./Mini+4:02
6. Giniel de VilliersJAR/Toyota+6:50

Priebežné poradie

1. Nasser Al-AttiyahKat./Mini23:11:50 hod
2. Giniel de VilliersJAR/Toyota+8:14
3. Yazeed AlrajhíS. Aráb./Toyota+21:16
4. Krzysztof HolowczycPoľ./Mini+54:02
5. Bernhard ten BrinkeHol./Toyota+57:03
6. Erik van LoonHol./Mini+1:15:11 hod

Kamióny

1. LopraisČR/MAN4:02:54 hod
2. De RooyHol./Iveco+5:39 min
3. KarginovRus./Kamaz+5:49
...
21. Vrátný (Miškolci)ČR/Tatra+1:11:56 hod
...
30. Kasák/KolářSR/ČR/Tatra+4:05:44

Priebežné poradie

1. MardejevRus./Kamaz22:35:22 hod
2. KarginovRus./Kamaz+22:13 min
3. SotnikovRus./Kamaz+44:06
4. NikolajevRus./Kamaz+44:35
5. LopraisČR/MAN+1:11:20 hod

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.