Dakar 2019 po dni voľna: Svitko opäť siedmy

Pondelok, 14 január 2019

Šiesta etapa Rallye Dakar s viac ako 800 kilometrami a meraným úsekom 335 kilometrov bola najdlhšia z doterajších. Výborne si v nej počínal náš jazdec Štefan Svitko. V cieli bol šiesty, po odpočítaní času Holanďanovi van Beverenovi, ktorý poskytol pomoc zranenému Talianovi Lorenzovi Santolinovi sa Holanďan dostal pred nášho jazdca a Svitka tak odsunul na siedme miesto. Svitko si však znovu polepšil v priebežnom poradí a je ôsmy.

1 stefan svitko14
Štefan Svitko bol v cieli siedmy, po štvrtý raz skončil v najlepšej desiatke

Svitko dosiahol v ostatných etapách už po štvrtý raz umiestnenie v top desať a už tretíkrát bol siedmy. Na lídra Čiľana Quintanillu, lídra rallye, stráca z ôsmeho priebežného miesta necelých tridsaťdva minút, čo štyri etapy pred koncom Dakaru nie je veľa a v nasledujúcich štyroch etapách sa môže stať všeličo. Ak by náš jazdec zasiahol do boja o pódium, bol by to určite ohromný úspech, on však teraz myslí hlavne na to, aby do cieľa došiel v prvej desiatke, aj keď určite bude bojovať o najlepší výsledok, aj o pódiové umiestnenie.

Menej sa darí druhému Slovákovi Ivanovi Jakešovi. Vo včerajšej šiestej etape prišiel do cieľa so stratou vyše dvoch hodín, priebežne mu patrí 39. priečka. V zostávajúcich štyroch etapách si svoje umiestnenie v etapách i celkové môže ešte vylepšiť.

2 Lorenzo Santolino14
Lorenzo Santolino zranený po páde, pripravený na prevoz do nemocnice

Šiestu etapu vyhral Čiľan P. Quintanilla o 1:52 min pred K. Benavidesom a o 4:21 min pred minuloročným víťazom M. Walknerom. Celkovo vedie Quintanilla pred Američanom Ricky Brabecom o 4:38 min a Austrálčanom T. Priceom, ktorý zaostáva za lídrom o 5:17 min.

V autách vyhral ďalšiu etapu Francúz S. Loeb (Peugeot), ktorý sa po štvrtej etape chystal z rallye odísť. Potom však vyhral nasledujúcu etapu a teraz ďalšiu, na tomto Dakare už tretiu. Druhý skončil Katarčan Al-Attiyah (Toyota) a tretí Španiel C. Sainz (Mini). Po šiestich etapách vedie Al-Attiyah, druhý s mankom 37:43 min je Loeb a tretí Francúz S. Peterhansel na Mini (41:14 min). Čech M. Prokop (Ford Raptol RS ) je siedmy.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.