Dakar 2019 po dni voľna: Svitko opäť siedmy

Pondelok, 14 január 2019

Šiesta etapa Rallye Dakar s viac ako 800 kilometrami a meraným úsekom 335 kilometrov bola najdlhšia z doterajších. Výborne si v nej počínal náš jazdec Štefan Svitko. V cieli bol šiesty, po odpočítaní času Holanďanovi van Beverenovi, ktorý poskytol pomoc zranenému Talianovi Lorenzovi Santolinovi sa Holanďan dostal pred nášho jazdca a Svitka tak odsunul na siedme miesto. Svitko si však znovu polepšil v priebežnom poradí a je ôsmy.

1 stefan svitko14
Štefan Svitko bol v cieli siedmy, po štvrtý raz skončil v najlepšej desiatke

Svitko dosiahol v ostatných etapách už po štvrtý raz umiestnenie v top desať a už tretíkrát bol siedmy. Na lídra Čiľana Quintanillu, lídra rallye, stráca z ôsmeho priebežného miesta necelých tridsaťdva minút, čo štyri etapy pred koncom Dakaru nie je veľa a v nasledujúcich štyroch etapách sa môže stať všeličo. Ak by náš jazdec zasiahol do boja o pódium, bol by to určite ohromný úspech, on však teraz myslí hlavne na to, aby do cieľa došiel v prvej desiatke, aj keď určite bude bojovať o najlepší výsledok, aj o pódiové umiestnenie.

Menej sa darí druhému Slovákovi Ivanovi Jakešovi. Vo včerajšej šiestej etape prišiel do cieľa so stratou vyše dvoch hodín, priebežne mu patrí 39. priečka. V zostávajúcich štyroch etapách si svoje umiestnenie v etapách i celkové môže ešte vylepšiť.

2 Lorenzo Santolino14
Lorenzo Santolino zranený po páde, pripravený na prevoz do nemocnice

Šiestu etapu vyhral Čiľan P. Quintanilla o 1:52 min pred K. Benavidesom a o 4:21 min pred minuloročným víťazom M. Walknerom. Celkovo vedie Quintanilla pred Američanom Ricky Brabecom o 4:38 min a Austrálčanom T. Priceom, ktorý zaostáva za lídrom o 5:17 min.

V autách vyhral ďalšiu etapu Francúz S. Loeb (Peugeot), ktorý sa po štvrtej etape chystal z rallye odísť. Potom však vyhral nasledujúcu etapu a teraz ďalšiu, na tomto Dakare už tretiu. Druhý skončil Katarčan Al-Attiyah (Toyota) a tretí Španiel C. Sainz (Mini). Po šiestich etapách vedie Al-Attiyah, druhý s mankom 37:43 min je Loeb a tretí Francúz S. Peterhansel na Mini (41:14 min). Čech M. Prokop (Ford Raptol RS ) je siedmy.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.