Dakar 2019: Štefan Svitko stále lepšie, v 3. etape bol siedmy

Štvrtok, 10 január 2019

Predpovede o náročnosti tohtoročného Dakaru sa naplnili už v tretej etape, ktorá viedla z San Juan de Marcona do Arequipa, merala 799 kilometrov, z ktorých 331 kilometrov bol meraný úsek. Etapa poriadne zamiešala karty najmä v kategórii motocyklov.

1 Stefan Svitko10
V náročnej tretej etape obsadil Štefan Svitko veľmi pekné siedme miesto

Štefan Svitko mal vcelku dobrý deň. Skončil siedmy, čo je v tomto ročníku jeho najlepšie umiestnenie, a to napriek tomu, že aj zablúdil. Horšie s navigáciou a orientáciou na trati dopadol vedúci jazdec priebežného poradia Španiel Barreda Bort. V hustej hmle pri viditeľnosti do dvoch metrov spadol do rokliny z ktorej sa nevedel dostal a z Dakaru odstúpil.

Víťazom tretej etapy sa stal Francúz Soultrait pred Čiľanom Quintanillom a Argentínčanom Benavidesom. Holanďan Van Beveren bol štvrtý, Brit Sunderland piaty, Argentínčan Goncalves šiesty a náš Štefan Svitko siedmy.

Minuloročný víťaz Rakúšan Walkner skončil v etape za naším Svitkom na pätnástom mieste, priebežne klesol na ôsme a na líderskú pozíciu má stratu 21:14 min. Prvý po troch etapách je lídrom Čiľan Quintanilla. Na druhé miesto sa dostal Argentínčan Benavides, ktorý na lídra má stratu 11:23 min a tretí je Brit Sunderland so stratou 12:12 min. Štvrtý potom Van Beveren, piaty Austrálčan Price a šiesty víťaz etapy Francúz Soultrait.

Štefan Svitko postúpil na priebežné jedenáste miesto, na prvého Quintanillu stráca 32 minút a jednu sekundu. Ivan Jakeš mal v tretej etape nešpecifikované problémy a obsadil až 76.miesto. V priebežnom poradí mu patrí 56. miesto so stratou 3:36:30 hod.

V kategórii automobilov viedol po dvoch etapách Rus Nikolajev (Kamaz), druhý bol Holanďan de Rooy(Iveco) a Argentínčanom Villagrom (Iveco). V tretej etape sa však Nikolajev dopustil veľkej chyby, prehnal rýchlosť pred vrcholom duny a boli z toho nebezpečné kotrmelce. Mal však šťastie, keď mohol ďalej pokračovať a v cieli bol tretí za krajanmi Karginovom a Sotnikovom. Nikojalev je naďalej lídrom, druhý je Sotnikov a tretí Villagra. Piaty je Čech Martin Macík v posádke s našín Tomášom Kalankom.

Dnešná štvrtá etapa sa pôjde ako prvá časť tzv. maratónskej, čo znamená, že súťažiaci po príchode do cieľa nemôžu využiť pomoc mechanikov, ale musia sa spoľahnúť výlučne na seba. Štartuje sa v Arequipe a cieľ bude v Moquegua/Tacna. Etapa je dlhá 511 kilometrov, z nich 352 kilometrov je meraný úsek.

1 Stefan Svitko10 2 Sam Sunderland10 3 Van Beveren10

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.