Dakar 2019: Štefan Svitko stále lepšie, v 3. etape bol siedmy

Štvrtok, 10 január 2019

Predpovede o náročnosti tohtoročného Dakaru sa naplnili už v tretej etape, ktorá viedla z San Juan de Marcona do Arequipa, merala 799 kilometrov, z ktorých 331 kilometrov bol meraný úsek. Etapa poriadne zamiešala karty najmä v kategórii motocyklov.

1 Stefan Svitko10
V náročnej tretej etape obsadil Štefan Svitko veľmi pekné siedme miesto

Štefan Svitko mal vcelku dobrý deň. Skončil siedmy, čo je v tomto ročníku jeho najlepšie umiestnenie, a to napriek tomu, že aj zablúdil. Horšie s navigáciou a orientáciou na trati dopadol vedúci jazdec priebežného poradia Španiel Barreda Bort. V hustej hmle pri viditeľnosti do dvoch metrov spadol do rokliny z ktorej sa nevedel dostal a z Dakaru odstúpil.

Víťazom tretej etapy sa stal Francúz Soultrait pred Čiľanom Quintanillom a Argentínčanom Benavidesom. Holanďan Van Beveren bol štvrtý, Brit Sunderland piaty, Argentínčan Goncalves šiesty a náš Štefan Svitko siedmy.

Minuloročný víťaz Rakúšan Walkner skončil v etape za naším Svitkom na pätnástom mieste, priebežne klesol na ôsme a na líderskú pozíciu má stratu 21:14 min. Prvý po troch etapách je lídrom Čiľan Quintanilla. Na druhé miesto sa dostal Argentínčan Benavides, ktorý na lídra má stratu 11:23 min a tretí je Brit Sunderland so stratou 12:12 min. Štvrtý potom Van Beveren, piaty Austrálčan Price a šiesty víťaz etapy Francúz Soultrait.

Štefan Svitko postúpil na priebežné jedenáste miesto, na prvého Quintanillu stráca 32 minút a jednu sekundu. Ivan Jakeš mal v tretej etape nešpecifikované problémy a obsadil až 76.miesto. V priebežnom poradí mu patrí 56. miesto so stratou 3:36:30 hod.

V kategórii automobilov viedol po dvoch etapách Rus Nikolajev (Kamaz), druhý bol Holanďan de Rooy(Iveco) a Argentínčanom Villagrom (Iveco). V tretej etape sa však Nikolajev dopustil veľkej chyby, prehnal rýchlosť pred vrcholom duny a boli z toho nebezpečné kotrmelce. Mal však šťastie, keď mohol ďalej pokračovať a v cieli bol tretí za krajanmi Karginovom a Sotnikovom. Nikojalev je naďalej lídrom, druhý je Sotnikov a tretí Villagra. Piaty je Čech Martin Macík v posádke s našín Tomášom Kalankom.

Dnešná štvrtá etapa sa pôjde ako prvá časť tzv. maratónskej, čo znamená, že súťažiaci po príchode do cieľa nemôžu využiť pomoc mechanikov, ale musia sa spoľahnúť výlučne na seba. Štartuje sa v Arequipe a cieľ bude v Moquegua/Tacna. Etapa je dlhá 511 kilometrov, z nich 352 kilometrov je meraný úsek.

1 Stefan Svitko10 2 Sam Sunderland10 3 Van Beveren10

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.