Dakar 2019: Svitko si drží nádej, Jakeš veľa stratil

Streda, 09 január 2019

Predchádzajúca úvodná etapa Rallye Dakar potvrdila predpovede, že tohtoročná rallye bude veľmi náročná. Veľa mäkkého piesku a nebezpečné púštne duny narobili mnohým jazdcom a posádkam nemalé starosti už v druhej etape a tí slabší už zo súťažného kolotoča odstupovali. Najlepší však vravia, že Dakar sa práve začal.

Toby Price
Austrálčan Toby Price po jednoročnej pauze zavinenej zranením je znovu tu

Pomerná spokojnosť vládne aj medzi našimi dvomi motocyklovými jazdcami. Plná však ani u jedného nie je a svoj vstup do 41. ročníku si predstavovali trochu lepšie. Po prvej etape bol Štefan Svitko na 14. mieste a Ivan Jakeš dvadsiaty šiesty.

Aj druhú etapu zvládli obaja, ale s umiestnením na 13. mieste (Svitko) a 57. (Jakeš) sú menej spokojní. Tí najväčší favoriti však jazdia ako o dušu, pričom tak minuloročný víťaz Rakúšan Walkner ako aj Austrálčan Price povedali, že bláznivé tempo, ktoré hneď v úvode rallye nasadili aj ďalší veľkí favoriti, by asi nemalo byť už teraz, keďže záver Dakaru je ešte veľmi vzdialený.

Vo včerajšej druhej etape bol najrýchlejší vlaňajší víťaz Walkner (KTM), ktorý bol v cieli od druhého Američana Brabeca (Honda) rýchlejší o zanedbateľných 22 sekúnd a od tretieho Španiela Barredu Borta (Honda) o 1:41 min. Za nimi boli 4. T. Price (Austr./KTM), 5. P. Quintanilla (Čile/Husqvarna), 6. S. Sunderland (V. Brit./KTM), 7. Van Beveren (Hol./Yamaha) a 8. K. Benavides (Arg./Honda). Čo meno to veľký a potenciálny favorit na celkové víťazstvo.

Víťaz prvej etapy Barreda Bort si aj po druhej etape udržal vedenie. Druhý je Walkner a tretí Američan Brabec. Štvrtý Qiuntanilla, piaty Price, šiesty Sunderland, siedmy Van Bevere a ôsmy Benavides. Všetci veľkí favoriti zostávajú aj po dvoch etapách pokope.

Náš Štefan Svitko je trinásty so stratou 24:43 min na prvého . Druhému Slovákovi Ivanovi Jakešovi patrí 49. miesto a jeho strata je 1:32:25 hod, v čom je aj 20 minútová penalizácia.

V kategórii automobilov mal svoj deň deväťnásobný majster sveta rallye Sebastien Loeb. Zvíťazil s náskokom osem sekúnd pre Španielom Nani Romom. Na treťom mieste skončil Holanďan Bernhard ten Brinke so stratou 1:20 min. Priebežne vedie Juhoafričan Giniel de Villiers, ktorý pred druhým Ten Brinkem z Holandska má k dobru 28 sekúnd. Tretí je Španiel Nani Roma. Víťaz etapy Francúz Loeb je priebežne piaty so stratou 1:56 min na lídra de Villiersa.

Dnes je na programe tretia etapa zo San Juan de Marcona do Arequipa. Je dlhá 799 kilometrov, z toho meraný úsek má dĺžku 331 kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.