Dakar 2020 - 2. etapa: Svitko i Jakeš si polepšili

Utorok, 07 január 2020

Druhá etapa Rallye Dakar viedla z Al Wajh do Neom, v blízkosti pobrežia Červeného mora. Merala 393 kilometrov, z ktorých 367 bolo "ostrých".

Svitko-Dakar

Štefan Svitko na trati tohtoročného Dakaru

Druhá etapa bola náročná na navigáciu, pretože v piesku bolo veľa stôp na rôzne smery. Navyše išlo o prvú zo šiestich etáp, kedy účastníci dostávajú roadbook (itinerár) do rúk tesne pred štartom meraného úseku.

Naši dva motocykloví jazdci zvládli etapu dobre a ako Štefan Svitko tak aj Ivan Jakeš si polepšili. Prvý z nich postúpil o dve miesta v priebežnom poradí na 17. priečku, Jakeš zo 73. miesta sa vyšvihol na 48. miesto.

Smoliarom etapy bol Fernando Aloso s rovnako hviezdnym spolujazdcom Marcom Comom, ktorého si mnohí môžu pamätať ako viacnásobného víťaza kategórie motocyklov. Ich Mini narazilo kolesom na kameň a utrhli jeho záver. Viac ako dve hodiny trvalo ich čakanie na asistenčný kamión, ktorý im dodal potrené diely, takže až potom mohli pokračovať ďalej. Stratili veľa času a prepadli sa z 11. miesta na 48.

Spomedzi automobilových posádok sa najviac darilo Juhoafričanovi Giniel de Villiersovi, ktorý po tom, ako vedúci jazdec Yazzed Al-Rajhi urobil navigačnú chybu, Villiers našiel skratku, vyhral a na Dakare získal už svoje šestnáste etapové víťazstvo. V priebežnom poradí postúpil o osem miest – na šieste. Novým lídrom je Argentínčan Orlando Terranova na Mini.

V kategórii automobilov má Slovensko tiež svoje zastúpenie, keď v posádke Fordu F150 Evo vodiča Miroslava Zapletala naviguje slovenský spolujazdec Marek Sýkora, ktorý má skúsenosti z kamiónov. V druhej etape sa spomedzi viac ako osemdesiat posádok umiestnili na devätnástom mieste.

Výsledky 2. etapy

Motocykle

1. Branch (Botswana/KTM) 3:39:10 hod

2. Sunderland (Brit./KTM) +1:24 min

3. Quintanilla (Chile/Husqvarna) +2:21 min

4. Kevin Benavides (Arg./Honda) +3:40 min

5. Luciano Benavides (Arg./KTM) +3:44 min

6. J. Barreda-Bord (Špan./Honda) +4:57 min

...

16. Štefan Svitko (SR/KTM) +15:59 min

...

29. Ivan Jakeš (SR/KTM) +32:18 min

Po dvoch etapách vedie priebežné Brit Sam Sunderland (KTM), druhý je Čiľan Pablo Quintanilla (+1:18 min, Husqvarna) a tretí Agrentínčan Kevin Benavides (Honda, + 1:32 min). Náš Svitko je 17. a má stratu 31,27 min, Ivan Jakeš je 48. so stratou 1:58:43 hod.

Automobily

1. De Villiers, Haro Bravo (JAR, Špan./Toyota) 3:37:20 h

2. Terranova, Graue (Arg./Mini) +3:57 min

3. Al Qassimi, Panseri (SAE, Franc./Peugeot 3008 DKR) +5:42 min

Priebežné poradie po 2. etape

1.Orlando Terranova (Arg/Mini) 7:07:36 hod

2.Carlos Sainz (Špan./Mini) +4:43 min

3.Nasser Al Attiyah (Kat./Toyota) +6:07 min

Kamióny

1. Vjazovič (Běl./MAZ) +3:47:44 hod

2. Sotnikov (Rus./Kamaz) +1:46 min

3. Karginov (Rus./Kamaz) +2:07 min

4. Macík (ČR/Iveco) +10:47 min

7. Loprais (ČR/Praga) +25:05 min

Priebežné poradie po 2. etape

1. Vjazovič (Bielorus./MAZ) 7:29:52 hod

2. Sotnikov (Rus./Kamaz) +4:20 min

3. Karginov (Rus./Kamaz) +7:12 min

5. Macík (ČR/Iveco) +14:06 min

...

7. Loprais (ČR/Praga) +34:47 min


Štvorkolky

1. Casale (Chile/Yamaha) 4:46:07

2. Sonik (Pol./Yamaha) +3:33 min

3. Vitse (Fr./Yamaha) +10:51 min

Priebežné poradie po 2. etape

1. Casale (Chile/Yamaha) 9:03:44 h

2. Sonik (Pol./Yamaha) +9:09 min

3. Enrico (Chile/Yamaha) +23:08 min

Autor: J. Goldberger
Foto: Marcelo Maragni - Red Bull Content Pool
Pridať komentár
Bleskovky
goodyear-compact
Goodyear uvádza na trh nový rad pneumatík Powerload, ktoré zvyšujú produktivitu práce, majú dlhšiu životnosť a znižujú prevádzkové náklady. Doplnené sú o významné moderné technológie, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre kompaktné kolesové nakladače a malé grejdre. Využívajú sa v stavebníctve, pri nakládke materiálov, v logistickej podpore, v poľnohospodárstve a aj pri úpravách terénu. Pneumatiky Goodyear Powerload zahŕňajú novú technológiu Smooth Guard, vrátane extra silnej a hladkej vrstvy gumy v oblasti ramien a bočnice. Tá pneumatikám nového radu prepožičiava maximálnu robustnosť a zvyšuje odolnosť proti rezným ranám a poškodeniu kostry, zároveň posilňuje konštrukciu bočníc, zvyšuje stabilitu a uľahčuje ovládateľnosť strojov. Dezén behúňa je inšpirovaný osvedčeným Goodyear TL-3A+. Pre Powerload bol upravený pre rozmer 18" a 20".
AAA-AUTO
Spoločnosť Aures, do ktorej siete patria AAA Auto Mototechna, Auto Diskont a Driverama, ponúka takmer 160 voľných pracovných pozícií. Nové personálne posily potrebuje vzhľadom na vysoký dopyt po jazdených autách a rekordný predaj v celej sieti svojich pobočiek. V prvom štvrťroku tohto roku sa v celom holdingu Aures predalo najviac vozidiel v porovnaní s rovnakým období roka počas 30-ročnej existencie spoločnosti. Nových pracovníkov si vyžaduje aj rozvoj pobočkovej siete spoločnosti Driverama, ktorá obchoduje online s jazdenými vozidlami v Nemecku. Aures spustil tiež vlastný talentový program, ktorého cieľom je hľadať nových manažérov priamo medzi vlastnými zamestnancami.
mini
Priaznivci a majitelia prémiových kompaktných automobilov značky Mini a starších klasických Mini sa počas posledného víkendu stretli na 29. ročníku Slovenského zrazu značky a užívali si tri dni príťažlivého programu v príjemnej rodinnej atmosfére a dobrej nálade. Spestrila ho aj navigačná rallye a turistické prechádzky cez unikátne Jánošíkove diery. Zraz majiteľov Mini sa konal v okolí Autocampingu Belá-Nižné Kamence, neďaleko Terchovej v malebnom Jánošíkovom kraji. Zúčastnilo sa ho 75 "miníkov" novej i pôvodnej staršej generácie zo Slovenska, Českej republiky a Maďarska. Najvzdialenejší účastník bol z Maďarska a najstarším modelom Mini Marcos z 1968.