Fín Latvala víťazom Rallye Akropolis

Pondelok, 03 jún 2013

Fín Jari-Matti Latvala sa stal suverénnym víťazom gréckej Rallye Akropolis, šiesteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Druhý skončil Španiel Dani Sordo a tretí v cieli bol Belgičan Thierry Neuville. Líder priebežného poradia Francúz Sebastien Ogier bol desiaty a ďalší ašpirant na titul majstra sveta, Fín Mikko Hirvonen, obsadil siedme miesto.

J.-M. Latvala
Fín Jari-Matti Latvala pokoril na gréckej Akropolis rallye všetkých súperov, aj Ogiera

Bez deväťnásobného majstra sveta je seriál svetových rallye možno menej zaujímavý. Na druhej strane jeho neprítomnosť dáva väčšie šance ostatným jazdcom. Rolu lídra však tentoraz v Grécku neobhájil Francúz Ogier, ktorý po technických problémoch skončil až desiaty. Fín Hirvonen, ktorý v uplynulých rokoch zvádzal tuhé boje práve s Loebom úspešný v Grécku nebol, keď obsadil siedme miesto. Zato jeho krajan Latvala konečne predviedol excelentný výkon a vyhol sa aj haváriám a spod Akropoly si odnáša víťazstvo.

Latvala mal začiatok tejto sezóny pomerne "ospalý". V Monte Carlo nefiguroval v konečných výsledkoch. Vo Švédsku skončil štvrtý, v Mexiku 16., ale v Portugalsku a Argentíne už bodoval za tretie miesta. Víťazstvo na kamenistej a prašnej gréckej rallye je pre Latvalu odmenou za jeho nesmiernu bojovnosť, ktorú preukazuje na každej rallye. V cieli mal pred druhým Sordom náskok takmer dve minúty a pred tretím Neuvillem vyše dve a štvrť minúty. Menším prekvapením je piate miesto Katarčana Nassera Al-Attiyaha, ktorého poznáme najmä z Rallye Dakar, ale ktorý čoraz častejšie jazdí aj seriál majstrovstiev sveta.

Tohtoročná Akropolis mala 14 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 306,5 kilometrov. Oproti minulému roku trasu rallye značne zmenili. Po kvalifikačnom kole s dĺžkou 6,05 kilometrov sa posádky vydali na východ do hlavného mesta Atén, kde pri slávnom Zappione bol v piatok slávnostný štart. Hneď prvá RS Kineta-Pissia merala 47,7 km a bola najdlhšou rýchlostnou skúškou rallye. Dlhá bola aj záverečná nedeľňajšia RS pri Loutraki, ktorá merala 30,4 km. Náročnej rallye sa zúčastnila aj slovenská posádka Martin Kočí-Petr Starý.

Zo štrnástich rýchlostných skúšok vyhral Latvala štyri, Rus Novikov bol úspešný rovnako štyrikrát, Nór Mikkelsen vyhral tri, Ogier dve a Sordo jednu. Novikov, aj keď bol až štyrikrát najrýchlejší v RS, celkovo skončil až na deviatom mieste, tesne pred Ogierom. Za Ogierom na jedenástom mieste sa umiestnil známy bývalý jazdec formuly 1 Robert Kubica, ktorý po ťažkom zranení práve na rallye sa už do F1 nevráti.

Hirvonen nevyhral ani jednu RS a v cieli mu patrilo siedme miesto. Hneď za ním na 8. priečke je český jazdec Martin Prokop, ktorý ako jediný bodoval na každej tohtoročnej rallye v prvej desiatke. Slovenská posádka Kočí-Starý skončila v absolútnom poradí na 33. priečke, vo svojej triede JWRC boli piati.

Dvadsaťosemročný Latvala má po Akropolis rallye na svojom konte osem víťazstiev v seriáli majstrovstiev sveta. Posledné víťazstvo v kariére dosiahol vo vlaňajšej sezóne na Rallye Walesu.

Na čele priebežného poradia seriálu je po 6 podujatiach z celkovo 13-tich Francúz Sebastien Ogier pred J.-M. Latvalom a Sebastienom Loebom, ktorý oficiálne ukončil kariéru a v tohtoročnom seriáli sa zúčastní len štyroch podujatí. Tri už absolvoval a s kariérou sa definitívne rozlúči doma na Rallye Francúzska začiatkom októbra tohto roku.

Seriál má najbližšie pokračovanie v dňoch 20. až 23. júna, kedy sa na Sardínii pôjde Rallye Talianska.

Výsledky Rallye Akropolis

1. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R3:31:01,2 hod
2. Dani SordoŠpan./Citroën DS3+1:50 min
3. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+2:14,1
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+3:55,1
5. Nasser Al-AttiyahKat./Ford Fiesta RS+4:12,6
6. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+5:48,7

Priebežné poradie jazdcov (po 6 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier126 bodov
2. Jari-Matti Latvala74
3. Sebastien Loeb68
4. Mikko Hirvonen63
5. Thierry Neuville50
6. Dani Sordo47

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.
2-Ultragrip-performance
Výrobca pneumatík Goodyear rozšíril rad zimných pneumatík UltraGrip a majitelia menších mestských modelov, úžitkových vozidiel a silných áut si budú môcť na zimu obuť pneumatiky UltraGrip9+, UltraGrip Cargo a UltraGrip Performance+. Model UltraGrip 9+ ponúka dlhší kilometrový výkon a vyššiu priľnavosť na snehovej pokrývke a zľadovatenej ceste, UltraGrip Cargo zlepšujú brzdné vlastnosti úžitkových vozidiel na zľadovatených cestách a Ultra Grip Performance+ ponúkajú lepšie brzdné vlastnosti a vyššiu priľnavosť pre vodičov výkonných áut a mimoriadne jazdné vlastnosti na mokrom aj suchom povrchu v zimných podmienkach. Základom technológie WinterGrip je nová zmes, ktorá zlepšuje pružnosť gumy za nízkych teplôt a zvyšuje tak priľnavosť na zasneženej a zľadovatenej vozovke.