Fín Latvala víťazom Rallye Akropolis

Pondelok, 03 jún 2013

Fín Jari-Matti Latvala sa stal suverénnym víťazom gréckej Rallye Akropolis, šiesteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Druhý skončil Španiel Dani Sordo a tretí v cieli bol Belgičan Thierry Neuville. Líder priebežného poradia Francúz Sebastien Ogier bol desiaty a ďalší ašpirant na titul majstra sveta, Fín Mikko Hirvonen, obsadil siedme miesto.

J.-M. Latvala
Fín Jari-Matti Latvala pokoril na gréckej Akropolis rallye všetkých súperov, aj Ogiera

Bez deväťnásobného majstra sveta je seriál svetových rallye možno menej zaujímavý. Na druhej strane jeho neprítomnosť dáva väčšie šance ostatným jazdcom. Rolu lídra však tentoraz v Grécku neobhájil Francúz Ogier, ktorý po technických problémoch skončil až desiaty. Fín Hirvonen, ktorý v uplynulých rokoch zvádzal tuhé boje práve s Loebom úspešný v Grécku nebol, keď obsadil siedme miesto. Zato jeho krajan Latvala konečne predviedol excelentný výkon a vyhol sa aj haváriám a spod Akropoly si odnáša víťazstvo.

Latvala mal začiatok tejto sezóny pomerne "ospalý". V Monte Carlo nefiguroval v konečných výsledkoch. Vo Švédsku skončil štvrtý, v Mexiku 16., ale v Portugalsku a Argentíne už bodoval za tretie miesta. Víťazstvo na kamenistej a prašnej gréckej rallye je pre Latvalu odmenou za jeho nesmiernu bojovnosť, ktorú preukazuje na každej rallye. V cieli mal pred druhým Sordom náskok takmer dve minúty a pred tretím Neuvillem vyše dve a štvrť minúty. Menším prekvapením je piate miesto Katarčana Nassera Al-Attiyaha, ktorého poznáme najmä z Rallye Dakar, ale ktorý čoraz častejšie jazdí aj seriál majstrovstiev sveta.

Tohtoročná Akropolis mala 14 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 306,5 kilometrov. Oproti minulému roku trasu rallye značne zmenili. Po kvalifikačnom kole s dĺžkou 6,05 kilometrov sa posádky vydali na východ do hlavného mesta Atén, kde pri slávnom Zappione bol v piatok slávnostný štart. Hneď prvá RS Kineta-Pissia merala 47,7 km a bola najdlhšou rýchlostnou skúškou rallye. Dlhá bola aj záverečná nedeľňajšia RS pri Loutraki, ktorá merala 30,4 km. Náročnej rallye sa zúčastnila aj slovenská posádka Martin Kočí-Petr Starý.

Zo štrnástich rýchlostných skúšok vyhral Latvala štyri, Rus Novikov bol úspešný rovnako štyrikrát, Nór Mikkelsen vyhral tri, Ogier dve a Sordo jednu. Novikov, aj keď bol až štyrikrát najrýchlejší v RS, celkovo skončil až na deviatom mieste, tesne pred Ogierom. Za Ogierom na jedenástom mieste sa umiestnil známy bývalý jazdec formuly 1 Robert Kubica, ktorý po ťažkom zranení práve na rallye sa už do F1 nevráti.

Hirvonen nevyhral ani jednu RS a v cieli mu patrilo siedme miesto. Hneď za ním na 8. priečke je český jazdec Martin Prokop, ktorý ako jediný bodoval na každej tohtoročnej rallye v prvej desiatke. Slovenská posádka Kočí-Starý skončila v absolútnom poradí na 33. priečke, vo svojej triede JWRC boli piati.

Dvadsaťosemročný Latvala má po Akropolis rallye na svojom konte osem víťazstiev v seriáli majstrovstiev sveta. Posledné víťazstvo v kariére dosiahol vo vlaňajšej sezóne na Rallye Walesu.

Na čele priebežného poradia seriálu je po 6 podujatiach z celkovo 13-tich Francúz Sebastien Ogier pred J.-M. Latvalom a Sebastienom Loebom, ktorý oficiálne ukončil kariéru a v tohtoročnom seriáli sa zúčastní len štyroch podujatí. Tri už absolvoval a s kariérou sa definitívne rozlúči doma na Rallye Francúzska začiatkom októbra tohto roku.

Seriál má najbližšie pokračovanie v dňoch 20. až 23. júna, kedy sa na Sardínii pôjde Rallye Talianska.

Výsledky Rallye Akropolis

1. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo-R3:31:01,2 hod
2. Dani SordoŠpan./Citroën DS3+1:50 min
3. Thierry NeuvilleBelg./Ford Fiesta RS+2:14,1
4. Andreas MikkelsenNór./VW Polo-R+3:55,1
5. Nasser Al-AttiyahKat./Ford Fiesta RS+4:12,6
6. Mads ÖstbergNór./Ford Fiesta RS+5:48,7

Priebežné poradie jazdcov (po 6 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier126 bodov
2. Jari-Matti Latvala74
3. Sebastien Loeb68
4. Mikko Hirvonen63
5. Thierry Neuville50
6. Dani Sordo47

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
mini-vision-urbanaut
Pri predstavovaní virtuálnej štúdie Mini Vision Urbanaut v novembri 2020 odhalila značka MINI úplne novú interpretáciu mobility prostredníctvom inovatívnej vízie využitia priestoru. Spoločnosť BMW, ktorej súčasťou Mini je, teraz predstavuje fyzický model automobilu, ktorý záujemcom umožní intenzívnejší kontakt s priestorovým konceptom a použitými trvalo udržateľnými materiálmi. Model zažije svoju svetovú premiéru 1. júla 2021 na konferencii DLD Summer. Nový Mini Vision Urbanaut bližšie predstavíme spolu s fotogalériou obrázkov v najbližších dňoch.
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.