Francúz Loeb kráľom Fínska

Utorok, 05 august 2008

Víťazom fínskej rallye, deviateho podujatia seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, sa stal úradujúci majster sveta Francúz Sebastien Loeb na Citroëne. Rallye Fínska, kde dominujú takmer vždy iba severskí jazdci, vyhral Loeb po prvý raz v kariére.

Rallye Fínska Rallye Fínska

Francúzovi sa tak splnil sen vyhrať vo Fínsku, kde v 58ročnej histórii tejto rallye zvíťazili mimoseverskí jazdci iba osemkrát. Loeb viedol počas celých troch dní, kontroloval si svoju pozíciu a nechcel dopustiť, aby sa na čelo prebojoval iný jazdec. Napriek tomu, že viac ako šotolinová trať mu sedí asfalt. Odolal aj veľmi silnému záverečnému tlaku domáceho Mikka Hirvonena na Forde Focus, ktorý to ešte aj v poslednom meranom rýchlostnom úseku skúšal na štvornásobného majstra sveta. V cieli oboch jazdcov delilo len deväť sekúnd. Francúz vyhral, a to sa ráta. Tretí bol v cieli Austrálčan Chris Atkinson na Subaru Imprezza, ten mal však už stratu viac ako tri minúty.

Rallye Fínska Rallye Fínska

Úradujúci majster sveta Loeb si vo Fínsku počínal veľmi suverénne a sebavedomo. Z 24 rýchlostných skúšok až 15 vyhral. Víťazstvom vo Fínsku, šiestym v tejto sezóne, sa Loeb prebojoval na druhé miesto v priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta a za vedúcim Hirvonenom zaostáva už len o jediný bod. Hirvonenovi sa napriek enormnej snahe poraziť doma Loeba nepodarilo a Francúz dáva signál, o čo mu v seriáli aj tento rok ide.

Z hry o víťazstvo vypadol už na začiatku fínskej súťaže vždy pekelne rýchly druhý Fín Latvala, Hirvonenov tímový kolega z Fordu, ktorého vyradila porucha. Bitku o tretiu priečku zvádzali najmä Chris Atkinson, Španiel Dani Sordo a bratia Solbergovci z Nórska. S náskokom necelých 14 sekúnd pripadlo posledné pódiové miesto Atkinsonovi.

Ďalším podujatím seriálu bude nemecká rallye v dňoch 15. - 17. augusta.

Výsledky Rallye Fínska:

1. Sebastien LoebFranc./Citroën C42:54:05,5 hod
2. Mikko HirvonenFín./Ford Focus+9,0 s
3. Chris AtkinsonAustr./Subaru Impreza+3:17,0 min
4. Dani SordoŠpan./Citroën C4+3:30,9
5. Henning SolbergNór./Ford Focus+3:57,7
6. Petter SolbergNór./Subaru Impreza+4:04,1
7. Matti RantanenFín./Ford Focus+6:11,1
8. Toni GardemeisterFín./Suzuki SX4+8:18,7

Priebežné poradie (po 9 z 15 podujatí)

1. M. Hirvonen67 bodov
2. S. Loeb66
3. Atkinson37
4. Sordo35
5. J. - M. Latvala34
6. P. Solberg23

Poradie tímov

1. Ford108 bodov
2. Citroën105
3. Subaru62
4. Stobart-Ford45
5. Munchi's-Ford19
6. Suzuki12

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.