Francúz Ogier dominoval aj v Španielsku

Utorok, 29 október 2013

Po tom, ako si Sebastien Ogier vybojoval na predchádzajúcej rallye vo francúzsku titul majstra sveta pre rok 2013, vyhral teraz aj španielsku rallye a je to už jeho ôsmy triumf v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Druhý v Španielsku skončil jeho tímový partner Fín Jari-Matti Latvala a tretí ďalší Fín Mikko Hirvonen.

Rallye Španielska
Fínovi Hirvonenovi sa tohtoročná sezóna príliš nevydarila. Aj v Španielsku skončil až tretí.

Predposledná rallye seriálu je oproti ostatným výnimočná v tom, že sa jazdí na asfalte i na štrku. Povrch ciest je najprv asfaltový a potom štrkovitý. To kladie mimoriadne nároky na jazdcov, ale najmä na servisné tímy. Po prvých dvoch "asfaltových" dňoch sa tretí jazdil na štrkovitých cestách, takže servisné tímy museli auto cez noc kompletne prestrojiť na nové podmienky štrkovitého povrchu. To znamenalo premontovať až 80 percent komponentov pôvodného auta. Jazdný štýl museli meniť aj jazdci, čo určite nie je jednoduché.

Španielsku rallye otvorili tri asfaltové rýchlostné skúšky v piatok, ktoré všetky vyhral Orier so spolujazdcom Ingrassiom. V sobotu pokračoval Ogier vo svojej spanilej jazde, aj keď dve nasledujúce RS vyhral Španiel Dani Sordo, ale Ogier napriek tomu si držal vedenie. V nasledujúcej RS však chytil Francúz defekt na ľavé predné koleso, stratil až štyri a pol minúty a klesol na dvanástu pozíciu.

Novým lídrom sa stal Fín Latvala. Veď do konca súťaže zostávalo odjazdiť ešte deväť meraných úsekov. Nebol by to však ctižiadostivý Ogier, kto by sa o víťazstvo v rallye nepokúsil. Vyhral siedmu RS a potom aj štyri záverečné a víťazstvo v španielskej rallye získal zaslúžene.

Ogier vedie priebežné poradie o 107 bodov pred Belgičanom Neuvillom a o 121 bodov pred Latvalom. Štvrtý Hirvonen stráca 139 bodov a piaty Sordo 148 bodov.

Záverečná súťaž sa pôjde už tradične na britských ostrovoch. Wales rallye je na programe v dňoch 14. až 17. novembra.

Výsledky Rallye Španielska

1. S. OgierFranc./VW Polo3:33:21,2 hod
2. J. LatvalaFín./ VW Polo+32.9 s
3. M. HirvonenFín./Citroën DS3+1:13,7 min
4. T. NeuvilleBelg./Ford Fiesta+1:33,9
5. J. NovikovRus./Ford Fiesta+2:01,0
6. M. ÖstbergNór./Ford Fiesta+2:26,0
7. M. ProkopČR/Ford Fiesta+4:55,8
8. H. PaddonN. Zél./Škoda Fabia+6:55,7
9. R. KubicaPol./Citroën DS3+11:14,1
10. A. Al-KuwariSAE/Citroën DS3+13:26,8

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z celkových 13 podujatí)

1. S. Ogier265 bodov
2. T. Neuville158
3. J.-M. Latvala144
4. M. Hirvonen126
5. D. Sordo117
6. M. Östberg89
7. S. Loeb68
8. J. Novikov67
9. M. Prokop55
10. A. Mikkelsen40

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.