Francúz Ogier suverénny na Sardínii

Nedeľa, 14 jún 2015

Štvrté víťazstvo Francúza Sebastiena Ogiera v tejto sezóne a 133 nazbieraných bodov v šiestich podujatiach majstrovstiev sveta rallye – to je skvelá bilancia dvonásobného majstra sveta. Rallye Talianska na Sardínii jazdec tímu Volkswagen suverénnym spôsobom vyhral pred jazdcami tímu Hyundai, Novozélanďanom Haydenom Paddonom a Belgičanom Thierrym Neuvilleom.

Sebastien Ogier
Sebastien Ogier vyhral už štvrtý raz v tomto roku a kráča za tretím titulom majstra sveta

Po víťazstvách v Monte Carlo, Švédsku a Mexiku ovládol francúzsky majster sveta aj súťaž na Sardínii. Na dvadsiatich troch rýchlostných testoch nazbieral na konkurentov nezvyčajne vysoký náskok, keď na druhého Paddona mal v cieli vyše troch minút a na tretieho Neuvilleho takmer štyri a pol minúty.

Obhajca minuloročného titulu, tridsaťjedenročný Ogier, jazdil na Sardínii až príliš pokojne, akoby mu ani nešlo o víťazstvo. Do čela priebežného poradia sa jazdec sedlajúci VW Polo R dostal až po 17. rýchlostnej skúške. Dovtedy viedol priebežné poradie Paddon z Nového Zélandu. Ogier potom postupne zvyšoval svoj náskok, ktorý mu do cieľa narástol na druhého Paddona na 3:05,4 min. Tretí Neuville mal stratu 4:22,5 min. Tak Paddon ako aj Neuville sedlajú Hyundai i20 WRC a na Sardínii boli to najmä oni, čo ohrozovali Ogiera.

Po šiestich podujatiach je v priebežnom poradí seriálu prvý Sebastien Ogier so 133 bodmi, druhý je Mads Östberg, ktorý má po piatom mieste zo Sardínie 67 bodov. Nór Andreas Mikkelsen nazbieral doteraz 66 bodov a je priebežne tretí.

Pravidelný účastník seriálu WRC, český jazdec Martin Prokop, začal súťaž na Sardínii víťazstvom prvej rýchlostnej skúšky. Po prvom dni bol ôsmy, potom však začal mať na svojej Fieste technické problémy s únikom oleja z motora a súťaž nedokončil. Druhý český účastník Jan Kopecký s novou Fabiou R5 skončil pri svojej premiére na veľmi peknom deviatom mieste.

Najbližšie podujatie seriálu WRC rallye je na programe od 2. do 5. júla v Poľsku.

Výsledky Rallye Sardínie

1. Sébastien OgierFranc./VW Polo R4:25:54,3 hod
2. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+3:05,4 min
3. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+4:22,5
4. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta+5:34,8
5. Mads ÖstbergNór./Citroen DS3+7:50,1
6. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R+8:06,7
7. Y. ProtasovUkr./Ford Fiesta+14:57,7
8. P. AndreucciTal./Ford Fiesta+15:03,3
9. J. KopeckýČR/Škoda+17:41,7
10. K. Al QassimiSAE./Citroen DS3+19:12,0

Priebežné poradie jazdcov (po 6 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier133 bodov
2. Mads Östberg67
3. Andreas Mikkelsen66
4. Jari-Matti Latvala56
5. Elfyn Evans53
6. Thierry Neuville50
7. Kris Meeke47
8. Dani Sordo38
9. Hayden Paddon32
10. Martin Prokop27

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen179 bodov
2. Citroën115
3. Hyundai113
4. M-Sport Ford99
5. Jipocar ČR34
6. Hyundai II34
6.-7. Volkswagen II31

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.