Francúz Ogier suverénny na Sardínii

Nedeľa, 14 jún 2015

Štvrté víťazstvo Francúza Sebastiena Ogiera v tejto sezóne a 133 nazbieraných bodov v šiestich podujatiach majstrovstiev sveta rallye – to je skvelá bilancia dvonásobného majstra sveta. Rallye Talianska na Sardínii jazdec tímu Volkswagen suverénnym spôsobom vyhral pred jazdcami tímu Hyundai, Novozélanďanom Haydenom Paddonom a Belgičanom Thierrym Neuvilleom.

Sebastien Ogier
Sebastien Ogier vyhral už štvrtý raz v tomto roku a kráča za tretím titulom majstra sveta

Po víťazstvách v Monte Carlo, Švédsku a Mexiku ovládol francúzsky majster sveta aj súťaž na Sardínii. Na dvadsiatich troch rýchlostných testoch nazbieral na konkurentov nezvyčajne vysoký náskok, keď na druhého Paddona mal v cieli vyše troch minút a na tretieho Neuvilleho takmer štyri a pol minúty.

Obhajca minuloročného titulu, tridsaťjedenročný Ogier, jazdil na Sardínii až príliš pokojne, akoby mu ani nešlo o víťazstvo. Do čela priebežného poradia sa jazdec sedlajúci VW Polo R dostal až po 17. rýchlostnej skúške. Dovtedy viedol priebežné poradie Paddon z Nového Zélandu. Ogier potom postupne zvyšoval svoj náskok, ktorý mu do cieľa narástol na druhého Paddona na 3:05,4 min. Tretí Neuville mal stratu 4:22,5 min. Tak Paddon ako aj Neuville sedlajú Hyundai i20 WRC a na Sardínii boli to najmä oni, čo ohrozovali Ogiera.

Po šiestich podujatiach je v priebežnom poradí seriálu prvý Sebastien Ogier so 133 bodmi, druhý je Mads Östberg, ktorý má po piatom mieste zo Sardínie 67 bodov. Nór Andreas Mikkelsen nazbieral doteraz 66 bodov a je priebežne tretí.

Pravidelný účastník seriálu WRC, český jazdec Martin Prokop, začal súťaž na Sardínii víťazstvom prvej rýchlostnej skúšky. Po prvom dni bol ôsmy, potom však začal mať na svojej Fieste technické problémy s únikom oleja z motora a súťaž nedokončil. Druhý český účastník Jan Kopecký s novou Fabiou R5 skončil pri svojej premiére na veľmi peknom deviatom mieste.

Najbližšie podujatie seriálu WRC rallye je na programe od 2. do 5. júla v Poľsku.

Výsledky Rallye Sardínie

1. Sébastien OgierFranc./VW Polo R4:25:54,3 hod
2. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+3:05,4 min
3. Thierry NeuvilleBelg./Hyundai i20+4:22,5
4. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta+5:34,8
5. Mads ÖstbergNór./Citroen DS3+7:50,1
6. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R+8:06,7
7. Y. ProtasovUkr./Ford Fiesta+14:57,7
8. P. AndreucciTal./Ford Fiesta+15:03,3
9. J. KopeckýČR/Škoda+17:41,7
10. K. Al QassimiSAE./Citroen DS3+19:12,0

Priebežné poradie jazdcov (po 6 z 13 podujatí)

1. Sébastien Ogier133 bodov
2. Mads Östberg67
3. Andreas Mikkelsen66
4. Jari-Matti Latvala56
5. Elfyn Evans53
6. Thierry Neuville50
7. Kris Meeke47
8. Dani Sordo38
9. Hayden Paddon32
10. Martin Prokop27

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen179 bodov
2. Citroën115
3. Hyundai113
4. M-Sport Ford99
5. Jipocar ČR34
6. Hyundai II34
6.-7. Volkswagen II31

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.