Francúz Ogier víťazom portugalskej rallye

Pondelok, 15 apríl 2013

Rallye Portugalska vyhral Francúz Sebastien Ogier a pripísal si po víťazstvách vo Švédsku a Mexiku už tretie prvenstvo v seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. V Portugalsku vyhral pred Fínmi Mikkom Hervonenom a Jari-Mati Latvalom. Po štyroch podujatiach aj je na čele priebežného poradia pred Hirvonenom a Sebastienom "prvým" - Loebom.

Sebastien Ogier
Radosť Francúza Sebastiena Ogiera krátko po prejazde cieľom na portugalskej rallye

Loeb absolvoval z doterajších štyroch podujatí len dve. V Monte Carlo deväťnásobný majster sveta vyhral a vo Švédsku bol druhý. Titul v tomto roku už obhajovať nebude, keďže v pláne má odjazdiť len štyri rallye. Dve ďalšie budú v Argentíne a Francúzsku. Cesta k titulu majstra sveta sa tak otvára pre mladšieho Sebastiena – Ogiera. Že to Ogier s titulom myslí vážne, o tom svedčia tri prvenstvá a jedno druhé miesto.

Ogier zvíťazil v Portugalsku už dva razy, v rokoch 2010 a 2011. Víkendový triumf je tak už tretí z Portugalska. Za tromi tohtoročnými prvenstvami v seriáli majstrovstiev sveta treba vidieť okrem jeho dobrej jazdeckej formy aj výkonnosť Volkswagenu Polo R WRC. Ogier je s ním rýchlejší ako Hirvonen s Citroënom DS3, ale aj ako Latvala s rovnakým volkswagenom.

Ogier ako líder priebežného poradia má po štyroch podujatiach na svojom konte 102 bodov. Po Portugalsku si tak upevnil vedúce postavenie v seriáli majstrovstiev sveta. Pred druhým Hirvonenom vedie o 48 bodov a pred tretím Loebom o 49 bodov. Štvrtý Nór Östberg stráca na Ogiera 70 bodov a piaty Latvala 71 bodov.

Skvele si v Portugalsku viedol "majster Dakaru" Nasser Al-Attiyah z Kataru, keď skončil piaty, ale aj Čech Martin Prokop, keď v konkurencii najsilnejších súťažných jazdcov skončil na výbornom siedmom mieste. Ôsmy v cieli bol mladý Nór Östberg. Domáci jazdec Dani Sordo skončil so svojim Mini WRC dvanásty a bývalý jazdec formuly 1 Poliak Robert Kubica na Citroëne DS3 devätnásty.

Výsledky Rallye Portugalska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo R WRC4:07:38,7 hod
2. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+58,2 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R WRC+4:04,5 min
4. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta RS WRC+5:27,7
5. Nasser Al-AttiyahKat./Citroën DS3+7:43,5
6. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R WRC+9:39,8

Priebežné poradie jazdcov (po štvrtom z trinástich podujatí)

1. Sebastien Ogier102 bodov
2. Mikko Hirvonen48
3. Sebastien Loeb43
4. Mads Östberg32
5. Jari-Matti Latvala31
6. Dani Sordo27

Sebastien Ogier Rallye Portugalska Robert Kubica
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.