Francúz Ogier víťazom portugalskej rallye

Pondelok, 15 apríl 2013

Rallye Portugalska vyhral Francúz Sebastien Ogier a pripísal si po víťazstvách vo Švédsku a Mexiku už tretie prvenstvo v seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. V Portugalsku vyhral pred Fínmi Mikkom Hervonenom a Jari-Mati Latvalom. Po štyroch podujatiach aj je na čele priebežného poradia pred Hirvonenom a Sebastienom "prvým" - Loebom.

Sebastien Ogier
Radosť Francúza Sebastiena Ogiera krátko po prejazde cieľom na portugalskej rallye

Loeb absolvoval z doterajších štyroch podujatí len dve. V Monte Carlo deväťnásobný majster sveta vyhral a vo Švédsku bol druhý. Titul v tomto roku už obhajovať nebude, keďže v pláne má odjazdiť len štyri rallye. Dve ďalšie budú v Argentíne a Francúzsku. Cesta k titulu majstra sveta sa tak otvára pre mladšieho Sebastiena – Ogiera. Že to Ogier s titulom myslí vážne, o tom svedčia tri prvenstvá a jedno druhé miesto.

Ogier zvíťazil v Portugalsku už dva razy, v rokoch 2010 a 2011. Víkendový triumf je tak už tretí z Portugalska. Za tromi tohtoročnými prvenstvami v seriáli majstrovstiev sveta treba vidieť okrem jeho dobrej jazdeckej formy aj výkonnosť Volkswagenu Polo R WRC. Ogier je s ním rýchlejší ako Hirvonen s Citroënom DS3, ale aj ako Latvala s rovnakým volkswagenom.

Ogier ako líder priebežného poradia má po štyroch podujatiach na svojom konte 102 bodov. Po Portugalsku si tak upevnil vedúce postavenie v seriáli majstrovstiev sveta. Pred druhým Hirvonenom vedie o 48 bodov a pred tretím Loebom o 49 bodov. Štvrtý Nór Östberg stráca na Ogiera 70 bodov a piaty Latvala 71 bodov.

Skvele si v Portugalsku viedol "majster Dakaru" Nasser Al-Attiyah z Kataru, keď skončil piaty, ale aj Čech Martin Prokop, keď v konkurencii najsilnejších súťažných jazdcov skončil na výbornom siedmom mieste. Ôsmy v cieli bol mladý Nór Östberg. Domáci jazdec Dani Sordo skončil so svojim Mini WRC dvanásty a bývalý jazdec formuly 1 Poliak Robert Kubica na Citroëne DS3 devätnásty.

Výsledky Rallye Portugalska

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo R WRC4:07:38,7 hod
2. Mikko HirvonenFín./Citroën DS3+58,2 s
3. Jari-Matti LatvalaFín./VW Polo R WRC+4:04,5 min
4. Jevgenij NovikovRus./Ford Fiesta RS WRC+5:27,7
5. Nasser Al-AttiyahKat./Citroën DS3+7:43,5
6. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R WRC+9:39,8

Priebežné poradie jazdcov (po štvrtom z trinástich podujatí)

1. Sebastien Ogier102 bodov
2. Mikko Hirvonen48
3. Sebastien Loeb43
4. Mads Östberg32
5. Jari-Matti Latvala31
6. Dani Sordo27

Sebastien Ogier Rallye Portugalska Robert Kubica
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.