Francúz Ogier vyhral aj v Mexiku

Utorok, 10 marec 2015

Francúz Sebastien Ogier akoby sa vydal po stopách svojho krajana Loeba a vyhráva jednu rallye za druhou. V začínajúcej sezóne si pripísal už tretí triumf, keď počas tohto víkendu zvíťazil aj v Mexiku. Pred Nórmi Östbergom a Mikkelsenom.

1 Sebastien Ogier
Francúz Ogier na VW Polo R vyhral v tejto sezóne už tretiu rallye, tentoraz v Mexiku

Dvojnásobný a zároveň úradujúci majster sveta tak kraľuje súťažnému automobilovému športu už od začiatku sezóny. Po víťazstve v Monte Carlo a vo Švédsku ani teraz nenechal nikoho na pochybách o svojich ambíciách víťaziť a jeho suverénne prvenstvo s náskokom takmer minúty a dvadsať sekúnd naznačuje, že s obhajobou titulu a prípadne tretím titulom to myslí naozaj vážne.

Tri štarty a hneď tri víťazstvá Ogiera. Vyhrať prvé tri podujatia sezóny sa naposledy podarilo inému Francúzovi, deväťnásobnému majstrovi sveta Sebastienovi Loebovi v roku 2009. Ogier si v tíme Volkswagen za volantom súťažného VW Polo R počína skvele a len málokedy nájde premožiteľa. Druhý v cieli v mexickej rallye, Nór Mads Östberg, sedlá Citroën DS3. Ale tretie miesto patrilo znovu jazdcovi na VW Polo R, Nórovi Mikkelsenovi.

2 Sebastien Ogier
Sebastien Ogier žiaril po víťazstve v Mexiku spokojnosťou. Vyhral a vedie aj priebežne.

Keby bol Fín Jari-Matti Latvala, dvojka tímu Volkswagen, dokončil súťaž v Mexiku, kto vie, či by Mads Östberg skončil druhý. Fín to však aj tentoraz trošku na trati prehnal s temperamentom a počas druhého dňa utrhol koleso a súťaž nedokončil. Latvala tak už po druhý raz v tomto roku vyšiel bodovo naprázdno.

Viac sa darilo českému jazdcovi Martinovi Prokopovi, ktorý na Forde Fiesta obsadil šieste miesto, čo je jeho najlepšie umiestnenie v tejto sezóne a priebežne po troch súťažiach je ôsmy.

3 Mads Ostberg
V Mexiku si veľmi dobre viedol nórsky jazdec Mads Östberg. Skončil druhý za Ogierom.

Seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiacich bude pokračovať štvrtým podujatím, ktorým je Argentínska rallye. Na programe je od 23. do 25. apríla tohto roku.

Výsledky Rallye Mexika

1. Sebastien OgierFranc./VW Polo R4:19:13,4 hod
2. Mads ÖstbergNór./Citroën DS3+1:18,8 min
3. Andreas MikkelsenNór./VW Polo R+1:25,1
4. Elfyn EvansV. Brit./Ford Fiesta+3:40,2
5. Dani SordoŠpan./Hyundai i20+5:01,8
6. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+6:36,1

Priebežné poradie jazdcov (po 3 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier81 bodov
2. Andreas Mikkelsen47
3. Thierry Neuville35
4. Mads Ostberg32
5. Elfyn Evans26
6. Jari-Matti Latvala19
...
8. Martin Prokop14

Priebežné poradie tímov

1. Volkwagen I97 bodov
2. Hyundai71
3. M-Sport (Ford)44
4. Citroën40
5. Volkswagen II30
6. Jipocar CNT18

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.