Francúz Ogier vyhral aj záverečnú Rallye Wales

Štvrtok, 20 november 2014

Posledné podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, ktorým je už tradične britská RAC rallye, v posledných rokoch Rallye Wales, vyhral Francúz Sebastien Ogier pred Fínom Mikkom Hirvonenom a Nórom Östbergom. Ogier tak potvrdil svoj titul, ktorý získal už v predstihu v Katalánsku koncom októbra a zároveň obhájil titul majstra sveta spred roka.

1 Ogier - VW Polo-R
Posádka Ogier – Ingrassia vyhrala aj záverečné podujatie seriálu majstrovstiev sveta Wales rallye a potvrdila tak titul majstra sveta. Obhájila zároveň titul z minulého roka.

Sebastien Ogier zaznamenal vo Veľkej Británii už ôsme víťazstvo v sezóne z trinástich podujatí. V úvode Wales rallye zvádzal veľký boj s partnerom z tímu Volkswagen Jari-Matti Latvalom, ten však v jednej z rýchlostných skúšok počas druhého dňa rallye po šmyku na klzkej trati vyšiel z cesty a stratil viac ako tri minúty. Fín tak stratil nielen nádej na víťazstvo, alebo aspoň miesto na pódiu, ale nakoniec skončil až ôsmy.

Latvalu dôstojne zastúpil jeho krajan Mikko Hirvonen, ktorý bol v cieli hneď za Ogierom na druhom mieste. Ak sme tohto Fína chválili po Katalánskej rallye za vzostupnú formu, skvelý výkon a celkové tretie miesto (za Ogierom a Latvalom), tak teraz to musíme zopakovať. Po tom, čo Hirvonen ohlásil koniec kariéry súťažného jazdca, začal znovu nadväzovať na výkony a výsledky zo svojich najlepších súťažných rokov. Akoby zhodil zo seba nervozitu, jazdil uvoľnene a dostavili sa aj výsledky. Určite je preto veľká škoda, že tento skvelý jazdec odchádza do súťažného dôchodku!

2 Ogier - Ingrassia
Sebastien Ogier a Jules Ingrassia po triumfe vo Walese s trofejou pre majstrov sveta

Francúz Ogier po "odpadnutí" Latvalu jazdil pokojne a aj to mu stačilo na to, aby mal v cieli náskok takmer štyridsiatich sekúnd. Podobne ako Latvala skončil mimo cesty aj Kris Meeke (Citroën DS3), ďalší jazdec, ktorý mohol ohrozovať Ogiera. Meeke nakoniec skončil šiesty.

Na blatistých britských cestách na Ogiera nemali tentoraz ani Nór Östberg (Citroën DS3, skončil tretí), Belgičan Neuville (Hyundai i20, v cieli bol štvrtý) či Brit Evans (Ford Fiesta, skončil piaty). Do prvej desiatky sa nedostal ani tentoraz Poliak Kubica (Ford Fiesta), ktorý skončil na 11. mieste. Zato tradične v desiatke najlepších bol aj teraz Čech Martin Prokop (Ford Fiesta). Slovenská posádka Martin Kočí – Lukáš Kostka (Citroën DS3) prišla do cieľa v absolútnom poradí na 28. mieste, v kategórii JWRC na druhom mieste a v konečnom poradí juniorského šampionátu im patrí konečné krásne tretie miesto.

3 Mikko Hirvonen
Rozlúčka so súťažným športom. Takto sa lúčili Mikko Hirvonen a spolujazdec Lehtinen.

Záverečnú Power Stage vyhral Latvala a získal ďalšie tri body. Druhý skončil Neuville a tretí Östberg a do tabuľky si pripísali dva a jeden bod. Ogier neriskoval, nechcel prísť o prvenstvo v rallye a tak ani nebodoval.

Britská rallye urobila záverečnú bodku za súťažným seriálom. Titul zaslúžene patrí Francúzovi Ogierovi, ktorý po odchode svojho krajana Sebastiena Loeba pred dvomi rokmi prebral kraľovanie v automobilovom súťažnom športe. To pred Loebom a Ogierom ovládali najmä Severania, predovšetkým Fíni. Po odchode Hirvonena by históriu mohol zmeniť Jari-Matti Latvala. Podarí sa mu to? Uvidíme o rok.

Výsledky Rallye Wales

1. Ogier-IngrassiaFranc./VW Polo-R3:03:08,2 hod
2. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Fiesta RS+37,6 s
3. Östberg-AnderssonNór.,Švéd./Citroën DS3 +1:03,6 min
4. Neuville-GilsoulBelg./Hyundai i20+1:14,9
5. Evans-BarrittBrit./Ford Fiesta+1:24,3
6. Meeke-NagleV. Brit., Ír./Citroën DS3+2:03,0
7. Ott TanakEst./Ford Fiesta+2:29,7
8. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+2:47,5
9. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+3:43,3
10. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+3:48,5
11.Robert KubicaPol./Ford Fiesta+4:19,4
...
9. Prokop-TománekČR/Ford Fiesta RS+3:43,3
...
28. Kočí - KostkaSR/Citroën DS3+29:30,7

Konečné poradie majstrovstiev sveta (po 13 súťažiach)

1. Sebastien Ogier267 bodov
2. Jari-Matti Latvala218
3. Andreas Mikkelsen150
4. Mikko Hirvonen126
5. Mads Östberg108
6. Thierry Neuville105
7. Kris Meeke92
8. Elfyn Evans81
9. Martin Prokop44
10. Dani Sordo40

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen I447 bodov
2. Citroën210
3. M-Sport Ford I208
4. Hyundai187
5. Volkswagen II133
6. Jipocar49

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.