Francúz Ogier vyhral aj záverečnú Rallye Wales

Štvrtok, 20 november 2014

Posledné podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, ktorým je už tradične britská RAC rallye, v posledných rokoch Rallye Wales, vyhral Francúz Sebastien Ogier pred Fínom Mikkom Hirvonenom a Nórom Östbergom. Ogier tak potvrdil svoj titul, ktorý získal už v predstihu v Katalánsku koncom októbra a zároveň obhájil titul majstra sveta spred roka.

1 Ogier - VW Polo-R
Posádka Ogier – Ingrassia vyhrala aj záverečné podujatie seriálu majstrovstiev sveta Wales rallye a potvrdila tak titul majstra sveta. Obhájila zároveň titul z minulého roka.

Sebastien Ogier zaznamenal vo Veľkej Británii už ôsme víťazstvo v sezóne z trinástich podujatí. V úvode Wales rallye zvádzal veľký boj s partnerom z tímu Volkswagen Jari-Matti Latvalom, ten však v jednej z rýchlostných skúšok počas druhého dňa rallye po šmyku na klzkej trati vyšiel z cesty a stratil viac ako tri minúty. Fín tak stratil nielen nádej na víťazstvo, alebo aspoň miesto na pódiu, ale nakoniec skončil až ôsmy.

Latvalu dôstojne zastúpil jeho krajan Mikko Hirvonen, ktorý bol v cieli hneď za Ogierom na druhom mieste. Ak sme tohto Fína chválili po Katalánskej rallye za vzostupnú formu, skvelý výkon a celkové tretie miesto (za Ogierom a Latvalom), tak teraz to musíme zopakovať. Po tom, čo Hirvonen ohlásil koniec kariéry súťažného jazdca, začal znovu nadväzovať na výkony a výsledky zo svojich najlepších súťažných rokov. Akoby zhodil zo seba nervozitu, jazdil uvoľnene a dostavili sa aj výsledky. Určite je preto veľká škoda, že tento skvelý jazdec odchádza do súťažného dôchodku!

2 Ogier - Ingrassia
Sebastien Ogier a Jules Ingrassia po triumfe vo Walese s trofejou pre majstrov sveta

Francúz Ogier po "odpadnutí" Latvalu jazdil pokojne a aj to mu stačilo na to, aby mal v cieli náskok takmer štyridsiatich sekúnd. Podobne ako Latvala skončil mimo cesty aj Kris Meeke (Citroën DS3), ďalší jazdec, ktorý mohol ohrozovať Ogiera. Meeke nakoniec skončil šiesty.

Na blatistých britských cestách na Ogiera nemali tentoraz ani Nór Östberg (Citroën DS3, skončil tretí), Belgičan Neuville (Hyundai i20, v cieli bol štvrtý) či Brit Evans (Ford Fiesta, skončil piaty). Do prvej desiatky sa nedostal ani tentoraz Poliak Kubica (Ford Fiesta), ktorý skončil na 11. mieste. Zato tradične v desiatke najlepších bol aj teraz Čech Martin Prokop (Ford Fiesta). Slovenská posádka Martin Kočí – Lukáš Kostka (Citroën DS3) prišla do cieľa v absolútnom poradí na 28. mieste, v kategórii JWRC na druhom mieste a v konečnom poradí juniorského šampionátu im patrí konečné krásne tretie miesto.

3 Mikko Hirvonen
Rozlúčka so súťažným športom. Takto sa lúčili Mikko Hirvonen a spolujazdec Lehtinen.

Záverečnú Power Stage vyhral Latvala a získal ďalšie tri body. Druhý skončil Neuville a tretí Östberg a do tabuľky si pripísali dva a jeden bod. Ogier neriskoval, nechcel prísť o prvenstvo v rallye a tak ani nebodoval.

Britská rallye urobila záverečnú bodku za súťažným seriálom. Titul zaslúžene patrí Francúzovi Ogierovi, ktorý po odchode svojho krajana Sebastiena Loeba pred dvomi rokmi prebral kraľovanie v automobilovom súťažnom športe. To pred Loebom a Ogierom ovládali najmä Severania, predovšetkým Fíni. Po odchode Hirvonena by históriu mohol zmeniť Jari-Matti Latvala. Podarí sa mu to? Uvidíme o rok.

Výsledky Rallye Wales

1. Ogier-IngrassiaFranc./VW Polo-R3:03:08,2 hod
2. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Fiesta RS+37,6 s
3. Östberg-AnderssonNór.,Švéd./Citroën DS3 +1:03,6 min
4. Neuville-GilsoulBelg./Hyundai i20+1:14,9
5. Evans-BarrittBrit./Ford Fiesta+1:24,3
6. Meeke-NagleV. Brit., Ír./Citroën DS3+2:03,0
7. Ott TanakEst./Ford Fiesta+2:29,7
8. J.-M. LatvalaFín./VW Polo-R+2:47,5
9. Martin ProkopČR/Ford Fiesta+3:43,3
10. Hayden PaddonN. Zél./Hyundai i20+3:48,5
11.Robert KubicaPol./Ford Fiesta+4:19,4
...
9. Prokop-TománekČR/Ford Fiesta RS+3:43,3
...
28. Kočí - KostkaSR/Citroën DS3+29:30,7

Konečné poradie majstrovstiev sveta (po 13 súťažiach)

1. Sebastien Ogier267 bodov
2. Jari-Matti Latvala218
3. Andreas Mikkelsen150
4. Mikko Hirvonen126
5. Mads Östberg108
6. Thierry Neuville105
7. Kris Meeke92
8. Elfyn Evans81
9. Martin Prokop44
10. Dani Sordo40

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Volkswagen I447 bodov
2. Citroën210
3. M-Sport Ford I208
4. Hyundai187
5. Volkswagen II133
6. Jipocar49

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5